PDA

View Full Version : Wie kent het merk Evans ???



Lindeboom
15 juni 2002, 20:27
Thuis heb ik een tweedehands Evans type EG601 staan, een 60W combo (1 speaker 12"). Deze had ik gekocht toen ik net met spelen begon en dus geen idee had wat ik kocht. Ik moet zeggen dat ie best lekker speelt..... als het maar clean is. De distortion is nou niet echt fantastisch en ik heb gehoord dat het eigenlijk een Jazz-amp is !

Hij lijkt qua uiterlijk wel erg veel op fender versterkers (misschien B merk ???), met name de knoppen. Ik heb naar de website van Evans gezocht, maar daar is dus niks over deze 'oude' modellen te vinden. Ik moet zeggen dat ie wel een erg lekker revern heeft, volgens mij een veer want als je hem/haar een klap (mishandeling) geeft dan trilt dat helemaal door. Heeft iemand meer info... bouwjaar, kwaliteit, prijs.... ben van plan iets anders te kopen en wou wel eens weten wat ik nu eigelijk heb.

Alvast bedankt...

2muchcoffeeman
1 juli 2002, 13:01
..heb een evans gehad van 10 watt met beige tolex, gewoon een transistording zoals er duizenden zijn maar een goeie oversturing als je hem helemaal open zette (treble bijna dicht, dat wel)
ik nam um ding altijd mee naar studio's waar dan vaak een twins en een marshall stonden en tja.. bijna altijd koos de producer voor de solo's voor de Evan (en niet voor de JCM 800!)