PDA

View Full Version : Hoe zet ik de brug van een fender strat vast?



yazoo_yazoo
14 juni 2002, 16:41
Ik heb pas een fender stratocaster - made in mexico - gekocht. Aangezien ik niet van plan de tremolo te gebruiken, wil ik de brug vastzetten. Hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt

Dila&Kitaar
14 juni 2002, 16:49
heeft helemaal geen nut. gewoon je tremolo eraf schroeven en de brug lekker laten zitten (dit commentaar was naturlijk afkomstig van Dila met de strat :razz:)

yazoo_yazoo
14 juni 2002, 16:54
De hoge e en d snaar raken vrij snel ontstemd als ik mijn hand tegen de brug aan kom. Vandaar dat ik dacht aan het vast zetten van de brug. Zijn de veren misschien te zwak?

Robbert
14 juni 2002, 16:56
Die kun je inderdaad aan de achterkant, onder haet kapje, strak aandraaien. Werkt goed.

Bins
14 juni 2002, 16:58
Je kan ook een stukje hout (wigvorm) drtussen proppen aan de achterkant.

sash
14 juni 2002, 23:11
Ik heb er vijf veren in gedaan en een stukje hout, speelt veel beter.

RadiuS
15 juni 2002, 13:21
K heb ook al 2 jaar nu een fender strat made in mexico en bij de muziekwinkel hadden ze m voor me naar achteren gedraaid na een jaar, dat scheelt echt onwijze in stabiliteit kwa stemming, als je hand de brug aanraakt gebeurt er nix omdat ie al tegen de body aanzit. Ze hadden er ook een extra veer in gedaan. Dat naar achteren draaien deden ze door d gitaar aan de achterkant open te schroeven en daar 2 schroeven aan te draaien ofzo (moeilijk uit te leggen zo) maar daarna moet je de rest van de brug ook wel weer goed afstellen.

jamar
15 juni 2002, 15:26
1.Snaren ontspannen
2.Plastic kapje achterop de body verwijderen
3.5 veren plaatsen
4.2 schroeven (van de klauw) aan de linkerkant aandraaien tot je tremolo aansluit aan de body van je gitaar.
5.Plastic kapje terugplaatsen
6.Gitaar stemmen
7.Spelen of je leven er vanaf hangt.:grin:
Veel plezier.

zZoRgO
15 juni 2002, 15:49
Ik heb em niet helemaal vast gezet, maar wel de veren veeeel strakker aangespannen zodat de brug ook niet zo schuin staat...
nu ontstemt ze niet zo makkelijk meer, maar kan ik toch m'n tremolo nog gebruiken
ik dacht ook eerst dat ik de tremolo niet ging gebruiken, maar nu leef ik me er toch graag es mee uit hoor!! (oiv van Eddie Van Halen! :wink:)