PDA

View Full Version : Alvarez dreadnoughts...goed spul?



SaferSephy
5 januari 2005, 00:06
ik vanmiddag bij de gitarenboer langs voor snaren...laat ik mijn oog vallen op een Alvarez western gitaar (type week niet maar hij was rond de 6 a 7 honderd euro)...heerlijk wat een geluid zeg...vreselijk toch dat je nooit gewoon even de muziekzaak binnen kan wandelen zonder de kans te lopen ergens weer hopeloos verliefd op te worden...en als student is m'n budget nogal miniem.

anyways wat is jullie opinie over Alvarez westerns? ik zie namelijk hier vooral Crafter, Takamine en Martin fanaten :)

hansoonk
6 januari 2005, 14:23
Ik heb zelf een oude K. Yairi uit '78. Ik weet niet hoe de K. Yairi gitaren zich verhouden tot de Alvarez-Yairi, maar ik vind het een heerlijke gitaar, ebbenhouten toets, steunbalkjes van ceder onder een spruce top. Helder transparant in het hoge gebied en mooi wat muffled in het laag.

Jetso
14 januari 2005, 13:33
ik heb sinds kort een Alvarez (MD80 model)
heerlijke hals, vol en zeer helder geluid (dat deed t m bij mij), speelt en klinkt gewoon perfect.
ik had m verkozen boven een Taylor en een Takamine (geloof ik, iig t zat in t zelfde rijtje merken) dus hopelijk helpt dat genoeg