PDA

View Full Version : maar nu heb ik er een....



Sliver
15 juni 2002, 23:48
vandaag, historische dag; k heb dus een squier standard stratocaster (k geloof sunburst) en das echt wel keikicke dacht ik zo (+marshall 15w versterker). en nu ga ik denk ik maar weer oefenenen dat u t ff weet en verblijd bent

(o ja, af en toe hoor ik een ruis als ik wat zit te klooien, de stekker "ingang" van de gitaar daar zit een lossig rondje om; kan dat daar door komen of wat anders? en wat kan ik hier aan doen of moet ik maandag de winkel bellen voor hulp?)


dus

hansies
15 juni 2002, 23:52
Bel de winkel voor hulp, want ik denk dat ge het hard nodig hebt..............!

Sliver
16 juni 2002, 00:08
help !!

reacties svp

DeLirium
16 juni 2002, 10:51
Kan je dat dingetje niet vastdraaien? En computermonitors willen ook nog weleens ruis veroorzaken.

Sliver
16 juni 2002, 10:54
nee vastdraaien wil niet echt lukken. maar kan die ruis daar aan liggen of ligt het gewoon aan de manier waarop ik mn gitaar vasthoud en aansla?

alvast bedankt

mzzzzls

DeLirium
16 juni 2002, 11:01
Snaren die je niet gebruikt dempen, en misschien moet je iets verder van je amp gaan staan.

En de stekker van je amp altijd in een geaard stopcontact pluggen.

Robbert
16 juni 2002, 12:26
Sta je in de buurt van een computer (monitor), of lampen, of een TV? Allemaal dingen die kunnen storen.

Bij een Squier (mijne iedergeval) zijn trouwens de snaren/brug ook niet geaard, waardoor ze zowiezo brommen wanneer je het metaal loslaat.

ArthurS
16 juni 2002, 14:54
Dat lossig rondje wat om je stekkeringang zit kan je gewoon vastdraaien door het met de klok mee te draaien. Die dingen gaan gewoon om de zoveel tijd los en dan moet je ze ff aandraaien. Het is gewoon een moertje om de daadwerkelijke stekkeringang zit, vingers erom heen klemmen en handvast zetten; kan je weer even vooruit.

Maar daar komt je ruis waarschijnlijk niet door: voor zover ik weet vrijwel alle Squiers, zeker als je niet iets metaals op je gitaar aanraakt (snaren, stemknoppen of brug). Als je iets aanraakt valt het wel mee, maar zeker op sommige goedkope versterkers hoor je de ruis om de 1 of andere reden erg duidelijk. Daar is afaik niet veel aan te doen. Het heeft waarschijnlijk niets met je techniek te maken.

Sliver
17 juni 2002, 18:39
bedankt voor de tips, alles zit weer vast en de ruis is ook veel minder en das toch trappen