PDA

View Full Version : Mooie Jackson Soloist, damn!



Anders Destium
5 januari 2005, 18:46
:o GAS :oops:

http://img.photobucket.com/albums/v514/captainjazz/27e84daf.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v514/captainjazz/80f72e1c.jpg

BartL
5 januari 2005, 18:47
:o GAS :oops:
Doe niet net alsof dat iets onbekends voor je is :razz:



Vette plank idd! 8-)

Negative K3 fan
5 januari 2005, 18:53
waar is de floyd??? soloist zonder floyd, dan valt eeb van de redewnen om hem te kopen weg, want voor het image en bodyvorm hoeft het niet

NeeraDJ
5 januari 2005, 18:55
Ik vind 'm eigenlijk niet zo mooi, goude hardware op donkerblauw vind ik een beetje kitsch, but that's just me :cool:

Rubenios
5 januari 2005, 19:13
waar is de floyd??? soloist zonder floyd, dan valt eeb van de redewnen om hem te kopen weg, want voor het image en bodyvorm hoeft het niet

sorry hoor maar dat slaat echt nergens op

THW
5 januari 2005, 19:37
waar is de floyd??? soloist zonder floyd, dan valt eeb van de redewnen om hem te kopen weg, want voor het image en bodyvorm hoeft het niet
Voor het speelgemak mss nog? :roll:

Orpheo
5 januari 2005, 20:11
ik ben het helemaal met Neg. k3fan eens. nouja...voor een groot deel dan.

als ik een gitaar met stoptail wil, in stratmodel, neem ik wel een ESPje. geen jackson.


maar een gitaar MET floyd equals voor mij Jackson Soloist.

Orpheo
5 januari 2005, 20:11
ik ben het helemaal met Neg. k3fan eens. nouja...voor een groot deel dan.

als ik een gitaar met stoptail wil, in stratmodel, neem ik wel een ESPje. geen jackson.


maar een gitaar MET floyd equals voor mij Jackson Soloist.

Negative K3 fan
5 januari 2005, 20:12
dit is net zoiets als een hard tail strat, misschien wel functioneel maar het past gewoon niet :)

of een tele met trem.

of een les paul met floyd

Swan
5 januari 2005, 21:00
waar is de floyd??? soloist zonder floyd, dan valt eeb van de redewnen om hem te kopen weg, want voor het image en bodyvorm hoeft het niet

ha
ha
ha
ha

Anders Destium
5 januari 2005, 21:01
Ik vind de stoptail er prima bij passen, in ieder geval sierlijker dan een floyd!

Swan
5 januari 2005, 21:22
ik ben t met Anders eens; dit vind ik ook 1 van de mooiste Jacksons...
niet iedereen wil n floyd..

groovyB3
5 januari 2005, 21:29
waar is de floyd??? soloist zonder floyd, dan valt eeb van de redewnen om hem te kopen weg, want voor het image en bodyvorm hoeft het niet

Voor het image van jouw bodyvorm wordt je ook niet snel gekocht... :D

Ik wou eigenlijk zeggen: ze krijgen smaak bij Jackson, eindelijk Soloists zonder floyd :D

NeeraDJ
5 januari 2005, 21:51
Ik denk dat een TOM-brug meer voor praktische dan stylish doeleinden wordt gebruikt, en dat lijkt me geen productiemodel, alhoewel de SLSMG wel zo'n TOM-string-thru-body brug heeft

Wormaap
5 januari 2005, 22:19
Persoonlijk vind ik'n Soloist zonder Floyd ook niet echt 'af'
Wat natuurlijk niet wegneemt dat de Soloist naar mijn mening verreweg de fijnst bespeelbare gitaar is, en het dus zeker'n topgitaar zal zijn :)

NeeraDJ
5 januari 2005, 22:27
Jackson USA en ESP/Edwards zijn ook het einde voor mij, maarja die prijskaartjes hč :x

vulvasonic
5 januari 2005, 22:28
Nee sorry, maar hier krijg IK zelfs geen stijve plasser van.

Hoe kun je trouwens gassen op zo'n stuk lelijkheid als je zoveel mooie gitaren hebt als jij, Anders?

bert k
5 januari 2005, 22:57
*****mod aktie*****

PeArLjAm
5 januari 2005, 22:58
*****mod aktie*****

sorry bert maar ik kon de opmerking niet laten..

maargoed mooie gitaar. Vind Jacksons altijd wel gave gitaren (de soloists bedoel ik dan)

Anders Destium
5 januari 2005, 23:01
Nee sorry, maar hier krijg IK zelfs geen stijve plasser van.

Hoe kun je trouwens gassen op zo'n stuk lelijkheid als je zoveel mooie gitaren hebt als jij, Anders?

Ik loop al jaren te gassen op Soloists, dus dat is voor mij niet zo gek hoor! Ik vind ze alleen niet lekker spelen, ik weet niet wat het is met het halsprofiel maar het voelt niet natuurlijk!


Voor het beeld: Volgens mij zijn er vanaf 2004 Sl1s en Sl2s met een stoptail verkrijgbaar :)

bert k
5 januari 2005, 23:05
Heeft ie nog steeds hetzelfde halsprofiel als de gitaren uit de jaren 80? Ik heb een ouwe Charvel Model 4, hals is plat en breed. Hoe verhoudt zich dat tot een PRS bijvoorbeeld?

En nee, ik vind het maar nix, zonder trem... :-D

Anders Destium
5 januari 2005, 23:08
PRS halzen neigen meestal naar het 60's slim taper Gibson profiel (vooral de wide fat die ik heb), op de 24 fretters zit meestal de wide thin neck die wat platter is maar niet heel veel. Het komt echt niet in de buurt van Jackson nekken en zeker niet in de buurt van Ibanez nekken (die ik persoonlijk dan weer prettiger vind dan die van Jackson, om het overzichtelijk te houden :wink: )

Orpheo
5 januari 2005, 23:20
toch grappig hoe iedereen zit te zieken over die nekprofielen (ik tel ff fendernekken niet mee....... :wink: )

ik vind iedere nek lekker spelen. gibson's (t 60's EN t 50's profiel), jacksons, ibanez, PRS (ja, ik haaaat PRS, maar speel er HEEL af en toe op. als ik er dan weer op pingel weer ik weer precies waarom ik t nix vind :wink: ) tis voor mij allemaal t zelfde. naja, niet helemaal natuurlijk, maar t boeit me niet.

alleen bij fendernekken kan ik concreet zeggen: ik vind alleen de Vshape lekker. de rest minder. maar nog steeds niet zoo erg dat ik vanwege de nekshape niet een gitaar zou kopen...

Orpheo
5 januari 2005, 23:21
toch grappig hoe iedereen zit te zieken over die nekprofielen (ik tel ff fendernekken niet mee....... :wink: )

ik vind iedere nek lekker spelen. gibson's (t 60's EN t 50's profiel), jacksons, ibanez, PRS (ja, ik haaaat PRS, maar speel er HEEL af en toe op. als ik er dan weer op pingel weer ik weer precies waarom ik t nix vind :wink: ) tis voor mij allemaal t zelfde. naja, niet helemaal natuurlijk, maar t boeit me niet.

alleen bij fendernekken kan ik concreet zeggen: ik vind alleen de Vshape lekker. de rest minder. maar nog steeds niet zoo erg dat ik vanwege de nekshape niet een gitaar zou kopen...

Anders Destium
6 januari 2005, 10:50
Waarom moet je te pas en te onpas melden dat je PRS haat :???: Is dat een statement waaraan je je gitaar-identiteit ontleent of zoiets? Ik ben zo ongelofelijk stoer omdat ik PRS kut vind, dat is dan wel helemaal nergens op gebaseerd maar toch....

En is misschien gek voor jou, maar met de jaren merk je een voorkeur voor bepaalde typen profiel. Noem het ervaring :roll:

Orpheo
6 januari 2005, 11:18
Waarom moet je te pas en te onpas melden dat je PRS haat :???: Is dat een statement waaraan je je gitaar-identiteit ontleent of zoiets? Ik ben zo ongelofelijk stoer omdat ik PRS kut vind, dat is dan wel helemaal nergens op gebaseerd maar toch....

En is misschien gek voor jou, maar met de jaren merk je een voorkeur voor bepaalde typen profiel. Noem het ervaring :roll:

waarom moet je te pas en te onpas melden dat jij zo gek bent van prs?

das ongeveer t zelfde vind ik hoor.


....dat is dan wel helemaal nergens op gebaseerd maar toch...

en waarom denk je dat dan wel? ik heb t volgens mij al wel s heel goed verwoord. of moet ik dat NOGMAALS doen?? ik haat het, om mijzelf te herhalen.


noem het ervaring
noem het mierenneuken

das dan vind ik net zoiets als dat je zegt: ik speel op alleen steinways, want die hebben een fijner toetsprofiel. gelul!

Anders Destium
6 januari 2005, 11:29
Wie begon er in dit topic over PRS? Ik niet.

Ik kan niet echt begrijpen waarom je een gitaarmerk zou haten, dat is redelijk stellig vind je zelf ook niet? "Ik haat Fenders, want ze stinken", klinkt net zo belachelijk als wat jij zegt: Het zijn mooie gitaren, spelen goed, klinken goed maar tóch haat ik ze. Nee dat is heel logisch :roll:

Snaar'n Bennie
6 januari 2005, 11:34
Wel een gaaf ding! Geweldige kleur!!! Die haaienvinnen mogen er van mij trouwens wel af... Verkoop die maar aan de sjinees. HOERAAAA!!! Geen Floyd'n Bennie erop!!!! :razz: :)

Anders Destium
6 januari 2005, 11:38
is....als de nek is als een 50-ies OF 60-ies nek op een les paul, of als de nek van een PRS custom 24 (raar maar waar, dat waren de enige nekken die ik prettig vond, hoe uiteenlopend ze waren...),

:roll:

Orpheo
6 januari 2005, 11:51
Wie begon er in dit topic over PRS? Ik niet.

Ik kan niet echt begrijpen waarom je een gitaarmerk zou haten, dat is redelijk stellig vind je zelf ook niet? "Ik haat Fenders, want ze stinken", klinkt net zo belachelijk als wat jij zegt: Het zijn mooie gitaren, spelen goed, klinken goed maar tóch haat ik ze. Nee dat is heel logisch :roll:


Wie begon er in dit topic over PRS?[quote]

klopt. ik

wie begon er ook alweer over dat ie de nek van een jackson niet lekker vond spelen, en wie gaf, als antwoord daarop, zijn mening... :roll:

[quote]Ik kan niet echt begrijpen waarom je een gitaarmerk zou haten, dat is redelijk stellig vind je zelf ook niet? [quote]

ik vind het niet " redelijk stellig". ik vind het gewoon mijn mening, klaar. ik weet nu haast wel zeker dat je me gaat uitmaken voor (extreem) arrogant, maar dat boeit mij niet.

prs speelt wel lekker, maar ik vind het niet lekker klinken, t boeit me voor geen meter, t raakt mij ook niet, ik vind het over the hill, en je krijgt te weinig terug voor wat je betaald. daarnaast, het heeft ook totaal geen eigen karakter, zoals ik ook al meerdere malen heb gezegd. maar daar gaat dit topic niet echt over.


dus, ON TOPIC:

die jackson is BLOEDMOOI!!!! (maar ja, jammer van t ontbreken van de floyd... :oops: )

Anders Destium
6 januari 2005, 12:12
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk jezelf moet tegenspreken :wink:

Orpheo
6 januari 2005, 12:52
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk jezelf moet tegenspreken :wink:

doe ik bij mijn weten ook niet.

dat citaatje dat je ergens vandaan haalde van mij, dat is een maand of 1.5 of 2 geleden. in die tijd is er enorm veel veranderd in mijn smaak in muziek EN gitaren.

Anders Destium
6 januari 2005, 13:48
Ik geloof dat ik mijn punt nu wel heb gemaakt, of zie je zelf de relatie niet met het woord ervaring dat ik al eerder aangaf :wink: