PDA

View Full Version : beetje hulp is altijd handig... scheuren...



Rewind
3 januari 2005, 23:50
Test, posten lukt steeds niet :cry:

Rewind
3 januari 2005, 23:51
Hey, ik wil hier niet aankomen met een vraag als, welke distortion moet ik kopen? Maar ben bang dat ik toch een soortgelijke vraag heb:
Ik ga van de week wat winkels af op zoek naar een distortion die aan mijn eisen voldoet. Moet een beetje een volle, maar toch aardig rock-proof, het moet vooral niet een heel kil high gain pedaal worden.
(haal nu m'n distortion uit een zoom505II, op stand BG drv (over een cube15), vind ik nog best aardig klinken ook)
Ben zoiezo van plan te kijken naar een Zoom Tri-metal (maar weet nog niet wat voor geluid ik hiervan moet verwachten) en een Tubefactor.
Ik probeer beetje te spelen in stijl van Papa Roach, Sevendust, Creed, Ill Nino, (nu-metal :oops: ), maar ook dingen van Skunk Anansy en Kane b.v.
Ik vind dit ook wel aardig lekker klinken (wordt wel uit versterker gehaald):
http://www.randallamplifiers.com/vmax/mp3/Hi-Gain_Riff.mp3
nou is mijn vraag, welke pedalen moet ik volgens jullie zeker niet overslaan bij mijn zoektoch?
Alvast bedankt

('k hoop dat deze vraag niet te n00big is)

ijff
4 januari 2005, 00:15
Ik denk dat je de Line6 Uber Metal zeker moet proberen.

Soul Grinder
4 januari 2005, 11:44
Als de Boss DS-1 nog steeds verkrijgbaar is, zou ik die ook proberen. Die gebruiken Vai en Satriani ook. Kun je best lichtere vormen van rock-metal mee spelen.

Maniaaaak!!
4 januari 2005, 12:56
Als de Boss DS-1 nog steeds verkrijgbaar is, zou ik die ook proberen. Die gebruiken Vai en Satriani ook. Kun je best lichtere vormen van rock-metal mee spelen.

I second that!

heb al een zooi pedalen gehad, maar op de een of andere manier kom ik altijd terug op mijn ouwe trouwe DS-1...

duckman
4 januari 2005, 13:02
hey Rewind,

ik heb de zoom tri metal geprobeerd.Het is een goed pedaal, zeker voor metal, maar het was niet mijn ding.Wel instant pantera vond ik 8-)
( Conclusie niet MIJN geluid, wel een GOED geluid ).
Bij Feedback in Utrecht staan er 2, vorige week teminste.

Probeer ook eens de ProCo RAT II, MXR Dime dist,Boss MD2 en de Digitech X serie distortion.

Ikzelf ben wel weg van de Visual sound Jekyll &Hyde II, maar da's meer een erg goede rock distortion... IMHO

mazzel,
Arjan

Rewind
5 januari 2005, 01:34
Allemaal bedankt alvast, nogmeer mensen met een goeie inbreng?
Helaas ken ik eigenlijk niet veel van pantera, wel eens wat van gehoord, maar het was mij volgens mij iets te metal. Zoek echt een beetje een lekkere volle distortion, warm, maar die toch lekker scheurt (eigenlijk zou ik gewoon een leuke buizen versterker moeten kopen, maar dan heb ik geen geld meer voor een nieuwe gitaar)

ijff
5 januari 2005, 07:53
Als je gaat testen doe dat dan wel op een vergelijkbare versterker als die van jouw. Veel van de genoemde pedalen klinken volgens mij heel goed over een buizenversterker.. maar behoorlijk ruk op een transistorversterker.

ijff
5 januari 2005, 07:54
Als je gaat testen doe dat dan wel op een vergelijkbare versterker als die van jouw. Veel van de genoemde pedalen klinken volgens mij heel goed over een buizenversterker.. maar behoorlijk ruk op een transistorversterker.

D3nnis
5 januari 2005, 18:54
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar een Hughes & Kettner tube factor, alhoewel ik niet weet of die wel heavy genoeg is voor je (in verhouding tot dat randall mp3tje), maar klinkt wel heel erg mooi (maar ja...smaken...); geluidje te vinden op http://www.hughes-and-kettner.com/files/sounds/TubeFactorLP.mp3

@iro
5 januari 2005, 18:59
Hey, ik wil hier niet aankomen met een vraag als, welke distortion moet ik kopen? Maar ben bang dat ik toch een soortgelijke vraag heb:
Ik ga van de week wat winkels af op zoek naar een distortion die aan mijn eisen voldoet. Moet een beetje een volle, maar toch aardig rock-proof, het moet vooral niet een heel kil high gain pedaal worden.
(haal nu m'n distortion uit een zoom505II, op stand BG drv (over een cube15), vind ik nog best aardig klinken ook)
Ben zoiezo van plan te kijken naar een Zoom Tri-metal (maar weet nog niet wat voor geluid ik hiervan moet verwachten) en een Tubefactor.
Ik probeer beetje te spelen in stijl van Papa Roach, Sevendust, Creed, Ill Nino, (nu-metal :oops: ), maar ook dingen van Skunk Anansy en Kane b.v.
Ik vind dit ook wel aardig lekker klinken (wordt wel uit versterker gehaald):
http://www.randallamplifiers.com/vmax/mp3/Hi-Gain_Riff.mp3
nou is mijn vraag, welke pedalen moet ik volgens jullie zeker niet overslaan bij mijn zoektoch?
Alvast bedankt

('k hoop dat deze vraag niet te n00big is)

ben er zeker van dat je uit die cube een soort gelijke sound kunt halen ... met m'n oude cube 30 lukte het toch in den tijd

Speeddemon
5 januari 2005, 19:03
Tubefactor met een boost pedaal ervoor!

Dat gebruik ik zelf en kan MEGA-vet zijn.
huidig boost-roulatie lijstje:
Boss BD-2 Blues Driver
Boss OD-3 OverDrive
DOD 250 (MiG*Boost godfather :wink: 8-) )
Marshall The Guv'nor MK I UK

Met name die laatste laat 'm Gary Moore-achtig scheuren, met de DOD krijg je meer een vette hotrodded JCM800 sound, de BD-2 is meer richting thrashmetal en de OD-3 klinkt ongeveer 't zelfde, maar dan ietsje milder en losser.

BartL
5 januari 2005, 19:17
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar een Hughes & Kettner tube factor, alhoewel ik niet weet of die wel heavy genoeg is voor je (in verhouding tot dat randall mp3tje), maar klinkt wel heel erg mooi (maar ja...smaken...); geluidje te vinden op http://www.hughes-and-kettner.com/files/sounds/TubeFactorLP.mp3
Tubefactor ruled dus echt gigantisch de pan uit, maar dat heb ik pas ongeveer 3000 keer gezegd :-D

D3nnis
5 januari 2005, 19:23
Tubefactor ruled dus echt gigantisch de pan uit, maar dat heb ik pas ongeveer 3000 keer gezegd :-D

Gelukkig nog niet in dit topic, anders was ik echt nog niet wakker geweest :o

Rewind
6 januari 2005, 18:03
Hmm, ik wilde vandaag dus wat winkels afgaan, maar was een beetje laat wakker. Dus dat is er niet van gekomen. Ik heb al wel een boost voor vóór de tubefactor in elkaar gebakken :D hijs nog niet af, maar het printje is iig klaar. De tubefactor en tri-metal wilde ik inderdaad zoiezo al gaan proberen, maar deze verschillen volgens mij wel veel van elkaar, ik heb nog geen geluidsfragmenten van de trimetal kunnen vinden, dus die moet ik zoiezo maar gaan testen. Zijn er nog meer mensen met een mening/tip??

Groetjes, Erwin

BlackSun
6 januari 2005, 18:12
Ik heb de tri metal gehad...en voor een transistorbak gehangen. EN het geluid vond ik...afschuwelijk:S Totaal geen warmte. Wel een vette 'oomph' bij palmmutes, maar losse noten klonken dun en iel, akkoorden 'krasserig'.

misschien klinkt hij over een buizenbak wel veel beter, maar over je cube 15 denk ik dat het niets wordt.

mijnechtenaamisalvergeven
7 januari 2005, 01:59
Je kunt ipv een booster natuurlijk ook gewoon het cleane kanaal van de versterker op net niet/ net wel crunch zetten... Tubefactor ervoor en blazuh maar! :wink: Voor clean gewoon je volumeknop iets terugdraaien.

Groeten,

Jeroen

Rewind
9 januari 2005, 07:32
nog meer mensen met een goeie inbreng? ben er van de week niet echt aan toe gekomen om spullen te testen, en moet komende week weer 7 dagen werken, maar ik zal de week daarna een dag vrij vragen om effe wat zooi te testen.

groeten, Erwin

THW
9 januari 2005, 10:57
Ik zou ook eens een Danelectro Flextone proberen, daar kan je schelle en wat zwaardere distrotions uithalen
Als je iets anders ermee wil spelen dan metal word het ff wat moeilijker, want dat word een heleboel klooien........