PDA

View Full Version : Richwood VINTAGE series



BartL
5 januari 2005, 19:01
http://www.richwoodguitars.com/products/re-60-vw_large.jpg
Zit persoonlijk erg te gassen op deze gitaar.

Moet er aan dit dingetje erg veel veranderd worden om hem goed te laten worden? (Elementen heb ik tot mijn beschikking) Maar de tuners bijvoorbeeld, of de electronica?

Edit: Het gaat hier dus ook om de Vintage serie, met die heerlijke gelakte hals :)

scholier
5 januari 2005, 19:24
[img]

Edit: Het gaat hier dus ook om de Vintage serie, met die heerlijke gelakte hals :)

Mijn richwood vintage bas heeft ook zo'n lekkere hals

SilverFoo
5 januari 2005, 20:04
Wat kost ie?

michielv
5 januari 2005, 20:13
Volgens mij zijn die bij Back And Forth 160 euro ...

Ik zit trouwens even te kijken en die thinline semi-acoustic die bij B&F onderaan staat (met Bigsby) is wel heeeeeeeeeeeeel erg mooi....

BartL
5 januari 2005, 20:15
160 euro idd.
Met een setje Lace Sensors moet dat toch wel wat zijn...ze spelen lekker vind ik.

Bluesbreaker
5 januari 2005, 20:50
als ik een keer geld over heb koop ik er ook een om kaal te schuren en een blije beschildering op te maken

bert k
5 januari 2005, 23:02
Was laatst toch ook iemand die helemaal liep te juichen over goedkope Richwood? Alleen niet over de hardware... Mss ook nieuwe tuners?

frekie
6 januari 2005, 11:31
De tuners op mijn RW ES335 kloon zijn misschien een beetje vaag maar eenmaal gestemd blijft het ook redelijk op stemming, ook bij het spelen van ze bluez. Ik blijf wel een beetje aan het afstellen, ik moet de actie iets hoger afstellen dan me lief is om van de rammeltjes af te komen. De topkam klemt iets bij een 010 setje. Er zijn wat kleine foutjes in de afwerking zoals de lak en de bindings. De 3 standenschakelaar heeft in het tussenstandje soms een duwtje nodig om het brug element erbij te krijgen. De humbuckers piepen wat als het hard&vervormd moet.
Wat een aankoop he :-D Maar wel een dikke vette toon en een goede sustain over de hele hals, hij maakt akoestisch al veel lawaai en da´s een goed teken. De hardware maakt een degelijke indruk, chroom dus geen goudlaagje dat er na 2 maanden al af ligt. Kortom zijn geld dik waard en dat kan ik van Epifoon lang niet altijd zeggen.