PDA

View Full Version : boss of korg?



metallic
3 januari 2005, 12:37
eej
ik ga een effectenpedaal kopen, en nou twijfelde ik tussen de korg ax1500g en de bossgt3...
kan iemand me helpen?

alvast bedankt

schizo910
3 januari 2005, 12:44
SPAM!!!! GT3 kopen? :lol: :razz:

HammerOn
5 januari 2005, 12:20
Ik heb zelf onlangs de korg ax1500g gekocht voor 199 euro bij musikproduktiv.

Het ligt eraan wat je ermee wil. Als je veel via een computer ermee werkt is ie ideaal. Je kunt meejammen met muziek via de Korg en tegelijk opnemen via de computer. Ook via de koptelefoon en evt ook los via alleen de voorversterker van de Korg. Ook voor repeteren is de Korg OK.

Hij zuigt wel tone, zoals laatst iemand omschreef, en die ervaring deel ik.
Niettemin, bevalt de Korg mij goed omdat ie gewoon best praktisch is

De distortion van de Korg is goed. Die van Boss is iets vetter.

Gewoon even naast elkaar beluisteren en kijken wat de doorslag geeft.
Is het je beurs dan is de Korg een goede optie

BlackSun
5 januari 2005, 12:24
Ik heb jusit de korg gekozen omdat de distortions uit de korg veel 'natuurlijker' klinken dan die uit de gt3.
Ikgebruik de Korg ook meer als een pre-amp, en mn versterker zelf als eindversterker.

met de GT3 heb je meer mogelijkheden, Op de AX1500 zitten er meer dan genoeg als je niet al te exotische mogelijkheden nodig hebt, en de distortion vind ik persoonlijk veel beter.

Relluhtank
9 januari 2005, 01:33
Ik heb jusit de korg gekozen omdat de distortions uit de korg veel 'natuurlijker' klinken dan die uit de gt3.
Ikgebruik de Korg ook meer als een pre-amp, en mn versterker zelf als eindversterker.

met de GT3 heb je meer mogelijkheden, Op de AX1500 zitten er meer dan genoeg als je niet al te exotische mogelijkheden nodig hebt, en de distortion vind ik persoonlijk veel beter.

Daar ben ik het mee eens, maar je kan ook naar het tonelab van vox volgens mij overstappen, dta is de korg ax1500g maar dan in een veel verdere stage, maar je vind de zlefde simulaties versterkemodellen die is volgens mij heel goed ik moet em zelf nog luisteren, maar ik heb gehoord dat die dus heel goed is. zelf ben ik nu een blije bezitter van de ax1500g, alleen de wah vind i niet zo lekker. ik had een crybaby veeel beters en lekkerder bij scheursolo's

Relluhtank
9 januari 2005, 01:33
Ik heb jusit de korg gekozen omdat de distortions uit de korg veel 'natuurlijker' klinken dan die uit de gt3.
Ikgebruik de Korg ook meer als een pre-amp, en mn versterker zelf als eindversterker.

met de GT3 heb je meer mogelijkheden, Op de AX1500 zitten er meer dan genoeg als je niet al te exotische mogelijkheden nodig hebt, en de distortion vind ik persoonlijk veel beter.

Daar ben ik het mee eens, maar je kan ook naar het tonelab van vox volgens mij overstappen, dta is de korg ax1500g maar dan in een veel verdere stage, maar je vind de zlefde simulaties versterkemodellen die is volgens mij heel goed ik moet em zelf nog luisteren, maar ik heb gehoord dat die dus heel goed is. zelf ben ik nu een blije bezitter van de ax1500g, alleen de wah vind i niet zo lekker. ik had een crybaby veeel beters en lekkerder bij scheursolo's