PDA

View Full Version : Marshall VS100



Fastvinnie
15 juni 2002, 18:04
hallo iedereen.
Wie heeft er ervaring met de Marshall Valvestate VS100?? ik zou graag willen weten of dit een goeie versterker is ofniet, want ik ben van plan hem te kopen, laat het weten...
Groetjes Vincent

zZoRgO
15 juni 2002, 18:33
Ik heb hem nu een jaar of vier en heb er nooit problemen mee gehad...
Heel leuk dat hij drie kanalen heeft, dat maakt hem zeer veelzijdig...ik vind de klank degelijk, (niet iedereen is het daarmee eens :smile: )
maar als je hem natuurlijk naast een buizen versterker zet hoor je het verschil duidelijk... ik ga hem volgend jaar zeker vervangen door een buizentop

Fastvinnie
15 juni 2002, 19:15
aha, maar wat is dan precies het verschil tussen een Buizen versterker en zo 1 als die VS100, kweenie hoe dat heet...

skapiche?!
15 juni 2002, 19:21
valvestate is zonder buizen dus je mist dan behoorlijk wat vettigheid aan je geluid.

plusminus
15 juni 2002, 21:07
Dat heet een transistor versterker die vs 100
of solid state in het engels

lars
16 juni 2002, 14:34
valvestate heeft wel een buis in de voorversterker. ligt eraan wat je speelt, punk/metal klinkt er goed op, blues / jazz neit zo.

nickelwound
16 juni 2002, 16:53
Iemand al ervaring met de AVT 150? Ben van plan om nieuwe versterker te kopen. Maar twijfel nog. Doeleinden: Rock & solo's. Die 4 kanalen lijken me wel leuk en tis ook betaalbaar.

Dude
16 juni 2002, 17:07
De oefenruimtes die mijn band huurt staan twee van die VS100 kasten in.
We dachten dat alles leuk was, totdat er een keer fender deluxes bijkwamen, dan hoor je pas verschil.

ik speel nu een jaar of 2 elke week op die dingen en ik begin er een steeds grotere hekel aan te krijgen.

Als je alleen op je kamer speelt is het vast prima, leuke geluiden enzo, lekkere distortion. maar zodra je met een harde drummer en flinke bassist speelt moeten die dingen zover open gedraait worden (soms staat die gewoon op 10 te brullen in het 2e overdrive kanaal) en kom je er nog niet strak overheen.

Iedereen klaagt altijd over die muur van geluid die op je af komt, hoe moet je dat omschrijven, echt zon ongeordende massa van geluid. sorry maar op hoge band volumes klinkt hij niet mooi.

Fastvinnie
16 juni 2002, 18:01
Ja, een Fender Deluxe is ook een pracht versterker, maarjah, hoe duur zijn die dingen wel niet, daar zal vast een behoorlijke prijs aangekoppeld zijn en hoeveel watt zijn ze?
Ik kan me wel voorstellen dat als die 2 naast elkaar zet dat die Fender toch betere kwaliteit levert...

Dude
16 juni 2002, 18:09
Op 2002-06-16 18:01, schreef Fastvinnie:
Ja, een Fender Deluxe is ook een pracht versterker, maarjah, hoe duur zijn die dingen wel niet, daar zal vast een behoorlijke prijs aangekoppeld zijn en hoeveel watt zijn ze?
Ik kan me wel voorstellen dat als die 2 naast elkaar zet dat die Fender toch betere kwaliteit levert...


het gaat niet alleen om die fender (die trouwens maar 40 watt is en op volume 2 al boven de marshall uitkomt) het gaat erom dat die valvestate kasten niet door de mix heen komen, je zal altijd tegen die muur van geluid aan lopen, tenzij je hem met een mic over de pa laat gaan.