PDA

View Full Version : Goldtop spuiten



prs
3 januari 2005, 22:23
Hoe kan ik hout het beste goldtop lakken? Ik heb gelezen dat dit nogal een lastige kleur is om te doen...

fred dons
3 januari 2005, 22:30
valt mee, de meeste auto onderdeel winkels verkopen autolak in een goldtop kleur (bij halfords bijvoorbeeld dupli colour) er zijn verschillende tinten goud dus wel even goed uitzoeken

omdat het een metallic lak is wel altijd met een blanke lak aflakken

prs
3 januari 2005, 22:48
En moet ik het ook nog eerst beitsen? Gouden verf verdunnen met terpentine ofzo?

fred dons
4 januari 2005, 08:12
nee, maar als je op een ongelakte ondergrond gaat beginnen moet je wel eerst gronden (ik doe meestal eerst een aantal lagen blanke lak als ondergrond zodat ik een gelijkmatig oppervlak krijg en waardoor de goud verf niet meer in het hout wegzakt) doe je dat niet dan krijg je flinke kleurverschillen in het goud in de top waar het goud wel en waar het niet gepakt heeft.

Javaca
4 januari 2005, 19:01
Over de goudlaag moet je meestal wel een doorzichtige lak (zelfde merk) spuiten, anders geeft het poederig af.

prs
5 januari 2005, 02:53
Dank jullie wel!

Mattia
25 januari 2005, 16:02
Neem eens een kijkje bij Guitar Reranch[URL], onder basic finishing staat een beetje een how-to. Misschien niet direct toe te passen, maar het is wel waardevolle info. (http://www.reranch.com/)