PDA

View Full Version : en weer een dubieuze advertentie...



jero
4 januari 2005, 08:37
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=34789

Het model waaraan gerefereerd wordt is een customshop 1954 reissue strat, 2 tone sunburst waarvan er ter gelegenheid van het 40 jarige bestaan van de stratocaster 1954 zijn gemaakt. Dus niet een standaard rode amerikaanse strat met een vlaggetje en een vervangen neckplate...

fred dons
4 januari 2005, 09:10
de neck plate is wel origineel, alle US anniversary modellen hadden dit in die periode (40 jarig bestaan Fender) het klopt inderdaad dat de Strat pas vorig jaar jubileerde tot een 40th anniversary en die jubileummodellen zijn inderdaad "bijzonder"
de gitaar in de advertentie is gewoon een productie model met vlaggetje en een mooie neckplate (maar daardoor nog niet nep)

jero
4 januari 2005, 09:28
in de neckplate is een laag serienr gestanst, en dat is in ieder geval niet door Fender gebeurd. Waarschijnlijk om ons te overtuigen dat er echt maar 1950 van zijn gemaakt. De 2 tone sunburst modellen zijn gemaakt in 1994, niet vorig jaar, dat was alweer het 50 jarig bestaan van de strat (time flies).

De gitaar is inderdaad geen nep Fender, maar wordt wel verkocht als een bijzonder exclusief model, maar goed, doe er mee wat je wilt.

guvnor
4 januari 2005, 09:38
Ik kan me herinneren niet zo lang geleden ook een Strat in Lake Placid Blue gezien te hebben met ook zo'n vlaggetje... Heb niet op de neckplate gelet.
Is het nu zo dat het vlaggetje/neckplate niet zo bijzonder is als de verkoper wil doen geloven en zijn er meer dan 1950 van gemaakt?

fred dons
4 januari 2005, 10:11
je hebt gelijk tis al weer 50 jaar :oops:

bat
4 januari 2005, 10:35
Staat er in die nekplaat niet gewoon 1994 gestanst? Het jaar waarin deze 40th anniversary strat is gemaakt? En dus niet het nummer in de serie?

Joop M
4 januari 2005, 10:36
Ik heb net over het internet lopen struinen maar je hebt ze volgens mij met en zonder vlaggetje
Maar de meeste hebben zo'n vlag ,en het ziet er volgens mij wel oke uit.
Maar wat mij opvalt is het serie nummer deze heeft n3160022 en ik vond er een die heeft n392182 ,licht dat niet erg ver van elkaar vandaan ?
Dus de een heeft 7 nummers en de andere 6
http://www.sticksandstrings.ca/strat2.jpg

Grz Joop

Joop M
4 januari 2005, 10:37
Ik heb net over het internet lopen struinen maar je hebt ze volgens mij met en zonder vlaggetje
Maar de meeste hebben zo'n vlag ,en het ziet er volgens mij wel oke uit.
Maar wat mij opvalt is het serie nummer deze heeft n3160022 en ik vond er een die heeft n392182 ,licht dat niet erg ver van elkaar vandaan ?
Dus de een heeft 7 nummers en de andere 6
http://www.sticksandstrings.ca/strat2.jpg

Grz Joop

Monty
4 januari 2005, 10:42
Ik heb ook zo'n strat met vlaggetje en engraved plaatje. Naar mijn weten hebben alle standard Strats zo'n vlaggetje gekregen die in 1994 zijn geproduceerd, het is dus niet iets speciaals. Waar de man in de advertentie naar refereerd is de gelimiteerde 40th anniversary.

Het gelimiteerde 40th anniversary is genummerd op de achterkant van de kop en is heeel anders dan deze serie (21 frets ipv 22, géén vlaggetje, vintage tremolo, spagetti logo, alleen sunburst). Dit model is dus wel meer waard dan het model in z'n advertentie dus trap er niet in.