PDA

View Full Version : Gezocht: Mesa Quad pre-amp



Iceman
5 januari 2005, 20:25
Dacht dat Nocki er een had.

Ik zoek voor een vriend een Quad Pre-amp.
Hij was vandaag naar Rijssen (DoubleD) gereden om er achter te komen dat het een bak was waarin geknutseld was.
Snoer van de footswitch zat er niet aan.

Wie weet er 1?

Gr,

Tom

Nocki
5 januari 2005, 20:35
Hoi. de mijne is idd al een tijdje terug verkocht... best jammer want het is een super preamp...

soms komt je er een paar tegelijk tegen en soms geen... mischien even kijken op ebay.de

succes.

NOcki

jw009
5 januari 2005, 22:07
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=34539


succes!! Heb hem zelf ook, erg gaaf ding

Nocki
5 januari 2005, 22:52
Erik de groot is een aardige man. ik heb een tijdje terug comtact met m gehad over de quad toevallig. ik wist niet dat hij m weg deed...

leuk om te zien dat iedereen het plaatje van maarten van helden gebruikt op marktplaats... de bekenste preamp. laten we het voortaan de maarten preamp noemen... :-)

Nocki

xxlarsxx
7 januari 2005, 12:46
Dacht dat Nocki er een had.

Ik zoek voor een vriend een Quad Pre-amp.
Hij was vandaag naar Rijssen (DoubleD) gereden om er achter te komen dat het een bak was waarin geknutseld was.
Snoer van de footswitch zat er niet aan.

Wie weet er 1?

Gr,

Tom

Snoer van de footswitch hoort ook "los" met een midi stekker (niet dat die ook echt midi is trouwens)

Iceman
7 januari 2005, 17:13
Allen bedankt.

Vriend kwam op zijn zoektocht een Mesa Formula X pre-amp tegen en was daar zeer over te spreken. Hij heeft die gekocht samen met een Peavey Classic 60/60 in SKB.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Nocki
7 januari 2005, 18:01
Hoi.

ik heb zelf oook de formula preamp gehad en vond het een slechte preamp. helaas. het enige wat leuk is eraan is dat hij 1 he hoog is en de optie om op het clean kanaal aan de gain knop te trekken om meer attack te krijgen. eigen lijk zou je dat op elk kanaal moeten hebben. ideaal zou zijn 2 formula preamps. een uitgetrokken op clean. en 1 daarna die dus die lekkere attack heeft met de overdrives. standalone vond ik m niet leuk.

heb ooit ook een rocktron chameleon 2000 gehad en in de loop klonk dat geweldig. ik kon dan bepaalde geluiden die ik had gebruiken op clean en overdrive. en door de chameleon had de combinatie een geweldig geluid. later een G-major in de loop gehangen en dat was niks.

een tip die k wel kan geven bij de formula is dat hij met de kanaal volumes lekker open beter gaat klinken.

Nocki

Iceman
8 januari 2005, 13:33
Formula heeft veel instelmogelijkheden.
Volgens mij zit de toonregeling (nee, niet de 5band eq) net als bij de mark series VOOR de gain en daarmee kun je ideaal het karakter van je scheur beinvloeden.

Vriend heeft al een 5150, was met de Formula zeer tevreden. Formula gaf duidelijker weer wat hij speelde, aldus de vriend.

Clean gebruikt ie niet (deathmetal).
Als ik de gebruiksaanwijzing lees, lijkt het alsof de Formula de preamp van een Rectifier heeft (vanwege de raw/vintage.modern schakelingen), en dan te toonregeling van de Mark-series toegevoegd.

Je kunt het slechter treffen.

Half februari ga ik de Formula van hem uittesten.