PDA

View Full Version : elek en akoustisch gemixed oefenen?



mirage
3 januari 2005, 16:43
Ik heb zowel een akoustisch als een elektrisch gitaar en kan op allebei aardig spelen.
Ik merk alleen dat degene waar ik langer niet op speel wel lastiger gaat doordat ik aan verschillende groottes en posities wen.

Nu heb ik net een nieuw oefenboek besteld om mijn techniek te verbeteren en zit ik te denken hoe ik dit ga aanpakken.

Is het handig om gewoon half uur de een en dan half uur de ander te doen? of om de dag en dan oefeningen gewoon vaker doen om het verschil in gitaren op te pakken?
Of gewoon op 1 gitaar oefenen en dan meer de tijd nemen op in te spelen op de ander.. wat is wijsheid?

Daarbij, hoeveel impact kan ik verwachten als ik van mijn brakke peavey gitaar naar een betere gitaar ga? Ik ben nog aan het rondkijken en denk aan een mex fender maar speelt dat daadwerkelijk anders in de zin dat er veel tijd nodig is om in te komen?

sneez0r
3 januari 2005, 19:17
Het hangt allemaal wat af van je doelen. Heb je ideeën welke richting je op wilt gaan, of wat je leuker vindt? Dan kan je de ene gitaar voorrang geven. Anders kan je het beste afwisselen. Ik weet niet hoe je dat het beste aan zou pakken, misschien weet iemand anders dat beter.

yanto
3 januari 2005, 22:33
elektrische en akoestische gitaren zijn heel verschillend, dus je zal altijd een beetje moeten omschakelen als je van de ene naar de ander switched.
Dus een andere gitaar kopen zal niet helpen, sterker nog als je van bjiv een les paul naar een strat switched zal je hetzelfde probleem tegenkomen.

enige is dus veel spelen en proberen je aandacht een beetje te verdelen.
op een gegeven moment zal het veel makkelijker gaan.