PDA

View Full Version : Eric Johnson



bazzieman
5 januari 2005, 17:02
wat vinden jullie nou eigenlijk van deze kerel?

sandman4justice
5 januari 2005, 18:19
Splendid :-D :-D

Toffe gozer
5 januari 2005, 20:06
Gitarist met een super"tone", ik draai regelmatig zijn "Venus Isle" cd , heerlijke muziek , heerlijke solo's , zijn sound is werkelijk uniek , ik zal binnenkort weer eens achter cd's van hem aangaan want ik ben hem na zijn "Venus isle"cd een beetje uit het oor verloren :oops: .

Maiden Michiel
6 januari 2005, 14:34
Venus Isle is geniaal idd, ik heb ook wel eens wat andere cd's gehoord maar die vond ik wat minder.

Das Schaap
7 januari 2005, 22:06
Die gast heeft een zieke sound. En zieke composities

Strat uber alles
8 januari 2005, 20:58
ja die jongen kan wel een potje spelen :cool:

Joe Satriani
10 januari 2005, 20:41
die kerel is cker goed jah

weet iemand ook waar ik die venus isle cd kan downloaden?

ik ken alleen manhattan,cliffs of dover,trademark en srv van hem

Duane
11 januari 2005, 00:18
Ben een grote fan van hem. Heb al z'n cd's en wat concerten. Gruwelijke sound. Album "Tones" is ook goed, moet je zeker eens luisteren.

Toffe gozer
14 januari 2005, 20:44
De cd "tones "vind ik een tegenvaller , hij zingt veel te veel en zijn stem is wel erg dun en zonder melodie , hij moet gewoon een goede zanger inhuren of instrumentale muziek maken,want zijn stem gaat mij persoonlijk irriteren op de lange duur.

Das Schaap
14 januari 2005, 20:59
Zingt ie eigenlijk altijd zelf ? Want de zang op bijv. Desert Rose vind ik zeer goed en erg mooi ook.

Toffe gozer
14 januari 2005, 21:45
Op "Desert rose "zingt ie inderdaad zelf , en op de rest van mijn andere EJ cd's zingt ie ook alles zelf , maar zijn stem is gewoon te beperkt om mij een hele cd lang te boeien.

Duane
17 januari 2005, 21:42
De cd "tones "vind ik een tegenvaller , hij zingt veel te veel en zijn stem is wel erg dun en zonder melodie , hij moet gewoon een goede zanger inhuren of instrumentale muziek maken,want zijn stem gaat mij persoonlijk irriteren op de lange duur.

Er staan behoorlijk toffe gitaarstukken op hoor. Nummers al Soulful Terrain, Zap en Victory vind ik echt super. Ok die zangnummers vind ik persoonlijk ook de mindere, met uitzondering van Trail of Tears.

Die paar nummers op Live & Beyond zingt hij niet.

Stratman70
29 januari 2005, 13:38
Het enige wat ik ken van hem is zijn optreden met G3 van de gelijknamige DVD. Het kan me niet echt bekoren. Ik weet niet wat ik mis, maar het is zó gepolijst, zo perfect, dat het gruwelijk saai is. En ja, als je echt goed oplet, doet hij geniale dingen... maar over het geheel komt hij mij oersaai over.

Klinkt zijn spel altijd zo lief? Bah!

Toffe gozer
29 januari 2005, 18:04
Zijn "lieve" toon vind ik nou juist zijn grote kracht ,hij weet voor mij de lekkerste sound uit zijn stratje te halen , daarom zit ik ook zo te gassen op zijn signatuur strat van hem, ik hoop daarmee een beetje zijn sound te benaderen (ik weet het dat is onmogelijk het zit voor de grootste gedeelte in de vingers maar toch)