PDA

View Full Version : Snaren van Tommy Emmanuel?



SaferSephy
3 januari 2005, 20:55
ik ga morgen nieuwe snaartjes bestellen voor m'n gitaar en vroeg me af of iemand weet welke snaren TE gebruikt?

Ik ben op zoek naar snaren die fijn zijn voor fingerstyle...soepele "snelle" snaren die lekker benden en een lekker bass hebben voor een goed "boom-chick" sound...

de snaren mogen best wat kosten...iemand suggesties?

Joshua
3 januari 2005, 21:00
voor optimale sound (wat jij zoekt dan).. gebruik houten snaren. Kosten wel rond de 40 euro. Ze zijn nog niet echt bekend maar ik heb ze een paar keer uitgetest en ze zijn echt SUPER! Alleen de prijs is minder.

succes.

Harald
3 januari 2005, 21:18
voor optimale sound (wat jij zoekt dan).. gebruik houten snaren. Kosten wel rond de 40 euro. Ze zijn nog niet echt bekend maar ik heb ze een paar keer uitgetest en ze zijn echt SUPER! Alleen de prijs is minder.

succes.

Minder :oops:, juist meer toch! Heb nog nooit €40,-- voor een setje snaren betaald, (hoewel Elixer 12 snarig komt in de buurt) maar , ook nog nooit van houten :o snaren gehoord. Merk, type etc? Vertel!

Wat betreft de snaren van Tommy, daar was een hele thread over op zijn forum: http://www.tommyemmanuel.com/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=1&TopicID=253&PagePosition=1

Goed punt daarin is dat Tommy nite merkvast is en in ieder geval geen oude snaren gebruikt. De snaren gaan 1 optreden mee, en soms wisselt hij ze in de pauze ook (zoals afgelopen jaar in Den Bosch) als ze hem niet zinnen. Voor de meesten onder ons niet haalbaar uiteraard, maar wat goedkopere (maar goede) snaren en regelmatig wisselen is een mogelijkheid. Wat betreft soepel spelen, vergeet niet dat Tommy's gitaar erg licht staat afgesteld. Akoestisch speelt hij ook redelijk zacht. Picker weet trouwens wel meer over die afstelling. Hij heeft op die gitaar gespeeld.

Gebruik zelf soms deze: D'Addario EXP-16 Light
Coated phosphor bronze, Roundwound
tegen de 20 Euro dus niet goedkoop, maar ze klinken lekker. (Maar goed, die gaan er dan niet na een paar dagen weer af :wink: Blijven wel redelijk lang op klank door de coating, maar niet zo lang als Elixer. Maar die kunnen bij mijn weer nooit tegen veel omstemmen, om een of andere reden )

SaferSephy
3 januari 2005, 21:24
hmm dat TE licht speelt heb ik idd over horen lezen...dat op 444 of soms zelfs op 446 zit omdat anders het zaakje aan alle kanten rammelt :P

bedankt voor de suggestie :) 20 euro of meer heb ik er best voor over hoor :)

nog andere suggesties?

iam
3 januari 2005, 21:35
ik vind de spectrum serie van Thomastik Infeld eigenlijk wel best te pruimen :)

mooie heldere sound

Kasper
4 januari 2005, 13:51
Doet de dikte van je snaren er ook niet toe of ze lekker benden etc?


Ik heb hier aansluitend ook een vraagje over.

Momenteel heb ik nog de stock-snaren op mijn takamine liggen, die imo wel goed klinken etc.
Maar wanneer ik op de gitaar van een maat speel (goedkope richwood die ook nog de stock-snaren erop heeft liggen), merk ik dat mijn hammer-on's veeel duidelijker klinken/spelen bij hem, dan op mijn takamine :cry:

Heeft dit iets te maken met de snaren?

Ik denk ook dat er minder spanning op zijn snaren staat, kan dat?

Picker
4 januari 2005, 17:46
Tommy gebruikt alles. Maar geen gecoate snaren, daar houdt hij niet van. Dikte: 012 - 054, en op dreadnoughts 013 - 056, maar lager gestemd. Actie is waanzinnig laag.

Let wel: 80% van Tommy's geluid komy uit hemzelf en niet uit zijn snaren of zijn gitaar! Dus denk niet de "Tommy sound" te kunnen kopen. Ik heb laatste een opname gemaakt met twee gitaren, een Maton 808 en een Taylor 712. Toch heel verschillend zou je denken. Nou, als ik erop speel klinken ze PRECIES gelijk! :-?