PDA

View Full Version : Norman



Blokkie
4 januari 2005, 09:37
Heeft iemand ervaring met dit merk? Ik heb een mooie gezien (type weet ik niet) voor EUR 365,- Is dit een goede deal

Thanx.

Blokkie
4 januari 2005, 10:52
Het gaat (vermoedelijk) om een B15. Ik hoop dat ik slen een ractie op mijn vraag krijg.

Buzz
4 januari 2005, 11:45
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Norman/B15-01.html

misschien heb je hier wat aan. ik ken het merk niet.

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 13:00
gebruik de zoekfunctie van harmony central en gitaarnet es. Staat zeker iets bij.
Volgens mij is het een Frans merk. Mijn oom is volgens mij een B20 aan het verkopen...

Blokkie
4 januari 2005, 13:06
Het merk is Canadees. mbt ik op Harmony central zie is de prijs wel ok. Het nadeel bij HC is dat iedereen uitermate positioef is. Ik lees daar bijna nooit een kritische recensie.

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 13:11
Ik lees daar bijna nooit een kritische recensie.

als je dan denkt dat het redelijk objectief is, dan is dat juist goed toch? Ik snap wat je bedoelt, maar die gitaren kun je nou eenmaal niet vergelijken met een Santa Cruz van 20 keer zoveel... maw, is erg moeilijk om echt een oordeel erover te geven. Maar voor die prijs zullen het dan ongetwijfeld goede gitaren zijn.

Blokkie
11 januari 2005, 11:57
Uiteindelijk ben ik toch bij een tweedehands seagull sm6 uitgekomen. Deze was goedkoper en klonk een stuk beter dan de Norman.

Flipkoos
1 oktober 2006, 17:06
zelfde fabriek

LaurentB
1 oktober 2006, 18:01
Het merk is Canadees. mbt ik op Harmony central zie is de prijs wel ok. Het nadeel bij HC is dat iedereen uitermate positioef is. Ik lees daar bijna nooit een kritische recensie.

Ja, dat is omdat de meeste mensen die beseffen (enigszins) een miskoop gedaan te hebben dat niet graag willen toegeven. Of zelfs willen opscheppen dat ze zo'n fantastische gitaar hebben, vooral als ze niet het geld hebben (kunnen) uitgeven voor een echt goede gitaar.
Als het echter een veel voorkomend merk is kom je de kritische recensies ook wel tegen.

vibro
7 oktober 2006, 20:45
Norman is een sub-merk van Robert Godin, net als Seagull, Simon&Patrick enz.
Meneer Godin timmert behoorlijk aan de weg en meestal is de prijs/kwaliteit verhouding heel behoorlijk.
Maar je kan van een gitaar van 350 euri natuurlijk niet verwachten dat deze dezelfde kwaliteit heeft als eentje van 3500 euri.
Je kan er echter wel net zoveel plezier aan beleven!