PDA

View Full Version : Snaren



Iron Maiden
4 januari 2005, 11:11
Hallo, ik wou nieuwe snaren kopen, maar weet iemand ook of dure snaren lichterspelen dan goedkope van dezelfde dikte? Heeft iemand nog tips voor nieuwe snaren? Ervaringen met andere merken?

Venomer
4 januari 2005, 11:28
Nee, de prijs heeft niets te maken met hoe licht de snaren spelen. Over het algemeen spelen dunne snaren lichter dan dikke, maar het hangt ook af van de gebruikte materialen en opbouw van de snaar.

Chaney
4 januari 2005, 12:44
Persoonlijk koop ik de laatste tijd altijd Elixir-snaren, ze zijn zeker niet goedkoop maar gaan wel het allerlangste mee (vind ik).

Chaney
4 januari 2005, 12:45
Persoonlijk koop ik de laatste tijd altijd Elixir-snaren, ze zijn zeker niet goedkoop maar gaan wel het allerlangste mee (vind ik).

Equalizer
4 januari 2005, 14:33
Iron Maiden, misschien heb je wat aan deze test van de Bassplayer (wel kleine lettertjes):

http://www.bassplayer.com/archive/1204/1204_Features1.htm

142 sets snaren hebben ze getest. Je kunt zien welk merk hoeveel hoog, midden en laag geeft en rechts in de tabel staat ook een indicatie van hoe ze aanvoelen. Ik weet het, een goeie feel is niet hetzelfde als licht bespeelbaar, maar wel een onderdeel v/d bespeelbaarheid van snaren.

Iron Maiden
4 januari 2005, 16:51
Harstikke bedankt voor alle antwoorden alvast :P

emielow
10 januari 2005, 14:09
www.bassstrings.nl

mooi goedkoop

frenske
10 januari 2005, 14:44
En ze hebben Richard Rocco snaren. Die zie ik dus wel mooi niet bij de test staan. Terwijl ze gemakkelijk de competitie aan kunnen met de duurdere snaren.