PDA

View Full Version : Ben er helemaal klaar mee...



Dweezman
4 januari 2005, 19:55
Sinds ik mn nieuwe amp heb, en op analoge fx ben overgestapt blijf ik last hebben van een rare electronische feedback. Hoogst irritant als je iets niet kan vinden...

fx voor de amp geven geen problemen.
fx in de loop wel. 1 voor 1 gechecked en het probleem lijkt steeds te verhuizen. Tweede gestabiliseerde voeding gekocht, 1200mA., etc.

Korg tuner, Sherlock Tremelo en Ibanez DE-7 kunnen zonder ellende in de loop. Analog Chorus en Akai Phazer niet. Boss GE-7 in combinatie ook niet...


ideeën iemand?

jero
4 januari 2005, 20:06
probeer ze eerst eens even allemaal met batterijen. Geen problemen, dan toch nog even je voeding nakijken.

Dweezman
4 januari 2005, 20:25
heb ik gedaan...

Antal
4 januari 2005, 20:43
heb ik gedaan...

En?

Dweezman
4 januari 2005, 22:22
zelfde verhaal. zangerige fluittoon bij de chorus en phaser in de fx loop.

denk nu aan twee zaken: of de Koch kan gewoon niet met bepaalde typen pedalen overweg, of;
er is iets met de chorus en phaser (voor de pre-amp icm leadchannel brommen deze 2 ook behoorlijk)


tja...

BartL
4 januari 2005, 23:23
Dus ligt het aan de FX-Loop :)

Lucky
4 januari 2005, 23:53
Toen ik een koch speelde had ik gezeik met mij teesewah en distortion kanaal...megabrom.
Die Koch's....nou ja....laat maar ook... hmmmmmmm

harrie-beton
5 januari 2005, 09:35
het is tijd om dingen te testen:

[a] Heb je ook die bijgeluiden in een andere versterker?

[b]Hebben die apparaten (chorus en flanger) ook bijgeluiden als je ze bijvoorbeeld in een mengtafel in de fx loop gooit?

We kunnen dan zoeken waar het euvel zit.

Rutger
5 januari 2005, 13:02
zit er geen balance/volume knop op de fx-loop van je amp? t kan er aan liggen dat je die moet bijstellen. heb ik alleen van horen zeggen, heb zelf niet eens een fx-loop. :)

Dweezman
5 januari 2005, 13:38
@harry-betton: heb geen andere apparaten met een loop. Maar als ik de chorus en de phaser in de geluidskaart van de pc steek klinken de fx prima.

@rutger: de parralle-loop heeft een wet mix idd. Helaas heeft het geen effect: de storing heeft daarmee een volumeknop gekregen... Knop dicht: geen ellende (ook geen fx dus), knop verder open; meer ellende.

D3nnis
5 januari 2005, 18:43
ok, misschien dom van mij, maar wat gebeurt er als je een (goede) kabel tussen je send en return in hangt, dus zonder pedaaltjes e.d.?

D3nnis
5 januari 2005, 18:44
ok, misschien dom van mij, maar wat gebeurt er als je een (goede) kabel tussen je send en return in hangt, dus zonder pedaaltjes e.d.?

D3nnis
5 januari 2005, 18:44
ok, misschien dom van mij, maar wat gebeurt er als je een (goede) kabel tussen je send en return in hangt, dus zonder pedaaltjes e.d.?

D3nnis
5 januari 2005, 18:44
ok, misschien dom van mij, maar wat gebeurt er als je een (goede) kabel tussen je send en return in hangt, dus zonder pedaaltjes e.d.?