PDA

View Full Version : Mijn monitorontwerp voor 19"



amon
3 januari 2005, 13:09
Ik ben eens wat aan het proberen gegaan. Maar kun je zo'n 19" aparaat wel zo dicht bij een speaker hangen (ivm, geluidsgolven/trillingen -> haperen ofzo :-? )?
En waarom heb ik het nog nooit eerder gezien en zelf moeten bedenken? Ik bedoel, er zullen dus wel nadelen aan hangen, maar wat dan?

http://home.planet.nl/~serra063/monitorontwerp.jpg

ieme
3 januari 2005, 15:30
Wat is t doel ervan? dat je een monitor voor je zet en daar een tuner in zet is nog te begrijpen.. maar wat is hier t nut van?

amon
4 januari 2005, 11:03
Dat er een GP100 in zit, boeit niet. Dat heb ik als voorbeeld genomen voor mezelf (aangezien ik alleen nog maar een GP100 heb).
Het gaat er gewoon om dat je een of twee, misschien dat een derde ook nog wel gaat, 19" units in je monitor hebt zitten.

ruezzz
4 januari 2005, 12:35
Dronken mensen in het publiek willen graag aan knopjes draaien.
Vooral als ze er bij kunnen...

jorrit
4 januari 2005, 15:06
jah als je dat doet zou ik zorgen dat je er niet makkelijk van de zijkant bij komt.

chennie
4 januari 2005, 15:13
gewoon onder sapnning zetten, geeft ook nog een leuke interactie met het publiek mee.

hadv
4 januari 2005, 19:11
ach, als je naar een combo kijkt zie je ook de electronica vlak bij de speaker zitten in een meetrillende behuizing
waarom zou dit dan niet kunnen

maar het argument van reuzzz over het publiek dat aan de knoppen zit vind ik wel het overwegen waard

Lord Abortion
4 januari 2005, 20:20
Behoorlijk onhandige hoogte om op te werken vind ik, en vooral een probleem voor wie geregeld eens zijn voet op zijn monitor plaatst.

amon
4 januari 2005, 20:32
maar het argument van reuzzz over het publiek dat aan de knoppen zit vind ik wel het overwegen waard


Jepo, daar had ik nog niet aan gedacht...

Die hoogte om op te werken... Je hebt niet voor niets een floorboard voor je VOETEN... En als je wat instellingen wilt veranderen moet je maar bukken. Voor een tuner ofzo maakt het zelfs al helemaal niets uit

Diedo
5 januari 2005, 00:59
het lijkt me niet goed voor je apparatuur hoor... hou je hand maar eens tegen zoŽn monitor als ie aanstaat. dat trilt toch behoorlijk. de boel zal zeker flink meeresoneren doordat het ook nog eens vastgeschroefd zit.
Een meter verderop is het meetrillen al een stuk minder.

maarja; er is maar een manier om te kijken of het zo is als ik zeg of niet :)

Lord Abortion
5 januari 2005, 13:22
Die hoogte om op te werken... Je hebt niet voor niets een floorboard voor je VOETEN... En als je wat instellingen wilt veranderen moet je maar bukken. Voor een tuner ofzo maakt het zelfs al helemaal niets uit

Nog niet echt aan gedacht, maar voor een tuner is dat wel ideaal denk ik.

Nocki
6 januari 2005, 13:17
in principe is het een leuke gedachte. er zijn floorboards waarop ruimte is voor pedals en een rack zit ingebouwd. van ongeveer 2 a 2 HE hoog. het is hetzelfde idee. maar door vervoers problemen haast onbruikbaar. tenzij je een roadie hebt en een toerbus.

het is wel werkbaar alleen het geluid is in je gezicht en in je oren. en je moet heel erg zacht gaan staan vom de rest van de band te horen.
en hu zullen jou niet horen met alleen deze monitor...

Nocki