PDA

View Full Version : Kunnen potmeters dit hebben?



ResNovae
3 januari 2005, 14:43
Zelf ben ik niet technisch en om eventuele nare gevolgen op m'n gitaar maar te voorkomen:

Kan de volume-potmeter op een strat het hebben als je tijdens het spelen, met je pink redelijk snel maar subtiel het volume open en dicht gooit om sommige noten een 'viool' effect mee te geven?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb geformuleerd, zo niet, dan hoor ik het wel.

Ritch
3 januari 2005, 14:45
tuurlijk, dikke bullshit als ze dat niet kunnen hebben. Als ze beginnen te kraken moet je ff olie spuiten.. anders kun je er ook nieuwe potmeters erin gooien.

Negative K3 fan
3 januari 2005, 14:46
ik denk het wel, al gaat hij wel slijten, door dat gedoe met je vingers zal hij vooral mechanisch slijten. Je zult hem misschien eens in dfe zoveel tijd moeten aandraaien en af en toe vervangen, maar zo door is een pot ook weer niet!

Wormaap
3 januari 2005, 14:48
Als het een slechte pot is zal'ie er na verloop van tijd onder gaan lijden, maar op zich kan het geen kwaad.

michielv
3 januari 2005, 21:14
Zelf ben ik niet technisch en om eventuele nare gevolgen op m'n gitaar maar te voorkomen:

Kan de volume-potmeter op een strat het hebben als je tijdens het spelen, met je pink redelijk snel maar subtiel het volume open en dicht gooit om sommige noten een 'viool' effect mee te geven?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb geformuleerd, zo niet, dan hoor ik het wel.

Ik denk dat het erg slecht is voor je gitaar: mensen als Jan Akkerman en Walter Trout deden dit ook erg veel en daar hoor je nu ook weinig meer van.






:D


Geintje natuurlijk, als je potmeter dit niet kan hebben soldeer je er zo een nieuwe in. Dit soort dingen leer je vanzelf, zeker wanneer je geen geld hebt om het te laten doen ;)

bert k
3 januari 2005, 21:17
Tja, potmeters zijn ervoor ontworpen om open en dicht te draaien. Kunnen ze best tegen.

Potmeters die daarentegen nooit gebruikt worden verzamelen vuil, en gaan krakken.