PDA

View Full Version : ** NIEUWE CONTEST ** ** NIEUWE CONTEST **



Gert-Jan
5 januari 2005, 18:22
Hey you MotherRockers,

Na al dat %#@*&#@$# geflame en gezeur op sommige plekken hier op dit forum, leek het mij wel weer eens leuk een nieuw wedstrijdje in te lassen. Tenslotte is dit forum bedoeld om met het jammerhout bezig te zijn.

Ik heb een rock-backing gemaakt in Fruity Loops en natuurlijk met de nodige raggende gitaren, waar een ieder die maar wil zich heerlijk op kan uitleven.

Het is een simpel thema met simpele schema's, waarbij de verdere invulling geheel voor jouw rekening is :razz: :razz:

Jury?!? We hebben helaas geen Paul Gilbert beschikbaar maar er is vast wel iemand (of iemanden) die deze nobele taak op zich wil nemen. Ik stel mijzelf hiervoor ook wel beschikbaar. Je mag als jury uiteraard niet meedoen.

Om eerst eens vast te stellen of deze oproep wel zin heeft, verzoek ik een ieder die mee wil doen zich aan te melden in dit topic voor maandag 10 januari. Er zal dan een lijst met deelnemers bekend gemaakt worden en een jury.

De eerste prijs? Alle roem die je maar bedenken kan :razz: :razz: (misschien wil het gitaarforum een T-shirt beschikbaar stellen)

Wie doet er mee?

Het einde heb ik wat langer gemaakt voor diegene die met een fade-out willen werken.

De backing:


http://www.gjvanwijk.nl/backing_contest.mp3

Negative K3 fan
5 januari 2005, 21:58
mag ik deze keer meejureren, omdat ik nu tenminste een echt excvuus heb om niet mee vte doen!

goed initiatief

Stratman70
5 januari 2005, 22:06
Ik vind het nummer al compleet genoeg eigenlijk. :D

Ik doe dus niet mee, maar wil evt. wel jureren.

Gert-Jan
5 januari 2005, 22:26
Hey kom op :razz: :razz: straks zijn er 8 juryleden en 1 deelnemer.

JvD.
5 januari 2005, 23:23
hmm.. hele vette track, ik ben gewoon nog niet goed genoeg om daat iets moois op te maken, ga ut wel een keer proberen hoor, maar de melodie staat al zo vast, en voor me gevoel zit er ook een soort solo in, dus weet niet zo goed wat ik er op zou kunnen doen, meestal als ik veel luister komt de 2de gitaar van zelf maar ik luister um nou al 4x en der komt niet's; suc6 aan ieder die mee gaat doen

Stratman70
5 januari 2005, 23:49
Hey kom op :razz: :razz: straks zijn er 8 juryleden en 1 deelnemer.

Even los van het feit dat ik het weer een mooie track vind Gert-Jan, vind ik (voor mezelf) dat ik er maar weinig mee kan. Er is al teveel invulling voor mijn gevoel, waardoor ik me te beperkt voel. Waarom heb je de gitaarpartijen niet gewoon weggelaten? Maar oké... ik zal eens kijken of ik er iets leuks op kan maken.

So count me in.... just for fun.

Das Schaap
6 januari 2005, 00:03
Tof idee man. 8-)
Lekker catchy backing, wanneer moet het af zijn ? Hopen dat er iets goeds uit mn vingers komt. :lol:

Gert-Jan
6 januari 2005, 05:43
Hey kom op :razz: :razz: straks zijn er 8 juryleden en 1 deelnemer.

Even los van het feit dat ik het weer een mooie track vind Gert-Jan, vind ik (voor mezelf) dat ik er maar weinig mee kan. Er is al teveel invulling voor mijn gevoel, waardoor ik me te beperkt voel. Waarom heb je de gitaarpartijen niet gewoon weggelaten? Maar oké... ik zal eens kijken of ik er iets leuks op kan maken.

So count me in.... just for fun.

And fun it will be........ Wanneer je goed luistert, hoor je de gitaren puur de baslijn volgen, ik heb door het gebruik van bijna alleen powerchords geen richting bepaald. Kijk, een beetje basis moet er wel staan natuurlijk.
Welkom aan boord.

Das Schaap: Ik denk ergens rond 20 januari ofzo, we zien wel. Leuk dat je mee doet.

Gert-Jan
6 januari 2005, 07:12
hmm.. hele vette track, ik ben gewoon nog niet goed genoeg om daat iets moois op te maken, ga ut wel een keer proberen hoor, maar de melodie staat al zo vast, en voor me gevoel zit er ook een soort solo in, dus weet niet zo goed wat ik er op zou kunnen doen, meestal als ik veel luister komt de 2de gitaar van zelf maar ik luister um nou al 4x en der komt niet's; suc6 aan ieder die mee gaat doen

Hey wat maak je me nou :-( :-( Wanneer je ziet hoeveel schema's je hier over kwijt kunt, moet er een melodie te maken zijn.

Tips:

Hou het simpel en speel een combi van A-pentatonisch - D- pentatonisch daar groeit vanzelf wel een melodie uit. Probeer een thema te maken en dat "body" te geven. Vervolgens kun je daar mee varieren.

In feite worden de volgende accoorden gebruikt.

Am(7) - F - G - Dm(7) - Fmaj7 en Gmaj7 - E (laatste 3 in de bridge)

Gaat lukken, let maar op 8-) 8-)

Bouke
6 januari 2005, 09:07
Hey GJ,

Toffe backing hoor!

Ik zal een poging wagen.

Groets,

Bouke

Gert-Jan
6 januari 2005, 09:46
Hey Bouke,

Tof. Ik ben benieuwd.

GJ

Hempo
6 januari 2005, 10:58
He GJ,
Wel coole backing hoor..
Alleen ik heb net ff uurtje geprobeerd mee te spelen, maar het wordt bij mij met dit soort backings al gauw een ongeinspireerde chaos.
Van die licks die ik sneller wil doen dan ik kan enzo :(
Ik probeer komende tijd nog wel ff, maar reken niet op mij

Gert-Jan
6 januari 2005, 11:27
:-D :-D OH JAWEL, IK REKEN WEL OP JE!!!!!!

Hempo
6 januari 2005, 11:56
:) oh

Roy K.
6 januari 2005, 13:01
Hey Gert-Jan,

geweldig initiatief! Tof dat je ook gelijk met een gemaakte backing aan komt zetten. :D Ik vind hem wel wat lang, maar dat wordt dus gewoon een kwestie van 'm in stukjes shredden! :-D :-D

Ik wil best een poging wagen, ligt er wel een beetje aan wanneer ie af moet zijn...


@ Gitaarnet: Regel dat T-shirt! :D

supermagneet
6 januari 2005, 14:13
ik doe mee :)

Gert-Jan
6 januari 2005, 14:21
Hey Roy,

Ja hij is wat lang, maar dan kun je gewoon uitfaden wanneer je wilt. Leuk dat je mee strijdt.

Hey Supermagneet (wat een nickname :-D )
Succes!!

Hempo
6 januari 2005, 14:34
nog ff...
ik doe mee ok? :D

Gert-Jan
6 januari 2005, 14:36
Even een tussenstandje:

De ? twijfelen nog of daarvan is nog niet bekend of zij deelnemer of jurylid zijn.

Juryleden:

Negative K3 fan
Gert-Jan ? (reserve)

Deelnemers:

1. Stratman
2. JvD ?
3. Das Schaap
4. Bouke
5. Hempo
6. Roy K.
7. Supermagneet
8. Gert-Jan ?


Ok nu de rest nog...................

JvD.
6 januari 2005, 15:25
ik doe niet mee sorry, ik ga der wel mee stoeien maar ik ga um niet posten, ik ben gewoon nog niet goed genoeg.

jaywalker
6 januari 2005, 16:22
same here, misschien doe ik alsnog een poging

Ritch
6 januari 2005, 17:51
ik ga er ff mee stoeien, lijkt me tof! (count me nog maar niet in, meld het asap)

AART
6 januari 2005, 18:14
ik wil best wel jureren als jullie die mensen nog zoeken :)

Hempo
6 januari 2005, 18:33
AART jong gewoon meedoen. 't is ook nietm ijn stijl :)

ResNovae
6 januari 2005, 18:35
Gave backing Gert-Jan!

Het is wel zo vreselijk radicaal iets anders dan dat ik normaal doe, dus ik doe mee!

Hoe en in welk topic wil je m'n posting hebben?

Gert-Jan
6 januari 2005, 22:33
Hey gaaf hoor!!

Verdere details volgen nog.

GJ

VHsologitarist
7 januari 2005, 03:18
Hey Gert-jan,


ik zou graag meedoen.
Maar moet heel de backingtrack vol egmaakt worden (vind het namelijk best lang!)

groeten
ferry

defecto
7 januari 2005, 06:51
Ik vind het een leuke backingtrack om wat (proberen!) mee te doen.. Maar ik heb geen idee of ik het de 20ste of rond die tijd af kan krijgen. Ik heb na de vakantie se's en zou nu eigenlijk moeten zitten leren :P Count me dus niet in, maar je ziet wel wat verschijnen als ik er tijd voor heb gevonden.

Daniel Ten-13
7 januari 2005, 08:27
Zal zondag es kijken wat er uit mn plank tevoorschijn komt

Gert-Jan
7 januari 2005, 08:36
Hey Gert-jan,


ik zou graag meedoen.
Maar moet heel de backingtrack vol egmaakt worden (vind het namelijk best lang!)

groeten
ferry

Nee, het laatste stuk is bedoeld om uit te kunnen faden. Je kunt dus inkorten zoveel je wilt.

Axl Rose
7 januari 2005, 11:46
Ik zal ook een poging wagen, al weet ik niet of het op tijd gaat lukken i.vm. met aankomende tentamens. :)

AART
7 januari 2005, 13:41
AART jong gewoon meedoen. 't is ook nietm ijn stijl :)

heb geen goede opname apparatuur(geen mic, ook geen geld voor :( )
dus wil ik graag jury zijn.

als ik mic zou hebben zouden jullie een keiharde hardcore versie krijgen met flink wat gebend en hammer ons :D niet erg hoogstaand dus :P

supermagneet
7 januari 2005, 15:53
AART jong gewoon meedoen. 't is ook nietm ijn stijl :)

heb geen goede opname apparatuur(geen mic, ook geen geld voor :( )
dus wil ik graag jury zijn.

als ik mic zou hebben zouden jullie een keiharde hardcore versie krijgen met flink wat gebend en hammer ons :D niet erg hoogstaand dus :P

ken je niet gewoon een overloop plugje kopen en je versterker in je computer pluggen?

AART
7 januari 2005, 16:12
AART jong gewoon meedoen. 't is ook nietm ijn stijl :)

heb geen goede opname apparatuur(geen mic, ook geen geld voor :( )
dus wil ik graag jury zijn.

als ik mic zou hebben zouden jullie een keiharde hardcore versie krijgen met flink wat gebend en hammer ons :D niet erg hoogstaand dus :P

ken je niet gewoon een overloop plugje kopen en je versterker in je computer pluggen?

weet niet of dat lukt met mijn jcm 900.... en bovendien heb ik de software en de ervaring om iets goed te mixen, maar ik kan heel goed luisteren, eerst ff homestudio aanleggen, en dan ff iets inspelen 8-)

strattie
7 januari 2005, 20:07
ik ben niet zo heel goed, maar ik wil wel een keer wat proberen en posten. just 4 fun :) .

Mad Gerrit
7 januari 2005, 20:47
Ik heb mijn inzending al geplaatst, maar voor de volledigheid: Mag ikke ook meedoen? :)

Gert-Jan
8 januari 2005, 08:41
OK even de tussenstand:

Jury:

Negative K3 Fan
Aart


Deelnemers


1. Stratman
2. JvD ?
3. Das Schaap
4. Bouke
5. Hempo
6. Roy K.
7. Supermagneet
8. ResNovae (al ontvangen)
9. Mad Gerrit (al ontvangen)
10. Strattie
11. Daniel Ten-13
12. VHSologitarist
13. Axl Rose (al ontvangen)
14. Abbys (ingezonden, kan niet downloaden)
15. MonkeyFace
16. Gert-Jan (al ontvangen)



Als het niet klopt hoort ik het wel.

Laten we afspreken de lijst tot en met zondag 9 januari te kunnen aanvullen en dan de inzendingen voor 20 januari te hebben gedaan.

MonkeyFace
8 januari 2005, 11:25
count me in. Geen idee wat ik ervan kan maken (heb al weken geen electrische gitaar vastgehad, enkel akoestisch :P ), maar het lijkt me wel leuk.

Ritch
8 januari 2005, 15:16
ik heb geen gear om op de pc op te nemen... :( de volgende keer ben ik er misschien wel bij! tword natuurlijk ook al moeilijk concureren met de al inzendingen :) puik werk jongens..!

strattie
8 januari 2005, 19:47
ik ben niet zo heel goed, maar ik wil wel een keer wat proberen en posten. just 4 fun :) .

nee jongens, schrijf me maar wwer uit dit wordt niks :(

AART
9 januari 2005, 13:43
kan er niet een topic komen waar alle inzendingen onder elkaar staan(links) als sticky, want anders vergeet ik er straks nog een.

Hempo
9 januari 2005, 13:51
Ja als dat zou kunnen.. is wel mooi voor het overzicht :)

Roy K.
9 januari 2005, 13:59
+ 1

Hempo
9 januari 2005, 14:13
Dan veranderen we Riff Contest subforum in Gert Jan backingcontest forum :)

Roy K.
9 januari 2005, 14:37
Op zich goed plan, maar volgens mij gaat deze contest geheel buiten meeweten van Gitaarnet om, en ik weet niet of ze het lollig vinden dat we zo maar subfora gaan aanpassen of creeëren :???:

Ik zou trouwens ook niet weten hoe dat moet, dat aanpassen van een bestaand forum.... :-?

Gert-Jan
10 januari 2005, 07:09
Hey guitar-kings,

Ik heb besloten toch maar mee te doen. Dat vind ik veel leuker dan jureren.

Er is dus nog plek voor juryleden. Zullen we zeggen max 5 juryleden?

Ik post mijn inzending wel in een apart topic.

De stand is nu dus:

Jury:

Negative K3 Fan
Aart
Roy K.
?
?

Deelnemers


1. Stratman
2. Das Schaap
3. Bouke
4. Hempo (http://home.tiscali.nl/~flattyres/Hempo_-_Rat_Race.mp3) :speed:
5. Supermagneet
6. ResNovae (http://home.tiscali.nl/dejong.e/Dawn%20of%20Humanity.mp3) :speed:
7. Mad Gerrit (http://members.home.nl/j.hulleman/cruisin-2.mp3) :speed:
8. Strattie
9. Daniel Ten-13
10. VHSologitarist
11. Axl Rose (http://www.brendmusic.com/ren_and_stimpy.mp3) :speed:
12. Abbys (http://onlinerock.com/musicians/abbys//backing-contest.mp3) :speed:
13. MonkeyFace
14. Gert-Jan (http://www.gjvanwijk.nl/inzending-backing.mp3) :speed:
15. Wille525
16. ???




:speed: betekent reeds ontvangen

Als het niet klopt hoort ik het wel.

Negative K3 fan
10 januari 2005, 10:35
ik heb alle inzendinfen tot nu toe al beoordeeld (het laatste woord is nog niert gevallen,maar tot zover dus), het spijt me alleen te zeggen dat ik nog niet echt geweldig onder de indruk ben. misschien dat deze backing inderdaad wel iets te veel stuurt.

maar wie weet wat er nog gaat komen! ben benieuwd naar inZendingfen van bouke, stratrman en missschien nog wel anderen

Roy K.
10 januari 2005, 16:37
O.k. wegens tijdgebrek gaat het mij niet lukken iets fatsoenlijks aan te leveren, ik zou dus graag als jurylid willen fungeren bij deze contest (ook omdat er maar 2 juryleden zijn tot nu toe, en gezien de vorige contest is enige objectiviteit wel vereist, en een extra jurylid draagt daar aan bij denk ik).

Het aantal juryleden en deelnemers blijft hetzelfde, aangezien Gert-Jan vandaag ook een versie aanleverde.

Akkoord? :D

wille525
10 januari 2005, 20:40
Ik weet dat ik weinig kans maak om te winnen, maar wil graag wel meedoen... Is da nog mogelijk???

Gert-Jan
10 januari 2005, 21:01
Ja hoor. Mot kunne.

ijff
10 januari 2005, 23:40
Nou.. dan wil ik me ook nog wel aanmelden... als het nog kan (en anders zet ik'm toch wel online..).

VHsologitarist
12 januari 2005, 16:50
mijn verschrikkelijk stukkie staat ook online ;) :-D