PDA

View Full Version : Flextone II XL



Grave Fillé
4 januari 2005, 15:44
Hé hallo mensen. Ik heb een Flextone II XL 2x50 watt. Een vette verserker al zeg ik zelf maar ik zou ook willen weten wat mensen die hem ook hebben of ervaring ermee hebben ervan vinden.
http://www.dekarrmusic.com/Merchant2/graphics/00000001/line6/FlextoneXLII-1.jpg

pint
4 januari 2005, 17:03
leuke versterker heb er ook 1 gehad
heb je het floorboard erbij ?
kan je eigenlijk niet missen vond ik
vond alleen dat ie iets te weinig oemph en volume had

PeteRS
5 januari 2005, 12:54
Over het algemeen wel een aardige versterker, zeker als je een hoop geluiden nodig hebt. Toch mis ik wel de soul van buizen.
Maakt ook soms irritante bijgeluiden bij hogere volumes (bandsituatie) op sommige ampmodels (met name recto). Komt volgens mij door beroerde speakers/eindtrap die er in zitten. Ik zou nu eerder een POD XT (evt live) kopen met een losse ss-eindtrap en een speakerkast. Verder is het irritant dat als je met een bepaalde preset speelt en aan een potmeter komt meteen de bijbehorende waarde teruggezet wordt, als je live staat te spelen en een potmeter verdraait een fractie (bijvoorbeeld door trillingen), dan heb je opeens een totaal ander geluid> :evil: Verder vind ik het floorboard niet echt betrouwbaar (terwijl ik toch echt geen barbaar ben, als zeg ik het zelf) is al 1 keer gerepareerd geweest en hapert nu weer af en toe op het wah pedaal.
Nog een pietluttig detail: de frequentie van het tremolo-effect kan niet hoog genoeg. Ik heb op het moment even geen band en het is een leuke versterker voor thuis/opnames te maken. Als ik weer een keer de planken op ga komt er weer een simpele buizenbak. 8-)

Grave Fillé
5 januari 2005, 14:29
Ja de versterker is idd niet perfect. Vaak geeft hij bij mij ook allemaal bijgeluiden en piepen als ik recto's en modern high gain aan heb staan en er iet op speel. Als ik ga spelen gaat het meestal wel weg. Ook zitten er veel amps op die ik gewoon nooit gebruik. Met Volume vind ik het wel goed zitten, 100 watt stereo is voor mij goed genoeg. En het floorboard is echt een must. De voor geprogrammeerde amps zijn echt goed. Alleen pakt hij iets soms niet als ik erop stamp. Voor de rest een prima amp.

newbreed
5 januari 2005, 20:18
[quote="Grave Fillé"]Ja de versterker is idd niet perfect. Vaak geeft hij bij mij ook allemaal bijgeluiden en piepen als ik recto's en modern high gain aan heb staan en er iet op speel.

de speaker zijn helemaal k..
zet er maar eens een goede 4 x 12 kast onder en je weet niet wat je hoort. je bent dan meteen van 99% van dat gepiep en bijgeluiden af.
het kan ook zijn dat je allerlei geluiden door de taptempo functie hoort daar hebben meer line6en last van...zeker als je m als een soort pre-amp voor een buizenversterker gaat zetten.
een tip is om meteen de plastic aan/uit schakelaar te vervangen door een metalen tuimelschakelaar die je dan onder het chassis laat zetten.bij mij was die schakelaar na 3 dagen al afgebroken
pedalboards zijn ook matig..ik trap regelmatig een schakelaar stuk.

als je live staat te spelen en een potmeter verdraait een fractie (bijvoorbeeld door trillingen),

deze is wel lachen zeg...een potmeter die draait door hard spelen :-)
heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb de line6 toch bij heel wat optredens en repetities op hoog volume gebruikt

PeteRS
6 januari 2005, 08:03
deze is wel lachen zeg...een potmeter die draait door hard spelen :-)
heb ik echt nog nooit meegemaakt en ik heb de line6 toch bij heel wat optredens en repetities op hoog volume gebruikt
Believe it or not, het is me enkele keren overkomen.
Is natuurlijk wel op te lossen door de zaak te ducttapen. :)

Grave Fillé
6 januari 2005, 11:38
Die piepen en bijgeluiden zouden ook door de gitaar kunnen komen. IK sloot er een fender van een vriend op aan en weg waren de piepen! Maar ik ben al aan sparen voor een andere amp.:D

PeteRS
6 januari 2005, 12:23
Ik heb zelf een PRS custom 24 en een Ibanez RG550 (toch niet de minste gitaren lijkt me :wink: ) maar ik heb er evengoed last van. Het is niet echt piepen (mss dat je last hebt van feedback), het is meer het clippen van de speakers. Het zelfde effect dat optreed als je je radio te hard zet.

Grave Fillé
6 januari 2005, 14:57
tja je zou het (erg harde) feedback kunnen noemen. Mischien even kijken of ik ergens een mooie 4x12 kast kan vinden :D

@Newbreed Had je toen je op hoog volume speelde ook last van bij geluiden enz?

Cubensis
6 januari 2005, 16:31
ik heb sinds een uurtje een Flextone II head (dus niet de combo) en over mn eigen 4x12 heb ik geen last van de hierboven beschreven problemen, klinkt wel lekker overigens...

newbreed
6 januari 2005, 20:29
Ik heb zelf een PRS custom 24 en een Ibanez RG550 (toch niet de minste gitaren lijkt me :wink: ) maar ik heb er evengoed last van. Het is niet echt piepen (mss dat je last hebt van feedback), het is meer het clippen van de speakers. Het zelfde effect dat optreed als je je radio te hard zet.

je hebt gelijk. het zijn voornamelijk de speakers. speel maar eens in B
dat verwerken ze helemaal niet :-(

newbreed
6 januari 2005, 20:33
tja je zou het (erg harde) feedback kunnen noemen. Mischien even kijken of ik ergens een mooie 4x12 kast kan vinden :D

@Newbreed Had je toen je op hoog volume speelde ook last van bij geluiden enz?

met een 4 x 12 kast en een goed afgesteld instrument niet. alleen de tap/tempo doet soms vreemd als ik de amp voor mijn marshall zet die ik dan als eindtrap gebruik. je hebt dan het voordeel van moddeling met de power van een buizeneindtrap
onze 1e cd cut the crap is zo bijna helemaal opgenomen en werd in de musicmaker gekozen als cd met het meest originele gitaarwerk

PeteRS
7 januari 2005, 13:11
Speel je over de eindtrap van een JCM of over een 19" buizeneindtrap(9200 ofzo)?

newbreed
10 januari 2005, 20:39
Speel je over de eindtrap van een JCM of over een 19" buizeneindtrap(9200 ofzo)?

jcm 900