PDA

View Full Version : Is de epiphone SG special ebony een goede gitaar?



Mr.J
3 januari 2005, 14:44
Ik speel nu 2 jaar gitaar maar wil nu eigenlijk wel een betere. Daarom ben ik aan het kijken naar een EPiphone SG. Maar de SG die ik gezien heb lijkt een mij een beginnersgitaar, omdat er andere elementen op zitten en minder knoppen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen....(p.s. ik wil wel het liefst gewoon een Epiphone Sg)

Pickslide
3 januari 2005, 14:50
Kijk als je graag een epi wil, moet je dat gewoon doen...

Een epi is echter niet een super goede gitaar, zit een beetje tussen de beginners en prof. in. Je moet er zeker rekening mee houden dat je ook nog uit deze gitaar gaat groeien. Dan moet je of weer een gitaar kopen of de elementen vervangen....

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:09
die special zou ik vannaf blijven en dan een G400 kopen..(ook sg natuurlijk)

michielv
3 januari 2005, 15:13
Er zijn verschillende modellen van Epiphone met de vorm van een SG. Kun je ons vertellen welk model je op het oog hebt? Of anders, probeer hem eens te beschrijven (type elementen, aantal knoppen, kleur/verfsoort (doorzichtig of echt verf), type positiestekens (stip, block), dat soort dingen).

Overigens is een gitaar niet noodzakelijkerwijs een beginnersgitaar omdat er meer of minder knoppen op zitten. Een Eddie Van Halen had op zijn gitaar maar 1 element en 1 knop en je kunt hem toch slecht een beginner noemen ;).

Overigens is het niet erg om niet gelijk een professionele gitaar te kopen, zeker niet als je daar het geld nog niet voor hebt. Als je een flinke stap vooruit kunt maken met een Epiphone, doen!

Mr.J
3 januari 2005, 15:28
Ik was gewoon opzoek naar een SG maar ik wou in de richting van een special want die had een mooie kleur Ebony(zwart) maar toen kwam ik daar mee aan het kijken en toen was die heel anders als een G400 maar ik wil eigenlijk wel iets met in de richting van de G400 de zelfde elementen en 4 knoppen. Wel gewoon zwarte verf. :lol: De prijs van de special was veel lager dan die van de g400, dus eigenlijk wil ik wel iets in de richting dan de g400. Hoe duur is die ??

Mr.J
3 januari 2005, 15:28
Ik was gewoon opzoek naar een SG maar ik wou in de richting van een special want die had een mooie kleur Ebony(zwart) maar toen kwam ik daar mee aan het kijken en toen was die heel anders als een G400 maar ik wil eigenlijk wel iets met in de richting van de G400 de zelfde elementen en 4 knoppen. Wel gewoon zwarte verf. :lol: De prijs van de special was veel lager dan die van de g400, dus eigenlijk wil ik wel iets in de richting dan de g400. Hoe duur is die ??

doncker
3 januari 2005, 15:33
De g400 is ook in het zwart te verkrijgen. Kost iets van een 350-400 € nieuw. Hiermee kun je wel een heel eind komen hoor.

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:38
ja klopt idd, ik zou egt ervoor gaan kijken. Ik heb er zelf op gespeeld en vind het een erg lekker gitaartje, hoor ook veel positiefe reacties erover.

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:38
ja klopt idd, ik zou egt ervoor gaan kijken. Ik heb er zelf op gespeeld en vind het een erg lekker gitaartje, hoor ook veel positiefe reacties erover.

Neals
3 januari 2005, 15:39
600 moet een echte Gibson SG Special ook wel lukken 2ehands, is misschien een fractie duurder als een epi, maar je hebt er meer lol van.

Verder een tip om eens wat andere gitaren te proberen, zoals de Ibanez SZ!

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:41
Maar natuurlijk zou je ook een Peavey wolfgang qt special kunnen testen :cool: 375 bij musik produktiv. ik heb hem zelf ook, en hij speelt als een teef. :-D

schwalbe
3 januari 2005, 16:23
Bij Musik produktiv staat de SG G400 in de aanbieding voor 299,-:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?sid=!18121995&artnr=3179101&quelle=deals

Mr.J
3 januari 2005, 17:34
bedankt voor de tips :P ik kom er nu wel uit ..



Jeroen

metallic
3 januari 2005, 22:19
ephifone sg kun je zeker mee groeien, ik heb zelf een ephifone les paul gothic, maar gewoon een vraagje aan de rest:

Van de sg's vinden jullie het type wat angus young (acdc) gebruikt niet het mooiste?

Daniel Ten-13
4 januari 2005, 09:49
Epi G400 is wel ok hoor, heb er zelf 3 jaar op gespeeld. Heb alleen de elementen vervangen (DiMarzio Protone en SD Paf pro) Klinkt en speelt lekker, is alleen wat groffer dan een Gibson SG.

Josdevos
4 januari 2005, 10:11
Ja gewoon uitkijken naar een 2dehandse SG Special of LP Studio, dadelijk goeie pickups en goeie resale waarde... (Een Gibson bedoel ik dan uiteraard...)

michielv
4 januari 2005, 10:19
ephifone sg kun je zeker mee groeien, ik heb zelf een ephifone les paul gothic, maar gewoon een vraagje aan de rest:

Van de sg's vinden jullie het type wat angus young (acdc) gebruikt niet het mooiste?

Yep, voor mij is dat ook de enige SG. De rest zijn variaties op een thema maar een echte SG is cherry red en heeft twee humbuckers ;)

Voor mij dan he ;)

Mr.J
4 januari 2005, 10:54
Oke .... die ene van musik produktiv vind ik wel een mooie en ik ben de 11 de jarig en ik ga hem misschien bestellen
:lol: :P :razz:

Mr.J
4 januari 2005, 10:55
Oke .... die ene van musik produktiv vind ik wel een mooie en ik ben de 11 de jarig en ik ga hem misschien bestellen
:lol: :P :razz:

Mr.J
4 januari 2005, 12:13
Ik ben zonet naar een kleine muziek winkel in de buurt geweest en hij zei dat de G-400 goed was maar de mechanieken waren iets minder(ik heb het over de gitaar SG-400 die in de aanbieding was bij musikproduktiv) weet 1 van jullie daar iets van .. of ik ze moet verwisselen of het niet zo veel uitmaakt??????????

Mr.J
4 januari 2005, 12:14
Ik ben zonet naar een kleine muziek winkel in de buurt geweest en hij zei dat de G-400 goed was maar de mechanieken waren iets minder(ik heb het over de gitaar SG-400 die in de aanbieding was bij musikproduktiv) weet 1 van jullie daar iets van .. of ik ze moet verwisselen of het niet zo veel uitmaakt??????????

doncker
4 januari 2005, 12:37
ZE zijn iets minder, maar dat verschil ga je echt niet ondervinden. Of dat je 1 keer meer snel moet stemmen op een repetitie maak ik weinig uit, dan kan je dat geld beter in een goede brug pick-up steken. Maar die 300 € is echt spotgoedkoop.

john.3001
4 januari 2005, 12:53
Ik ben zonet naar een kleine muziek winkel in de buurt geweest en hij zei dat de G-400 goed was maar de mechanieken waren iets minder(ik heb het over de gitaar SG-400 die in de aanbieding was bij musikproduktiv) weet 1 van jullie daar iets van .. of ik ze moet verwisselen of het niet zo veel uitmaakt??????????

Dat soort dingen kun je beter ff in een winkel uittesten. Stem de gitaar en trek es een paar keer flink aan die snaren. Alstie na 3 of 4 flinke bends al out of tune is, zou ik een paar andere mechaniekjes kopen. Mijn strat had enorme moeite met bends e.d., maar nu ik sperzels heb is dat probleem opgelost (hoi hoi)...

Daniel Ten-13
4 januari 2005, 13:23
Zoek een G400 uit met relatief fatsoenlijke mechanieken voor 300,-
Laat er idd een ander brugelement inzetten (werkte bij mij ook zeer goed, DiMarzio) a 100,-

En je hebt een zeer leuke gitaar voor 400,- ...simple as that :P

Aad-d-h-d
4 januari 2005, 16:06
Een Epi kost al rond de 400,- nieuw!

spaar er 200,- bij en je kunt een Gibson LP SG kopen 2'e hands als je een beetje goed zoekt!

Geloof me het verschil is er duidelijk!!

klik 1 (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=34335)

klik 2 (http://www.gitaarnet.nl/info.php3?id=7699&dealer_id=260)

deze is al verkocht maar zoals je ziet als je effe verder zoekt....

Hebbie een gibson!

DOLBY
4 januari 2005, 16:46
ephifone sg kun je zeker mee groeien, ik heb zelf een ephifone les paul gothic, maar gewoon een vraagje aan de rest:

Van de sg's vinden jullie het type wat angus young (acdc) gebruikt niet het mooiste?

Hebben we het hier over dezelfde gitaar of bedoel je soms de Phender Telefaster?

I fought I faw a puffycat

DOLBY
4 januari 2005, 16:46
en dat is 2

eline89
4 januari 2005, 17:02
Ik heb zelf een Epiphone Les Paul. Maarre bij mij zitten er wel groover mechanieken op, terwijl er bij zijn soortgenoten die ik gezien heb goedkope mechanieken( met plastic omhulsel) hebben.....

ToTaL FaKe
4 januari 2005, 18:05
Dat "plastic omhulsel" hebben heel veeeeel gibson's hoor 8-) Ikzelf vind Groover mechanieken ook mooier, maar er zijn genoeg mensen die met plastic mooier vinden.

scholier
4 januari 2005, 18:13
Van de sg's vinden jullie het type wat angus young (acdc) gebruikt niet het mooiste?

Ik vind hem het vetst maarja ik heb er geen geld voor :(

Mr.J
5 januari 2005, 14:24
In die muziek winkel hadden ze die gitaar niet
Maar hoe duur zijn goeie(niet de beste) meganieken eigenlijk?? want ik ben niet van plan om nog eens een paarhonder uittegeven voor een paar meganieken :o

DOLBY
7 januari 2005, 14:43
een setje goeie mechanieken heb je al voor zo´n 30 euri

Mr.J
7 januari 2005, 17:16
Ik heb de Sg vandaag gekocht bij Musik Produktiv en ik heb er al opgespeeld en is wel een fijne gitaar maar de mechanieken waren best wel goed zeiden ze daar dus ik laat ze er nog ff opzitten :lol: maar bedankt voor jullie tips en ik kom vast nog wel op deze site maar nu heb ik geen vragen meer .. ja misschien als er iets kapot gaat ofzo.

Mr.J
7 januari 2005, 17:16
Ik heb de Sg vandaag gekocht bij Musik Produktiv en ik heb er al opgespeeld en is wel een fijne gitaar maar de mechanieken waren best wel goed zeiden ze daar dus ik laat ze er nog ff opzitten :lol: maar bedankt voor jullie tips en ik kom vast nog wel op deze site maar nu heb ik geen vragen meer .. ja misschien als er iets kapot gaat ofzo.