PDA

View Full Version : Fade to Black Metallica



eddienew
4 januari 2005, 23:54
Ik heb een poging gedaan om Fade to Black zelf op te nemen. Het nummer is eigenlijk net iets boven mijn kunnen, maar och ik heb het toch maar geprobeerd.

Laat eens weten wat je er van vind.

Opgenomen met:

Magix music maker studio 6
Direct in soundblaster

Fender stratocaster
Ibanez RG 570
Marshall dsl-401
Boss ME-50

http://eddienew.tripod.com/Fade.mp3

Negative K3 fan
5 januari 2005, 00:18
probeer dat stuk eens te spelen als volgt:



G:---0-------0----------------------------------------
D:--4-4-4-4-4-4-4-------ETC---------------------
A:-2---2-5-0---0-5----------------------------------
E:-----------------------------------------------------------
[/code]

Roy K.
5 januari 2005, 01:10
Ik heb een poging gedaan om Fade to Black zelf op te nemen. Het nummer is eigenlijk net iets boven mijn kunnen, maar och ik heb het toch maar geprobeerd.


Het siert je dat je het dan toch taped en post.

Zoals reeds gezegd, de akoustische stukken heb je volgens mij je eigen draai aangegeven, want die lijken niet echt op het origineel.

Voor de introsolo had je beter eerst kunnen stemmen, want dat klinkt niet best. Komt ook door foute bends.

Een stringdampener had wellicht ook geholpen, bij de distortion stukken hoor je vrij veel snaren ratelen, zonde! :(

Om er geen negatieve commentaar van te maken; het verraste me hoe goed je de eindsolo speelde, had ik niet verwacht, dat klinkt namelijk behoorlijk net als het origineel! :P

eddienew
5 januari 2005, 12:02
Ik wil jullie bedanken voor deze punten van kritiek!!!! Het klopt dat ik de intro solo niet al te netjes heb gespeeld, weer te haastig geweest ga hem dus opnieuw opnemen.

Snaren ratelen idd, is mijn oude ibanezje, moet eigenlijk geheel opnieuw worden afgesteld en geintoneerd, hierdoor zal een en ander ook vals klinken idd.

De akoestishe stukken ijn idd beetje eigen creatie. Lijken wel op origineel maar zijn niet gehhel het zelfde, dit was ook niet mijn doel.

De Solo is zeer pittig. Dit is pas mijn 3de komplete solo sie ik speel. Heb hiervoor alleen maar trage solootjes gedaan. Viel me echter niet mee om alles strak te houden. Verders ben ik redelijk tevreden.

Groeten

eddienew
5 januari 2005, 12:03
Ik wil jullie bedanken voor deze punten van kritiek!!!! Het klopt dat ik de intro solo niet al te netjes heb gespeeld, weer te haastig geweest ga hem dus opnieuw opnemen.

Snaren ratelen idd, is mijn oude ibanezje, moet eigenlijk geheel opnieuw worden afgesteld en geintoneerd, hierdoor zal een en ander ook vals klinken idd.

De akoestishe stukken ijn idd beetje eigen creatie. Lijken wel op origineel maar zijn niet gehhel het zelfde, dit was ook niet mijn doel.

De Solo is zeer pittig. Dit is pas mijn 3de komplete solo sie ik speel. Heb hiervoor alleen maar trage solootjes gedaan. Viel me echter niet mee om alles strak te houden. Verders ben ik redelijk tevreden.

Groeten

eddienew
5 januari 2005, 12:07
thnx negativeK3 fan, ik hoor nu idd wat ik fout heb gedaan. Het gaat om die basnoot. Moet idd telkens afwisselen tussen B en A. Ik heb 2 keer een B genomen. Nou ja foutje is menselijk.

Groeten

eddienew
5 januari 2005, 13:17
Aangezien ik vandaag niet veel te doen had, heb ik even de intro solo opnieuw ingespeeld en het akoestische intro gespeeld zoals door negativeK3fan werd geadviseerd.

Groeten

Robin Dorland
5 januari 2005, 17:55
Ik krijg dit bericht:

" This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy."

bat
5 januari 2005, 22:34
Bij mij doet ie het wel.

Jammer inderdaad van het ietwat valse geluid. Verder nog wat letten op timing (zo nu en dan er wat naast) en slordigheid/strakheid. Zeker bij het eerste distortionslagstuk doe je het veel te "los", beetje palmmuten om het wat strakker te laten klinken kan daar geen kwaad. Je laat nu de akkoorden doorlopen, dat klinkt erg slordig...

Eindsolo is erg goed.

Volgens mij ligt solo jou beter dan slaggitaar :wink: (ik ben dus meer van de slaggitaar, van die solo zou ik dan weer niks bakken...)

Toffe gozer
5 januari 2005, 22:39
@ Robin Dorland : rechter muisknop en dan "save as" (doel opslaan als)

wille525
7 januari 2005, 23:14
Klink opzicht helemaal niet slecht! Alleen vind ik de opname wel beroerd. Ik denk dat je met een goede opname meer indruk had gemaakt. Als je een POD (2.0 of XT had gebruikt had het al veel beter geklonken, daarnaast is een programma als Cool Edit (ookwel Abobe Audition genaamd) veel handiger dan Magix. De volumes van de verschillende instrumenten kloppen niet.