PDA

View Full Version : The Edge - Schizo (Nine Yards)



schizo910
3 januari 2005, 23:20
21-22 december 2002 deden we mee aan de 24hours of Tapeless. Een opname marathon waarin in 24 uur tijd 24 bandjes/artiesten worden opgenomen. Alles in één take inspelen inclusief zang, geen overdubs e.d.
Mijn bandje NINE YARDS is absoluut geen acoustische band maar voor dit projectje hebben we de poging toch gedaan. Zoals gezegd alles in een take met slechts een paar mics in de ruimte. Opbouwen, Soundcheck, afbreken en opnemen in minder dan 50 minuten. Wij waren aan de beurt om 3 uur 's nachts... tsja toch weer die nacht he?

http://62.166.9.101/schizo-graphics/mp3/TheEdge.mp3

Stratman70
4 januari 2005, 10:56
Best goed, alleen is de mix niet helemaal goed (gitaar had harder gemogen). Ik vind dat je een mooie, karakteristieke stem hebt.

Maar eerlijk gezegd, maakte het andere nummer meer indruk op me.

schizo910
4 januari 2005, 12:54
Best goed, alleen is de mix niet helemaal goed (gitaar had harder gemogen). Ik vind dat je een mooie, karakteristieke stem hebt.

Maar eerlijk gezegd, maakte het andere nummer meer indruk op me.

Ik ben het helemaal met je eens, maar zoals gezegd alles werd opgenomen met 3 of 4 mics in de hele opname ruimte, de mix werd ook on the spot gedaan. Voor mijn zang en gitaar werd ook maar 1 mic gebruikt die tevens de backing vocals en schud-eitje opnamen. dus achteraf is er niets gemixt. Bas 1 mic en de drums ook met 1 overhead mic... :o