PDA

View Full Version : Buizenwissel Brunetti



prs
3 januari 2005, 13:27
In de Brunetti Star T Rack zitten 6L6GC buizen omdat deze een beter (het beste) clean geluid geven (volgens Brunetti).
In de Brunetti XL-R-Evo zitten 12AX7A en EL34 buizen. Zou je de buizen die in een Star T rack zitten (6L6GC) kunnen wisselen met de buizen in de XL-R-EVO zodat deze ook clean een beter geluid krijgt? Of hangt dit niet alleen van de buizen af?

Verder zou ik graag jullie mening horen over Brunetti. Preferen jullie (als je Brunetti al prefereert) de XL-R-EVO of Star T Rack? Wat is nu precies "het" voordeel van de Star T Rack waarover ik veel hoor? Iets met A/B??? Kan iemand dat uitleggen? En ook kun je deze versterker als combo, head en 19 inch versterker gebruiken......ben ik de enige die de mogelijkheid hiervan niet ziet :???:

Nog een laatste iets; heeft iemand al eens een Brunetti met een Framus Dragon vergeleken?

prs
3 januari 2005, 22:08
Niemand? (ff omhoog gooien :wink: )

Negative K3 fan
3 januari 2005, 22:18
In de Brunetti Star T Rack zitten 6L6GC buizen omdat deze een beter (het beste) clean geluid geven (volgens Brunetti).
klopt wel deels, diepere bassen glaziger hoog


In de Brunetti XL-R-Evo zitten 12AX7A en EL34 buizen. Zou je de buizen die in een Star T rack zitten (6L6GC) kunnen wisselen met de buizen in de XL-R-EVO zodat deze ook clean een beter geluid krijgt?
of het beter is, is nog maar de vraag, of het het type buizen is dat zorgt voor de huidige klank is ook nog maar de vraag. verwisselen kan niet zomaar, moet je hem opnieuw biassen en de ot zal dan een mismatch geven.


hangt dit niet alleen van de buizen af?

denk het niet

Izegrim
4 januari 2005, 12:04
Ik weet er niet alles van, maar er zijn een ander type EL34 buizen die midden houden tussen normale EL34's en 6L6 buizen. Dat zijn 6CA7 buizen die ook wel EL34 'big bottle' worden genoemd. Die kunnen gewoon in plaats van EL34's geplaatst worden mits er voldoende ruimte is want de 6CA7's zijn een stuk groter dan EL34's.

Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd, maar als mijn buizen aan vervanging toe zijn ga ik ze zeker proberen. Meer info heb ik momenteel niet, maar mocht ik een testje of vergelijking tegenkomen, plaats ik die op het forum of in dit topic. Mocht iemand anders wat tegenkomen dan hoop ik dat 'ie hetzelfde doet.

Ize

prs
5 januari 2005, 14:59
Is er ook nog iemand die inhoudelijk wat over de bovenstaande Brunetti amps kan vertellen?

Flatcat
7 januari 2005, 02:40
Die T-rack is switchable van class a naar class a/b (maar dat verschil gaat iemand anders je moeten uitleggen)

Kun je meer van die vintage sounds uitkrijgen denk ik.

Ik heb zelf een xl r evo en brunetti 4x12 v30's, klinkt heel strak, ik ga ook nog wel eens zo'n 4x12 met jenssen bestellen, dan kan ik je daar het verschil tussen geven

Je kunt altijd eens naar Marco of iemand anders in de fabriek mailen hoor, die zullen je gauw een antwoord geven.

Als je nog vragen hebt mag je mij altijd PM'en.