PDA

View Full Version : Gear Review: Ibanez Weeping Demon 7 Wah



Lutz
5 januari 2005, 15:39
vandaag eindelijk men veel te laat aangekomen kerstkadootje gekregen :-D

Toen het vandaag aankwam direct alle andere activiteiten gestaakt en begonnen met "wah'en"

eerst eens alle presets geprobeerd die in de handleiding staan

eerst de "fat lead" preset:

tot mijn verbazing, met deze instelling "wah't" het pedaal niet, je hoort duidelijk dat het zen werk doet maar het wah geluidje zelf ontbreekt,

ik dacht hmmm misschien de instelling, eens een andere proberen,

de "vintage wah": zeer schel, ook weinig "wah" effect en niet bepaald overtuigend

dan de "funky rhythm": net als bij de "fat lead" totaal geen wah, je hoort de filter wel weer zen werk doen maar dan stopt het ook

laatste om toch ook maar te proberen "bass wah" setting: ok ineens wah't het pedaal effectief wel en klinkt opeens veel overtuigender,

vanop deze setting ben ik dan ook beginnen verder bouwen en heb nu echt een fantastisch wah geluid,

ook de veelzijdigheid van het pedaal is schitterend,

de switch mode (vergelijkbaar met de morleys met de footswitch naast het pedaal, en natuurlijk ook de autoswitch mode (zoals de bad horsie) gewoon op trappen en het ding schiet in gang

het is vooral de auto switch feature die het voor mij een schitterend pedaal maakt

enige wat ik als minpunt zou kunnen zien is dat de range fine tuning & off time delay knop iets moeilijk bereikbaar zijn en dat je echt wel eventjes moet zoeken achter een goeie sound,

maar overall gezien is het voor het geld (€128 bij MP) een schitterend wah pedaal,


that'll be all for now :-D



Lutz

lcvanderhelm
5 januari 2005, 19:26
Ik heb hem nu ruim een week en ben er zeer tevreden mee.Hij is ook true by-pass ruisarm en heel flexibel.Je moet er eens een tube screamer voorzetten das lekker.

jorrit
11 januari 2005, 11:14
issie zeker weten true bypass? want dat zou dan wel erg vet zijn...

jorrit
11 januari 2005, 11:14
issie zeker weten true bypass? want dat zou dan wel erg vet zijn...

Lutz
11 januari 2005, 13:17
true bypass is een heel groot woord...

ik vind niet echt dat hij men sound kleurt,

maar ik zou hem niet true bypass noemen, allez ik toch niet,

Antal
11 januari 2005, 14:46
true bypass is een heel groot woord...

ik vind niet echt dat hij men sound kleurt,

maar ik zou hem niet true bypass noemen, allez ik toch niet,

True Bypass is geen relatief begrip ofzo hoor. Hij is het wel, of niet.

harrie-beton
11 januari 2005, 15:35
een tube screamer voorzetten das lekker.


voor het wah pedaal een screamer? of bedoel je na het pedaal.

zo ja: mp3 graag
zo nee: mp3 graag!

hb

Lutz
11 januari 2005, 16:39
true bypass is een heel groot woord...

ik vind niet echt dat hij men sound kleurt,

maar ik zou hem niet true bypass noemen, allez ik toch niet,

True Bypass is geen relatief begrip ofzo hoor. Hij is het wel, of niet.


*als* ik mij niet vergis wil true bypass zeggen dat als het effect niet aan staat het signaal niet door de electronica gaat,

maar volgens mij is het bij de WD-7 net als bij vele andere pedalen een electronische bypass ipv dat het signaal echt niet door het circuit gaat