PDA

View Full Version : Wie weet wat dit waard is?



Dato_16
4 januari 2005, 22:09
Hallo,

weet niet of dit hier hoort maar goed:

Ik zou graag willen weten wat deze gitaar nog waard is.

Het is een 2de hands Rok axe. (22 frets)
Op zich een erg lekkere gitaar, hij heeft alleen redelij wat lakschade opgelopen op de achterkant, op de voorkant zit een klein deukje..
verder mist het kopje van de elementschakelaar maar die is makkelijk te vervangen...fretten zien er nog vrij goed uit, en zijn niet ver ingesleten...
Gitaar heeft wel een erg lekker geluid zowel zowel clean als met veel distortion......
Hij heeft mij met hoes 370 euro gekost, dat was een jaar geleden.

http://home.planet.nl/~buit0101/img1.jpg
http://home.planet.nl/~buit0101/img2.jpg
http://home.planet.nl/~buit0101/img3.jpg
er mist een aardig stuk uit de lak op de achterkant, maar is wel voor een vrij groot gedeelte weg te werken...

bat
4 januari 2005, 22:32
Ik ben bang dat je gaat schrikken...

Als je er meer dan 75 euro voor kunt krijgen, meteen doen.

Rok-Axe is een heel goedkoop merk en de behoorlijk forse schade die deze toch wel heeft zorgt voor een nog lagere prijs.

Ik weet niet of je er in deze staat 350 euro voor hebt betaald, maar zelfs nieuw vind ik dat al te veel.

Dato_16
4 januari 2005, 22:42
wow! daar schik ik wel van ja...
dit model ben ik zelf nog nooit ergens tegen gekomen ook niet naar veel zoeken op het internet, dus weet je zeker dat dit een heel goedkoop model is?
veel van die lakschade zat er al wel op toen ik hem kocht, was van iemand die in een rolstoel zat, vandaar.....

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 22:45
deze gitaar moet je gewoon houden als rag/experimenteergitaar. Heb ik ook gedaan met mijn Epi. Leuk voor downtunen ofzo als je een bep nummer aan het oefenen bent.
En als je hier al lekker geluid uit vindt komen moet je maar es een gitaar checken met echte elementen :wink:

btw, wat wil je er voor in de plaats kopen?

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 22:46
oja, welkom! :D

wietse
4 januari 2005, 22:59
leuk gitaartje , in ieder geval al geen multiplex dat is een pluspunt , het merk mag dan wel niet een al te goede naam hebben maar dat zegt soms niks.
als deze gitaar lekker klinkt en speelt ,en ook onversterkt goed klinkt dan heb je mazzel , gewoon houden om zoals gezegd mee om te klooien.
100 euro krijg je er altijd wel voor ,je moet alleen geduld hebben.
het model is wat ongewoon en dat vind ik een pluspunt er zijn al zoveel strats en lp's op de markt tegenwoordig.
ik vind hem wel mooi.

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 23:00
wow! daar schik ik wel van ja...
dit model ben ik zelf nog nooit ergens tegen gekomen ook niet naar veel zoeken op het internet, dus weet je zeker dat dit een heel goedkoop model is?
veel van die lakschade zat er al wel op toen ik hem kocht, was van iemand die in een rolstoel zat, vandaar.....

rok axe staat bekend als beginnersmerk. Ook het feit dat er bijna nix is te vinden op internet zegt al wel wat. Je zegt het zelf trouwens ook al, kostte ongeveer 380, als je er dan een tijdje op speelt en er zit zo'n plek lakschade op moet je geen wonderen verwachten. Mijn advies zoals ik al zei: hou 'm gewoon en zoek er iets leuks bij!

@ wietse: veel beginners zijn op zoek naar een gitaar in deze prijsklasse. Deze gaan vaak niet op gitaarmarkt/marktplaats zoeken naar deze gitaar. Die komen bij de lokale dealer en die krijgen Squiers en Pacifica 112's aangeboden. Lijkt me erg moeilijk om deze te verkopen...

H.Manback
5 januari 2005, 02:00
Yep, triest maar waar, ik zie je niet snel meer dan 75 vangen. Als je geduld hebt moet je m gewoon een tijd te koop zetten, wie weet is er een verzamelaar of iemand die gewoon van onbekend spul houdt die langs komt.

Ik heb zelf heel toevallig een Rok Axe, en ben heeeeel blij dat ik nu een 'echte' gitaar heb. Het is helaas toch zo dat de prut gitaren van Rok Axe (waar de jouwe blijkbaar niet onder valt zoals je schrijft) de naam behoorlijk verpesten. Ik heb zelfs gelezen dat ze in Amerika bij de Wal-Mart of K-Mart worden verkocht. Een merk dat hier spul bij de Hema zou verkopen zou ook niet erg veel goeds doen qua imago lijkt me.

Is de gitaar wel van echt hout gemaakt, de mijne doet meer denken aan balsa hout of piepschuim als je hem optilt terwijl ie er nog geeneens zo slecht uitziet qua finish...

Ik moet wel zeggen, een Rok Axe voor 370 euro 2e hands kopen is al niet zo'n beste zet :-?. Ik geloof je zo als je zegt dat het een gitaar is die het waard was, maar gezien het merk moet je m dan ook echt alleen voor die prijs kopen als je m wil houden, en dan al alleen als je niet kunt afdingen. Maar ja, wijsheid achteraf he...

Jeroenvanhulsteijn
5 januari 2005, 10:16
Rok Axe :-D

Heb ik een bas van. Die body was uit 3 delen gelijmd. Na een jaar lieten de lijmnaden los :razz: . Aan elkaar getaped en terug naar de muziekzaak. Die konden er ook wel om lachen. Na een belletje met de importeur kreeg ik een nieuwe...............Rok Axe!! En die zit nog steeds uitstekend in elkaar. Maar tis niet het beste wat je kunt kopen.

Is die gitaar actief? Ik zie daar aan de achterzijde geloof ik zo'n klepje van een batterij houdertje. Dat zou het verkooptechnisch wat interessanter kunnen maken. Gewelfde bovenkant, ook mooi! Is de hals geschroefd of gelijmd? Allemaal zaken die de prijs opdrijven. Het model vind ik eigenlijk ook wel erg mooi. Er zal vast wel iemand zijn die er 100 euro voor over heeft. En als het echt een uniek model met gewelfde top en gelijmde hals, actieve electronica is, dan is er mss wel iemand die er meer voor over heeft.

bat
5 januari 2005, 11:49
Was ik inderdaad nog vergeten te melden: ik vind de body er wel erg mooi uitzien.

Ik denk inderdaad dat je er meer aan hebt 'm lekker te houden als bijgitaar. Wat je er misschien voor terugkrijgt zal mogelijk niet in verhouding staan tot de waarde die de gitaar voor jou heeft.

jorrit
5 januari 2005, 12:03
die body heeft een vreemde hout constructie zeg.... of ben ik de enigste die dat ziet? normmaal gesproken zagen ze de stukken hout van de body toch recht af of is het gezichtsbedrog...

Brianmayrulezzz
5 januari 2005, 12:12
Was ik inderdaad nog vergeten te melden: ik vind de body er wel erg mooi uitzien.

Ik denk inderdaad dat je er meer aan hebt 'm lekker te houden als bijgitaar. Wat je er misschien voor terugkrijgt zal mogelijk niet in verhouding staan tot de waarde die de gitaar voor jou heeft.

dat bedoelde ik dus ook te zeggen ja