PDA

View Full Version : Welk pedaal moet ik kiezen??



Maarten66
3 januari 2005, 19:05
ik wil graag een pedaaltje tussen mijn G310 en Mijn fender frontman 15 watt gooien, ik speel vooral hardcore/metalcore/emocore
in de stijl van walls of jericho en evergreen terrace
is metal zone van boss dan wat?
:???:

tips iemand?
budget
iets van 120 euro
lukt het daarvan?

Mitch
3 januari 2005, 19:21
Tweedehands kun je voor 120E zeker 2 pedalen scoren.
Met jou setup zou ik kijken naar een DS2, eerder dan een MT2.

Rewind
3 januari 2005, 22:32
ik zou effe verder kijken dan boss, ga effe in de winkel met wat pedalen klooien en kijken waar je jou geluid uit kan krijgen. De muziek die je opnoemde ken ik niet, dus daar kan ik je niet verder op ingaan

prs
4 januari 2005, 00:59
Misschien een goedkope effectprocessor (of een iets betere voor iets meer geld)?

Jeroenvanhulsteijn
4 januari 2005, 09:17
mss is de Jekyl and Hide van Visual SOund meer wat voor je. Die is geloof ik ook 120 euro of iets in die geest. Staat wat beter bekend geloof ik t.o.v. de metal zone.

Zoom heeft ook leuke pedaaltjes. Er lopen hier op het forum ook enthousiaste gebruikers van.

chennie
4 januari 2005, 15:26
ej ik heb ook metal zone en speel ook wat je noemt.
De metal zone heeft in mijn oren een aparte toon, hij kleurt je signaal behoorlijk ipv gewoon heel veel scheur ertegen aan te gooien. En het het is natuurlijk nooit de rectifiers en 5150's van die bands. Maar ik kom er behoorlijk ver mee. Hij klinkt aardig donker enje kan hem redelijk "gemeen" afstellen.
Het grootste voordeel van de metal zone is dat er een goede equalizer op zit, bass, treble, mid en een knop om de mid range te varieren. Hiermee kan je nog behoorlijk uit de voeten om "gemis"in je versterker te compenseren. Veel andere andere distortion pedalen hebben een aan en uit knop , eventueel level/gain en een kleine tone knop. Het gevolg is voor mij dat ze op de ene versterker super goed kunnen klinken en sommigen weer super slecht.

Grave Fillé
4 januari 2005, 15:59
Voor die prijs heb je mischien een 2e hands POD 2. Zit van alles op met potentie(maar ook heel veel shit die je nooit zult gebruiken)

chennie
4 januari 2005, 17:42
das dan misschien wel weer een overkill =)

Fuhgawz
4 januari 2005, 18:06
De Hyper Metal van Zoom wordt hier altijd geprezen, dus kijk daar ook eens naar. En vergeet dat nieuwe Line 6 Uber Metal pedaaltje niet te testen!
Van wat ik hier heb gelezen lijkt het alsof deze pedaaltjes allebei beter klinken dan de Metal Zone van Boss, maar dat kun je het beste zelf beoordelen.

gibls6
4 januari 2005, 18:41
Nog niet zo lang geleden heb ik een boss gt3 voor €175 kunnen kopen, niet zo ver weg van jouw €120 en véél meer mogelijkheden !!!

phx
4 januari 2005, 19:20
De Hyper Metal van Zoom wordt hier altijd geprezen, dus kijk daar ook eens naar. En vergeet dat nieuwe Line 6 Uber Metal pedaaltje niet te testen!
Van wat ik hier heb gelezen lijkt het alsof deze pedaaltjes allebei beter klinken dan de Metal Zone van Boss, maar dat kun je het beste zelf beoordelen.

Je bedoeld de Hyperlead. Superpedaal, mijn maindistortion. Al jaren op mijn pedalboard: van ac/dc tot pantera. Vette scheur met ranzig veel sustain. Bovendien is hij erg ruisvriendelijk als ie aan staat dmv dat nieuwe triple huppeldepup nogwat.

Fuhgawz
4 januari 2005, 20:04
:oops:

Antal
4 januari 2005, 20:45
Voor die stijl muziek moet je absoluut eens een digitech metalmaster proberen. Valt binnen je budget. En 2dehands zou je er zelfs nog iets leuks bij kunnen kopen.

phx
4 januari 2005, 20:47
:oops:

No, I didn't want to make you... I'm sorry, really really sorry.... :cry: :cry: :cry:

CowboyBebop
4 januari 2005, 20:57
bedoel je niet die zoom tri metal ?

maarja at pedaal is echt de moeite waard, zou hem zeker eens proberen

hij heeft mijn mt2 verdreven :oops:

Soul Grinder
4 januari 2005, 22:47
bedoel je niet die zoom tri metal ?
hij heeft mijn mt2 verdreven :oops:
Wacht maar tot je eens over een buizenversterker speelt... :wink:

Maarten66
5 januari 2005, 12:01
wat een hulp! vet hip die jekyl en hyde ziet er goed uit :)
klinkt ook wel lekker, maar ja je weet niet waar die lui over spelen iemand een adresje omgeving zwolle? natuurlijk.http://smile.smilies.nl/672.gif

alvast bedankt