PDA

View Full Version : "Jazzy Mood"



spanky_franky
4 januari 2005, 18:46
test

spanky_franky
4 januari 2005, 18:46
aangezien het vakantie is en ik me gister verveelde ben ik wat gaan prutten met Fruity Loops, eigenlijk om een beetje uit te zoeken hoe je een backing maakt, beetje aankloten dus. Toen kwam daar wat uit en dacht ik kom laat ik er een solo overheen improviseren.

het is niet iets waar ik voor geoefend heb maar gewoon eventjes wat uit de losse pols..

ik heb m`n Gibson LP faded (met Tone op 6) in de computer geprikt, dit gaf een -voor mij- bevredigend resultaat. en verder alles gemultitracked via cooleditpro 2, verder geen effecten gebruikt.

http://members.chello.nl/m.heessels/jazzymood(masterfile).mp3

Roy K.
4 januari 2005, 18:50
Link werkt niet... :-?

spanky_franky
4 januari 2005, 18:52
Link werkt niet... :-?
oh ehh ..

momentje

spanky_franky
4 januari 2005, 18:54
nu doet de link het wel

Roy K.
4 januari 2005, 19:12
Hmm m'n post is voor de verandering al weer weg zie ik....nou goed daar gaan we nog maar een keer :D

Klinkt vet man! Heb je de baspartij ook met Fruity Loops gemaakt?

((Ik vind muziekstukken gemaakt in FL altijd een beetje star klinken, viel bij deze nog wel mee, maar ik raad je toch aan om ook eens een programma als Cubase uit te checken, kan je waarschijnlijk veel meer mee :) ))

Ga zo door, ik vond het zeer cool klinken! :P

spanky_franky
4 januari 2005, 19:13
Hmm m'n post is voor de verandering al weer weg zie ik....nou goed daar gaan we nog maar een keer :D

Klinkt vet man! Heb je de baspartij ook met Fruity Loops gemaakt?

((Ik vind muziekstukken gemaakt in FL altijd een beetje star klinken, viel bij deze nog wel mee, maar ik raad je toch aan om ook eens een programma als Cubase uit te checken, kan je waarschijnlijk veel meer mee :) ))

Ga zo door, ik vond het zeer cool klinken! :P
jeps, alles behalve de slag/lead gitaar komt uit FL.. zo`n "plucked" plugin gebruikt, beetje getweaked enzo..

tnx man!

Equalizer
4 januari 2005, 19:35
Backing heb je errug cool gemaakt, ik begon gelijk op de maat mee te knikken! Het gitaarwerk vind ik niet zo super, mischien niet mijn smaak, iets te brave toonladder-loopjes.

spanky_franky
4 januari 2005, 19:55
double

spanky_franky
4 januari 2005, 19:56
Backing heb je errug cool gemaakt, ik begon gelijk op de maat mee te knikken! Het gitaarwerk vind ik niet zo super, mischien niet mijn smaak, iets te brave toonladder-loopjes.
haha ja iets te braaf he? die gedachte kwam ook bij me op toen ik het terugluisterde.. doe het zeker nog eens over als ik weer eens tijd heb :)

Hempo
4 januari 2005, 20:13
Klinkt wel geinig.
Gitaartoon vind ik iets te dof.
Solo is veel in patronen bedacht ja, maar zitten zeker leuke dingen tussen. Misschein iets minder toonladder en meer melodie ? :)

Leuk gedaan.

Dai
4 januari 2005, 20:32
je komt er wel jongen :wink:
niet verkeerd, zeker ook omdat je niet zo vaak jazz speelt, maar de basis heb je iig, afwisselende improvisatie, nou beginnen aan het uitbouwen :wink:

Stratman70
4 januari 2005, 20:35
Inderdaad iets te braaf. Je speelt wat "safe". De backingtrack is wel heel gaaf gemaakt.

spanky_franky
4 januari 2005, 20:46
@ Hempo: over die gitaartone: ik had nog "ruzie" met cooleditpro2, waardoor mijn complete mix naar de tyfus ging.. ik had alleen deze mixdown nog .. zonder fx of wat.. geen reverb en chorus enzo.. je hebt helemaal gelijk! tnx voor de reply!

@Dai: fijn om dat van jou te horen :D !

@Stratman70: ja idd ik speel ook weinig jazz enzo dus ik ben nog erg de rode draden , de toonladders aan het volgen.. tnx!

Gert-Jan
4 januari 2005, 21:21
Spank,

Niet slecht hoor!! Ik vind de gitaar wel relaxed zonder fx. De backing zou ik wat "vetter"maken met de fx van fruity. Het klint nu wel erg electronisch, een beetje casio sound. Maarre petje af!

spanky_franky
5 januari 2005, 11:46
Spank,

Niet slecht hoor!! Ik vind de gitaar wel relaxed zonder fx. De backing zou ik wat "vetter"maken met de fx van fruity. Het klint nu wel erg electronisch, een beetje casio sound. Maarre petje af!
ja ik ga maar eens een andere ride instellen, en de bas kan nog wel wat beter .. ik ga er nog eens voor zitten :cool: die fx ben ik net mee begonnen, wat een berg mogelijkheden!