PDA

View Full Version : dsl ???



glacius
4 januari 2005, 21:05
wat kan ik verwachten van een jcm2000 dsl 100 top ??
is dit een verbetering tegenover mijn jcm900 ?

ik zoek een top die net zo scheurt als mijn 900 (meer scheuren mag ok 8-) ) maar clean wat beter is

nu werd mij verteld dat door de 4e preampbuis hij beter clean zou klinken

AART
4 januari 2005, 21:34
lijkt me onzin, maare, wat voor jcm 900 heb je, ten opzichte van de dual reverb is het zeker een verbetering, ten opzichte van de SL-X moet je even testen, want die heeft een hele andere distortion, de sl-x is veel rauwer, maar je zult denk ik geen distortion te kort komen.

Les Paul
4 januari 2005, 22:45
DSL is erg veelzijdig. Van Plexi crunch tot JCM 800 lead. Ik heb 5 verschillende Marshalls naast elkaar geprobeerd (oa DSL, TSL, Plexi) en de DSL100 was voor mij verreweg de beste. Nu een half jaar verder nog steeds zeer tevreden.

BartL
4 januari 2005, 23:21
DSL is erg veelzijdig. Van Plexi crunch tot JCM 800 lead.
True :)

andoni
5 januari 2005, 10:40
heb er ook eentje :)

idd erg veelzijdig en imo de mooiste clean die je uit een Marshall krijgt. De scheur moet je van houden, maar als de Marshallsound je ding is zal dat wel.
Qua veelzijdigheid zal je wel wat winnen (let wel op: hoewel het lijkt alsof je 4 kanalen hebt kan je maar tussen 2 met het pedaal switchen, ik los dit op met een boostpedaaltje). Dit is naar mijn mening het enige nadeel, tenzij mss ook dat ze op lage volumes met sommige gitaren en veel gain wat fuzzy durven klinken, maar dat is eigen aan elke high gainer op lampen denk ik. Het beste is de gain wat terug te draaien, tegenover oudere Marshalls heeft dit ding tonnen aan gain.

Zelf ben ik er erg tevreden over, doet alles wat ik ervan verwacht.

Les Paul
5 januari 2005, 17:52
Ik heb er zelf een Red Snapper en een T-Rex Alberta overdrive voor om daarmee verschillende klankkleuren te krijgen. Voor de clean heb ik een Engl Tubetoner via de Return aangesloten. Ook de crunch van de Engl gebruik ik nog wel eens. De high-gain is altijd Marshall bij mij (met de Snapper ;))

andoni
5 januari 2005, 20:01
Voor mij voldoet het clean van de dsl best wel, ik gebruik ook gewoon het scheurkanaal voor mijn scheur, maar bij solos boost ik het wat met een Boss SD-1. Die gebruik ik soms ook op het clean kanaal om op lage volumes een vette rock crunch te bekomen.

Punkrockerke
5 januari 2005, 20:04
lijkt me onzin, maare, wat voor jcm 900 heb je, ten opzichte van de dual reverb is het zeker een verbetering, ten opzichte van de SL-X moet je even testen, want die heeft een hele andere distortion, de sl-x is veel rauwer, maar je zult denk ik geen distortion te kort komen.
en dit lijkt mij onzin :roll: , iedereen weet dat je gek bent op je SL-X maar het is heus niet de heilige graal ofzo hoor...
De 900 high gain dual rev. heeft een redelijk clean, maar krijgt snel een randje, tot een hevige crunch, de SL-X heeft slechts 1 kanaal, en clean is op deftig vulume (net zoals de high gain dual rev.) niet echt clean meer. De high gain dual rev. klinkt goed afgesteld en met een goede gitaar niet zo heel anders als een SL-X hoor...
Een DSL heeft een beter clean (TSL ook, zelfs op hoge volumes). De distortion is inderdaad anders. Een rauw geluid gaat perfect op het crunch-kanaal met redelijk wat gain. Het lead-kanaal van TSL en DSL hebben iets meer gain, maar is ook wat anders gevoiced, wat moderner, maar soms ook wat (te) veel compressie...
Gaan uittesten is de boodschap!

Diedo
5 januari 2005, 20:38
lijkt me onzin, maare, wat voor jcm 900 heb je, ten opzichte van de dual reverb is het zeker een verbetering, ten opzichte van de SL-X moet je even testen, want die heeft een hele andere distortion, de sl-x is veel rauwer, maar je zult denk ik geen distortion te kort komen.
en dit lijkt mij onzin :roll: , iedereen weet dat je gek bent op je SL-X maar het is heus niet de heilige graal ofzo hoor...

PWND!!! :-D :-D :-D :-D :-D

Ik wordt daar wel een beetje moe van... mensen die elke keer hun eigen apparatuur helemaal opgeilen, zo vermoeiend... :roll:

Les Paul
5 januari 2005, 22:14
Voor mij voldoet het clean van de dsl best wel, ik gebruik ook gewoon het scheurkanaal voor mijn scheur, maar bij solos boost ik het wat met een Boss SD-1. Die gebruik ik soms ook op het clean kanaal om op lage volumes een vette rock crunch te bekomen.

Het clean van de DSL is prima. Zelden zo'n goeie clean gehoord op een Marshall. Maar ik gebruik vrijwel elk nummer een ander geluid en ik ben verslaafd aan de Plexi crunch op de DSL. En ik wil niet steeds aan mn knoppen zitten, maar gewoon een pedaaltje bedienen. Daarom een extra voorversterker erbij.