PDA

View Full Version : fender strat 60 sun burst (mexico)



skapiche?!
15 juni 2002, 19:44
deze gitaar speelt echt lekker!!!! ik heb hem al een poosje maar hierop raak ik nooit uitgespeelt! maar ik heb er fender snaren op zitten tot iemand tegen me zij dat ernie ball beter is. dus wat is beter fender of ernie???

graag uw mening!

ps:het gaat mij om welk het minst snel breken!

Dionyios
15 juni 2002, 19:47
Gewoon een keertje proberen...

Robbert
15 juni 2002, 20:00
Zou daar werkelijk veel verschil inzitten?

Ibanez2001
16 juni 2002, 00:27
Geen van twee als je het mij vraagt... :razz:
D'addario , probeer dat es, in ieder geval 0.10 op een strat als je een echt goed bluesgeluid wil. SRV bv speelt zelfs met 0.13
(idioot ist ook)

sash
17 juni 2002, 17:37
Nah, voor geen D'addario. Die dingen klinken voor geen meter. Voor mij Ernie Ball of GHS (0.10-0.52)

Ibanez RuleZ
17 juni 2002, 17:40
en fender snaren zijn echt heel erg kut. ik heb ze een keer gehad, ze klonken echt niet. het is òf EB òf d'addario.

harrald

Soulman
17 juni 2002, 19:18
Zou Fender echt zelf z'n snaren maken, of komen ze uit de fabrieken dan EB of d'addario ?? :wink:

SteavisSmokin
17 juni 2002, 19:32
Dit zijn mijn bevindingen:

d'addario: oxideert snel, bassnaren klinken modderig
Fender: breken en oxideren mij te snel, ook modderige bassnaren
Ernie Ball: gaan lang mee, breken nauwelijks, hebben meer TONE en de bassnaren klinken lekker strak. Komt denk ik omdat ze een dikkere kern hebben.

SiNiSTRaL
17 juni 2002, 19:48
jah, in ieder geval geen d'addario, ernie is beter, ik gebruik zelf wel die d'addario, ik kan op de een of andere manier niet tegen ernie's (enge reacties op mijn hand enzo).
maar toen ik nog ernies had had ik: .10 .52

master G
17 juni 2002, 22:43
Ik vond de ernie ball erg lekker maar heb nu ergens gratis elixir snaren kunnen krijgen!
Grtz. stefan

The Dude
18 juni 2002, 12:53
Ik wil zelf altijd een omwonden G snaar hebben,. dat vind ik fijner. Diktes 0.12 tot 0.52 of 0.54

Mijn persoonlijke ervaring met verschillende merken snaren is asl volgt:

-Ernie Ball ; Basssnaren klinken te metaalachtig, oxidatieprocess komt langzaam op gang, maar snaren breken me altijd tijdens de oefensesies, en dus op het podium is het al helemaal niets.
-D'addario ; Duur en oxideren snel. Breken van de snaren valt mee, ik heb ze nog niet gebroken gehad.

en uiteindelijk : De Toppppperrrrrrr van de week :

Elixer : Perfect ! Alleen 2 probleempjes
1) Superduur
2) Nergens te krijgen in fokkin' Drenthe

sash
18 juni 2002, 14:06
Op 2002-06-18 12:53, schreef The Dude:
Elixer : Perfect ! Alleen 2 probleempjes
1) Superduur
2) Nergens te krijgen in fokkin' Drenthe


In Emmer Compascuum zal vast wel een gitaarwinkel zitten die ze verkoopt :razz:

The Dude
18 juni 2002, 14:41
Welke dan ?

En hoe ken jij Emmer-Compascuum ?

Blijkbaar niet goed geneog, want daar zitten geen muziekwinkels. Jammer Sash

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Dude op 2002-06-18 14:41 ]</font>

Kim Wilson
18 juni 2002, 15:39
Op 2002-06-18 12:53, schreef The Dude:
Ik wil zelf altijd een omwonden G snaar hebben,. dat vind ik fijner. Diktes 0.12 tot 0.52 of 0.54


Dat zijn toch gewoon western- (akoestische) snaren? Werkt dat wel op een elektrieke?
Trouwens, je zou kunnen overwegen om naar Big One Music in Zwolle te gaan, daar hebben ze de Elixir snaren ook. Kheb ze ook op de western, blijven errug lang goed.

Groove
19 juni 2002, 12:55
Jawel, er zijn snaren voor electrische gitaar met omwonden G-snaar. Sterker nog, vroeger hadden ze niets anders. De meeste Jazz gitaristen gebruiken ze nog steeds, meestal flatwound i.p.v. roundwound. Ook Rockabilly en Blues gitaristen gebruiken ze wel vaker, om het authentieke geluid te krijgen. M.b.t. eigenlijke topic: probeer diverse merken uit, klank en feel zijn tenslotte persoonlijk en de 1 heeft meer zweethanden als de ander.

Ibanez
19 juni 2002, 13:31
Op 2002-06-17 22:43, schreef master G:
maar heb nu ergens gratis elixir snaren kunnen krijgen!
Grtz. stefan

Haha die heb je van mij!

Ibanez RuleZ
19 juni 2002, 16:25
Vinden jullie die elixir snaren nu echt zo geweldig? ik heb 2 setjes GEKREGEN, maar al zou ik ze nu nog een keer krijgen, ik zet ze niet op mijn gitaar. ze klinken mij veel te dunnetjes. geef mij echt maar EB's.
toen ik dat overigens aan de lui bij ons in de gitaarzaak vertelde, vielen ze bijna om. Ik was eerste die die dingen echt niet te pruimen vind... :grin:

Harrald

Nimpf
19 juni 2002, 21:19
Ik speel nu EB, bevalt goed. D'addario vind ik echt verschrikkelijk, die knappen zoo snel. Gibson Brite Wires vind ik ook goed. Gaan echt superlang mee.