PDA

View Full Version : Aan te raden?



MathijsvanderHurk
3 januari 2005, 18:30
Hallo,

Ik ben van plan, mijn eerste elektrische gitaar te kopen. Ik speel nu 6 jaar akkoestisch, en wil er eens iets anders bij.. Mijn 4e gitaar wordt het.
Nu heb ik 2 gitaren gekozen, van een prijsklasse die mij wel aanspreekt.
Nu de vraag, welke zou ik moeten kiezen, of nog een hele andere gitaar, tussen de 100 en de 250 euro ongeveer?

http://www.squierguitars.com/repository/squier/images/0310000590_product.jpg
Squier Bullet Elektrisch gitaar €158,=
* Body: Hardhout
* Hals: Esdoorn
* Halsvorm: C-Model
* Fretten: 21 Medium Jumbo
* Toets: Palissander
* Elementen: 3x Single Coils
* Slagplaat: Wit
* Electronica: Mastervolume, 2x Toonregeling & 5-Standenschakelaar
* Mechanieken: Gesloten
* Brug: Stop Tail
* Hardware: Verchroomd
* Snaren: Fender Super 250L

http://www.squierguitars.com/repository/squier/images/0310602595_product.jpg
Squier Affinity Fat Strat Elektrisch gitaar €149,=
* Body: Elzen
* Hals: Esdoorn
* Halsvorm: C-Model
* Fretten: 21 Medium Jumbo
* Toets: Palissander
* Elementen: 2x Single Coils & 1x Humbucker
* Slagplaat: Wit (Wine red: Black)
* Electronica: Mastervolume, 2x Toonregeling & 5-Standenschakelaar
* Mechanieken: Gesloten
* Brug: Tremolo
* Hardware: Verchroomd
* Snaren: Fender Super 250L

Graag jullie reactie.

Ik ga hem gebruiken voor gewoon thuis wat spelen, en af en toe misschien is een keer wat spelen bij iemand anders.. Niet echt voor optredens ofzo. Ik weet dat ik nooit de kwaliteit van een heuze fender of gibson hiermee bereik, maar een vriend van me zei dat Squier goed is. Ik heb ook een versterker, en snoeren, dus, dat is aanwezig. :)

Groeten,
Mathijs

e_lukather
3 januari 2005, 18:37
Waarom geen goedkope ibanez? Die zijn ook best wel te doen. De gsa bv.

F*R*E*A*K
3 januari 2005, 18:41
ik zou gaan voor de affinty, omdat de body van elzen is, bij de bullet staat hardhout, wat meestal inhoud dat het triplex of iets van de vergelijkbare kwaliteit is.

MathijsvanderHurk
3 januari 2005, 18:42
Ibanez GSA60 € 193,00

Ik heb geen ervaring met Ibanez, wel met Fender, en Squier is van Fender.. ..

Ik zou ook voor die 2e gaan, denk ik toch maar..

edit: de Ibanez GRX140 is goedkoper dan de GSA, namelijk € 170,00.

yootje
3 januari 2005, 19:24
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44295

Squier4ever
3 januari 2005, 19:59
Jack & danny LP

heb um vandaag gekocht, egt helemaal te gek!
166 € btw

guvnor
4 januari 2005, 10:00
Ik snap de verschillen tussen de Strat en de Bullit niet meer... Ik heb zelf beide gitaren (Strat MIJ en Bullit MIK, beide jaren 80) en daar zit een duidelijk verschil in de body van de gitaren. De Bullit is een smallere gitaar, wel dikker dan de Strat. De hals van de Bullit is gemaakt voor een Telecaster neckpocket maar heeft wel een Strat headstock.

Als ik de foto's vergelijk van de Affinity en de nieuwe Bullit dan zit het verschil hier alleen maar in de headstock, de brug en wat minder duidelijk te zien: de houtsoorten.

Iets ander wat ik vreemd vindt: de prijs... De Bullit was altijd de goedkoopste gitaar en nu is ie duurder dan de Affinity Strat...

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 11:40
hey! Zoals ik altijd al zeg: SPAAR DOOR!!! Over een paar jaar ben je al niet meer tevreden met zo'n budget gitaar! Moet je weer een nieuwe kopen. Spaar door tot je 500 euro ofzo hebt en koop tweedehands iets goeds. Daar zul je veel langer plezier van hebben!

check maar es op gitaarmarkt of marktplaats wat je voor 500 euro kunt kopen! Om maar te beginnen, ipv zo'n squier een echte strat :wink:

MathijsvanderHurk
4 januari 2005, 11:53
Ik snap de verschillen tussen de Strat en de Bullit niet meer... Ik heb zelf beide gitaren (Strat MIJ en Bullit MIK, beide jaren 80) en daar zit een duidelijk verschil in de body van de gitaren. De Bullit is een smallere gitaar, wel dikker dan de Strat. De hals van de Bullit is gemaakt voor een Telecaster neckpocket maar heeft wel een Strat headstock.

Als ik de foto's vergelijk van de Affinity en de nieuwe Bullit dan zit het verschil hier alleen maar in de headstock, de brug en wat minder duidelijk te zien: de houtsoorten.

Iets ander wat ik vreemd vindt: de prijs... De Bullit was altijd de goedkoopste gitaar en nu is ie duurder dan de Affinity Strat...

De Affinity is nu tijdelijk in de aanbieding. Die was eerst 217 euro, dus wel duurder dan de Bullit.

Bedankt voor de reacties.

Grave Fillé
4 januari 2005, 16:28
Ik zou niet voor een squier gaan. Stelt op den duur toch teleur. Neem liever (zoals eerder genoemd) een goedkope ibanez of ga in een hogere prijsklasse zitten.

chennie
4 januari 2005, 16:31
...en bij een iets duurdere: stel je vind gitaarspelen helemaal niets en ben toch liever een drummer of iets. Dan kan je een ietwat duurdere gitaar tenminste nog kwijt om je drum te financieren

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 16:46
juist

Grave Fillé
4 januari 2005, 17:05
Ja maar om die rede zal ik niet alleen een dure kopen :wink:

Brianmayrulezzz
4 januari 2005, 17:07
ik zeker ook niet, ik heb mijn chromeboy ook niet gekocht omdat ie waarschijnlijk alleen maar meer waard wordt :wink:

Wormaap
4 januari 2005, 17:12
Mijn tip: Koop een fatsoendelijke 2ehands gitaar.
Waarom 2ehands? Als het gitaarspelen je niet bevalt, kun je een 2ehands gitaar meestal aan dezelfde prijs weer kwijt, en op een nieuwe zul je verlies maken :)

Grave Fillé
4 januari 2005, 17:19
Ja alleen zal ik geen 2e hands kopen vanwege de garantie. Het is wel voordeliger dan nieuw ja.

MathijsvanderHurk
4 januari 2005, 18:09
Mijn tip: Koop een fatsoendelijke 2ehands gitaar.
Waarom 2ehands? Als het gitaarspelen je niet bevalt, kun je een 2ehands gitaar meestal aan dezelfde prijs weer kwijt, en op een nieuwe zul je verlies maken :)

Ik speel al 6 jaar akkoestische gitaar, en heb 2 x op een elektrische gespeeld. Een keer een Gibson, beviel me niet, en 1 x op een heuze Fender USA strat. Dus gitaarspelen bevalt me wel ;) haha.. en nu wil ik gewoon voor in mn verzameling een elektrische erbij (mijn 4e gitaar).. Bespelen zal ik zeker doen. Het gaat mij om de kwaliteit van de body en de elementen, of dat niet 'te' slecht is.. Je zal nooit met een Squier het niveau van een fender strat halen, oke, maar toch, of het voor de prijs goed is..
Ik wil absoluut geen les paul :P

bert k
4 januari 2005, 18:11
Volgen mij kloppen je foto's niet. De Bullet is geen Bullet maar een Strat, en de Affinity Fat Strat hoort een humbucker te hebben, maar die zie ik niet.
Ik lees steeds meer verhalen dat de kwaliteit van Squier achteruit holt, dus ik zou me er niet op blindstaren. Dat het van Fender is zegt NIETS. (Volgens mij is het niet eens van Fender, hebben ze alleen een licentie)
Ibanez is minstens zo goed, en Yamaha is beter. In dezelfde prijsklasse.

Kevin-D
11 januari 2005, 19:18
Squier op dit moment: mwah, je krijgt wat je betaald. Vroeger waren ze even goed als USA Fenders... (korte periode denk ik :???: )

Punt
12 januari 2005, 01:47
Kijk eens naar die nieuwe London City gitaren.

Edit: Er komt een tijd dat je niet anders wilt dan een les paul :)

slayurrr
12 januari 2005, 04:39
Mijn tip: Koop een fatsoendelijke 2ehands gitaar.
Waarom 2ehands? Als het gitaarspelen je niet bevalt, kun je een 2ehands gitaar meestal aan dezelfde prijs weer kwijt, en op een nieuwe zul je verlies maken :)

Ik speel al 6 jaar akkoestische gitaar, en heb 2 x op een elektrische gespeeld. Een keer een Gibson, beviel me niet, en 1 x op een heuze Fender USA strat. Dus gitaarspelen bevalt me wel ;) haha.. en nu wil ik gewoon voor in mn verzameling een elektrische erbij (mijn 4e gitaar).. Bespelen zal ik zeker doen. Het gaat mij om de kwaliteit van de body en de elementen, of dat niet 'te' slecht is.. Je zal nooit met een Squier het niveau van een fender strat halen, oke, maar toch, of het voor de prijs goed is..
Ik wil absoluut geen les paul :P

Je hebt sowieso al wat jaartjes ervaring met gitaarspelen, dus ik zou ook eerder voor een goede tweede hands gitaar gaan. Die goedkope gitaartjes vallen vaak tegen (oké, squier is leuk om mee te beginnen, maar na een tijdje valt het tegen en aagezien jij al 6 jaar gitaarspelen achter de rug hebt, zal het snel tegen gaan vallen).

Ik neem aan dat je al wat ervaring hebt met gitaarspelen, dus als ik jou was zou ik gewoon wat meer Euro's spenderen aan een tweede hands gitaartje.

Wat voor style muziek ben je eigenlijk van plan om te gaan spelen op een electrische gitaar? Of wil je een leuke "allround" gitaar?

michielv
12 januari 2005, 08:37
Ja alleen zal ik geen 2e hands kopen vanwege de garantie. Het is wel voordeliger dan nieuw ja.

Daarnaast zit er nog een enorm voordeel aan een 2ehands gitaar: als de hals recht is is de kans dat hij ook recht blijft bij een ouder instrument een stuk groter dan bij een nieuw instrument (ouder hout is nou eenmaal meer uitgewerkt en de gitaar is stabieler). Zeker de budget gitaren willen nogal eens kromtrekken, die worden meestal van goedkoop hout gemaakt wat niet goed gedroogd is.

Dat is IMO meer waard dan een garantie, zeker wanneer je iemand naar de gitaar laat kijken die er een beetje verstand van heeft.