PDA

View Full Version : Goede muziekwinkels Amsterdam



Groupie
5 januari 2005, 14:26
Ik ga aanstaande zaterdag naar Amsterdam om een nieuwe electrische gitaar te kopen. (het liefst een Ibanez of Epiphone) Ik hoef 'm niet perse nieuw, eigenlijk het liefst een tweede handsje i.v.m. prijzen.

Mijn vraag aan jullie: kennen jullie een paar goeie zaken die de moeite waard zijn om even in te gaan kijken?

Alvast bedankt.

P.s. MODERATORS als ik in een verkeerd forum gepost heb; mijn excuses

Jax
5 januari 2005, 14:27
-Dirk Witte
-Dijkman
-De Soundshop
-Sacksioni

Tweedehands:

-De Plug
-The String

Zullen wel meer zijn, maar deze schoten nu te binnen.

schizo910
5 januari 2005, 14:43
SoundPlaza, Amstelveenseweg.

Nielsvdam
5 januari 2005, 15:28
Dijkman raad ik je sterk af. Die gasten daar verkopen de spullen veels te duur en daarbij komt dat je er ook nog bout geholpen wordt.

mirage
5 januari 2005, 16:01
Ik heb paar maanden terug een effectending bij dijkman gekocht
ik werd er niet perse slecht geholpen maar bij dirk witte heb ik betere ervaringen. Al speelde het ook mee dat het erg druk was toen ik er was.

Wat uitproberen betreft kreeg ik alle ruimte die ik nodig had,
Nadeel was wel dat ontdanks ik zei dat ik alleen maar een paar specifieke effecten wou (in digitaal multi effectje) dat ze toch probeerden met hele grote aan te komen dus je moet wel wakker blijven.

Vrees dat ik er zelf zaterdag toch ook terecht kom van dirk witte heeft geen mexicaanse strats op voorraad.. :(

RubenP
5 januari 2005, 16:54
http://www.sacksioni.nl/, heb ik goede ervaring mee.

Rubenurl]

JvD.
5 januari 2005, 16:58
dijkman, beste winkel, alleen moet je op vrijdag of maandag gaan, dan is foppe de gitaar held der en die weet meer dan dit forum samen =D

H.Manback
5 januari 2005, 16:59
Hmm, ik denk dat het echt heel erg afhangt van de tijd van de dag, welke verkoper enz. maar ik had bij Dijkman echt het compleet tegenovergestelde van wat Nielsvdam ervaren heeft. Ik was op zoek naar een gitaar, en ik werd rustig geholpen, hij kwam met allerlei modellen aanslepen wat mijn richting in lag, kwam ook met een Yamaha waar ik normaal nooit aan zou hebben gedacht, en ik vond het een erg goede gitaar (is m niet geworden uiteindelijk).

Nee ik had juist een gevoel van als ik niks anders vind dan kom ik zeker terug en koop ik m daar.

Orpheo
5 januari 2005, 18:24
Dijkman en sacksioni

Dijkman heeft een (iiiieeets :wink: ) grotere collectie gitaren dan Sacksioni. ik vind sacksioni echt een soort zaak waar ze alleen t beste van t beste hebben. goedkopere modellen hebben ze niet (echt), en de duurdere modellen zijn bij hun ook HONDSduur. heb een gibson LP custom getest daar, dat ding was 3600 euro. bij feedback zag ik exact tzelfde ding, maar dan voor 2800 of 2900 euro!! scheelt toch wel 700/800 euro!! is toch wel een leuke amp/gitaar (voor erbij)!!

maar sacksioni, ik werd daar heel goed geholpen vind ik, niks over te klagen! jammer dat t zo klein is he :wink:

die dirk de witte, whatever, die ken ik niet. moet ik dan ook maar s gaan kijken denk ik zo.

Orpheo
5 januari 2005, 18:24
Dijkman en sacksioni

Dijkman heeft een (iiiieeets :wink: ) grotere collectie gitaren dan Sacksioni. ik vind sacksioni echt een soort zaak waar ze alleen t beste van t beste hebben. goedkopere modellen hebben ze niet (echt), en de duurdere modellen zijn bij hun ook HONDSduur. heb een gibson LP custom getest daar, dat ding was 3600 euro. bij feedback zag ik exact tzelfde ding, maar dan voor 2800 of 2900 euro!! scheelt toch wel 700/800 euro!! is toch wel een leuke amp/gitaar (voor erbij)!!

maar sacksioni, ik werd daar heel goed geholpen vind ik, niks over te klagen! jammer dat t zo klein is he :wink:

die dirk de witte, whatever, die ken ik niet. moet ik dan ook maar s gaan kijken denk ik zo.

Anders Destium
5 januari 2005, 19:12
Dirk Witte en Dijkman zijn echt aanraders als je veel gitaren wilt proberen, verder wordt je goed geholpen in die winkels :)

Bij Dijkman zijn ze misschien wel duur, maar ze weten waar ze het over hebben en nemen de tijd voor je. Zonder problemen halen ze duurdere modellen voor je tevoorschijn als je daar om vraagt (moet je bij Feedback mee aankomen)

Mr.Bluesbreaker
5 januari 2005, 19:33
De kans om een tweedehands epi of ibbi te vinden bij Sacksioni is denk ik kleiner als bij bv de andere Amsterdamse winkels. Wel vind ik het een goede winkel, alleen moet je oppassen dat je er geen gitaarrek omstoot: het staat er zo dicht bij elkaar, en er staat zoveel dure zooi...
Maar er is veel expertise en ze helpen je goed, houden rekening met wat jij wil, heb niet het gevoel gehad dat ze je iets aansmeren wat ze het snelste kwijt moesten.

Spirit of Strings
6 januari 2005, 01:41
Als je één dagje naar Amsterdam gaat, is Saksioni geen optie. Ze hebben heel weinig en het is duur (maar wel goeie spullen).

Dijkman heeft erg veel en je kunt dus lekker rondkijken. Deze zaak, die vroeger onder de oude baas echt een HEEL slechte naam had, is tegenwoordig best de moeite waard. Men is doorgaans vriendelijk en behulpzaam. Dat was vroeger wel anders!!!!! Ook hun oplichters- en intimidatiepraktijken hebben ze gelukkig achter zich gelaten. Kortom, best een aardige zaak nu, maar voor mij overheerst de smaak van vroeger nog.

Dirk Witte is wat mij betreft favoriet. Ze hebben Rickenbacker en Gretsch hangen en die zie je niet zo vaak (toch altijd leuk om eens te zien). Ze hebben ook veel Gibson, Epiphone, Fender, Ibanez en Squier. Van die laatste niet alleen de goedkope Affinity-modellen, maar ook de duurdere Standard Series en Limited Editions. Dirk Witte heeft veel meer Ibanez dan Dijkman en ze zijn bovendien een stuk goedkoper. Ook hebben ze occasions (kijk alvast op www.dirkwitte.nl). Ik vind het een prettige zaak. Ze hebben ook altijd scherpe prijzen. Ik kom er al vanaf midden jaren '70 en ik kom er altijd weer terug of het nou voor gitaarspullen of ander spul is. Dat zegt veel.

Bedenk wel, dat het allebei zaken zijn, die in oude Amsterdamse panden zitten. Heel wat kleiner dus dan bijvoorbeeld Feedback Rotterdam. Toch is het verbazingwekkend, wat ze er allemaal in weten te proppen!

Bedenk wel, dat voor zo'n bezoekje aan een Amsterdamse muziekwinkel de zaterdag niet de meest geschikte dag is. Vooral omdat het krappe zaken zijn, wil het op die dagen nog wel eens uitpuilen van de mensen en dat verkleint de mogelijkheden van het rustig beoordelen aanzienlijk. Wil je toch op zaterdag gaan, ga dan in ieder geval zo vroeg mogelijk. Na een uur of 12 wordt het een gekkenhuis.

Succes met je aankoop!

Dirk_Hendrik
6 januari 2005, 09:05
Ik ga alléén wel mee met de mening dat Dijkman erg goed is met het bedenken van absurde prijzen. (Boss SD1 voor 135 euro enzo).

Nielsvdam
6 januari 2005, 14:23
Ik ben daar toen geweest voor mijn gibson explorer en toen ik even een andere gitaar wilde uitproberen en dus die explorer terug hing, zei een van die gasten: "Laat mij dat maar doen, want mijn verzekering is beter." ( op een niet vriendelijke toon).

Daarom heb ik het niet zo op dijkman

Bobbel
6 januari 2005, 22:03
dijkman, beste winkel, alleen moet je op vrijdag of maandag gaan, dan is foppe de gitaar held der en die weet meer dan dit forum samen =D

Dat klopt!!! ik heb ook al mijn spullen bij dijkman gehaald, en bijna altijd als foppe er is... dat is een prachtig figuur... en weet, zoals JvD al zei, alles!

Anders Destium
6 januari 2005, 22:44
Ik ben daar toen geweest voor mijn gibson explorer en toen ik even een andere gitaar wilde uitproberen en dus die explorer terug hing, zei een van die gasten: "Laat mij dat maar doen, want mijn verzekering is beter." ( op een niet vriendelijke toon).

Daarom heb ik het niet zo op dijkman

Nou ik heb een Explorer gehad, en ik kan de actie van een winkelier best voorstellen. Mijn Explorer en Iba Destroyer waren de meest lompe gitaren die ik heb gehad, ik stootte altijd wel ergens tegenaan :wink:

Desondanks staat dat inderdaad niet heel vriendelijk tegenover klanten :)