PDA

View Full Version : Japanse of Amerikaanse strat? IK HEB HEM BINNEN!!!!



e_lukather
3 januari 2005, 10:44
hip

HULDE! Ik heb vandaag een nieuwe gitaar gehaald bij kees.

Een Amerikaanse Strat uit mid jaren 90 prijs? van 895 naar 795 !
http://img.photobucket.com/albums/v222/e_lukather/Eric05.bmp

Ik heb nog geen duidelijke foto's.. maar dit is met een cameratje gemaakt tijdens de repetitie. Echt bagger versterker. Zaterdag gelijk uittesten op m'n Multitone yeah.

Wat vinden jullie er zo van? 8-)

e_lukather
3 januari 2005, 10:44
He daar,

een tijdje zat ik te twijfelen tussen een nieuwe musicman of een dikke fender. Uiteindelijk toch maar een fender.

Nu liep ik tegen deze twee fenders op.

Japanse Fender Strat €750 2ehands
http://img.photobucket.com/albums/v222/e_lukather/Dsc04707.jpg


Amerikaanse Fender Strat €895 2ehands
http://img.photobucket.com/albums/v222/e_lukather/Dsc03872.jpg

Op het eerste gezicht dacht.. woow die amerikaanse is is wel een leuke optie.. Maar waarom zit er zo weinig prijsverschil tussen?

Is de Japanse ook erg goed te vergelijken met de Amerikaanse?

Zijn het wel goede prijzen voor een 2ehandse strat?

Wat zouden jullie doen van de 2?


Alvast bedankt!

marc_o
3 januari 2005, 10:48
Die Japanse is gewoon te duur, daar kan zeker € 250 tot € 300 vanaf.
Echt belachelijk wat ze daarvoor vragen.
Beetje Jap kun je krijgen voor € 450.

guvnor
3 januari 2005, 11:08
+1

Die Jappen zijn wel goede gitaren, maar deze is véééél te duur.

Stratman70
3 januari 2005, 11:51
Dit is wel een '62 (of zo) Vintage RI en die behouden toch meer hun waarde dan die anonieme standard modellen.
Ik vind het een geweldig mooi ding die Japanner en was er zeker voor gegaan, waarbij er wel iets van de prijs zou mogen idd.

marc_o
3 januari 2005, 14:35
Ik heb net eens rondgekeken op Marktplaats en er staan 10-15 USA strats voor dat geld en wel minder ook.

e_lukather
3 januari 2005, 14:58
"d

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:10
Ik heb net eens rondgekeken op Marktplaats en er staan 10-15 USA strats voor dat geld en wel minder ook.

ja idd, voor rond de 600 euro kan je wel een USA strat kopen.

wille525
3 januari 2005, 15:16
Ik zou voor je japanner gaan, maar deze is niet meer dan 400 euro waard.

Michael AE
3 januari 2005, 15:27
Ik vind persoonlijk de japanse vintage series beter dan de standaard amerikaanse, maar ik hou dan ook meer van een vintage karakter als het om strats gaat. Voor een modernere sound heb ik liever een superstrat. Als jij een iets modernere sound wilt, is de amerikaanse de betere optie, terwijl voor een meer vintage sound de japanner beter geschikt is, IMO.

Ritch
3 januari 2005, 16:03
ik vind dat je voor de musicman moet gaan, mooier en beter. Wat voor MM had je in gedachten? Silhouette?

e_lukather
3 januari 2005, 17:04
Wat voor MM had je in gedachten?

ik zat idd aan de silhouette te denken. Wel de special dan. Heb er over gespeeld en dat was echt super.

Maar ik wil graag nog een gitaar voor het conservatorium aankomend jaar. Dus niet al te duur.. misschien is dat een beetje zonde. Met een echte strat vind ik het niet zo'n probleem als er een beschadiging op komt. Enigzins wel vet! Echte relic :razz:

Ach ja.. ik wil die japanse nog even goed uittesten naast de amerikaanse.

Ritch
3 januari 2005, 17:19
specialspecialspecial!!! :razz: go for it!!!

P.S op welke conservatorium ga je lessen? 1e jaars of doe je de vooropleiding?

t0n3h^
3 januari 2005, 17:27
Ik heb een 2de hands USA Strat voor 1000 gekocht. Er zat wel een seymour duncan humbucker in......
Ik denk da die van mij wel 1000 waard was...hij klinkt helemaal tegek...:)

e_lukather
3 januari 2005, 17:33
@SteveLukather: Ik ga naar het cons in utrecht. Als ik word toegelaten hehe

Ik heb nu Prive Les bij m'n buurman Eef Albers. Hij is daar docent in utrecht dus dat is een flink voordeel. Hij heeft me op het idee gezet om daar heen te gaan. Volgens hem lukt het me makkelijk haha. Ik vertrouw hem wel :)

@t0n3h: Vet man.. ik heb liever ook liever een humbucker achter maar ja dan gaat de prijs wel omhoog. Dan liever een silhouette.

Ritch
3 januari 2005, 17:34
Ik heb een 2de hands USA Strat voor 1000 gekocht. Er zat wel een seymour duncan humbucker in......
Ik denk da die van mij wel 1000 waard was...hij klinkt helemaal tegek...:)

Duur! je hebt een nieuwe voor 949!

t0n3h^
3 januari 2005, 17:42
Jaah hijs zeker vet :-p...
Ik kon kiezen tussen een fender met SD humbucker, die retevet klonk...
Of een fender anniversaty zonder humbucker, die retevet uitziet, maar minder da de vorige klonk...
Ik koos voor de 1e gitaar, wat uiteindelijk de goede keuze bleek....
Ik heb hem van mijn leraar en af en toe zegtie nog wel eens dat die gitaar van mij zo vet klinkt.....en dan denk ik: muhahahah ;)...*pats pats* :-P
Neej USA strats zijn aan te raden, want er zitten verrottes goeie tussen...

t0n3h^
3 januari 2005, 17:44
Ik heb een 2de hands USA Strat voor 1000 gekocht. Er zat wel een seymour duncan humbucker in......
Ik denk da die van mij wel 1000 waard was...hij klinkt helemaal tegek...:)

Duur! je hebt een nieuwe voor 949!

jaah maar hij is uit 1997 meen ik en een humbucker erin maakt hem meteen duurder, hij wilde hem eigenlijk verkopen voor 1150 of zoiets dergelijks. Maar met een show van hem van 1,5 uur en een vriendenprijsje, wil het wel lukken ;)....

Shaggy
3 januari 2005, 19:12
Jammer dat die jap geen maple toets heeft en hij is te duur ook .. De fender met de sd, is dat een california serie?? De california fatstrat klonk retegoed met standaard een sd hummer in de brug

Lune-a-tic
3 januari 2005, 20:17
Die Japanse is gewoon te duur, daar kan zeker € 250 tot € 300 vanaf.
Echt belachelijk wat ze daarvoor vragen.
Beetje Jap kun je krijgen voor € 450.
Je mag meteen twee zo'n beetje japs aan huis leveren. 8-) 8)

marc_o
3 januari 2005, 20:27
Heb je het geld dan?
Beetje met de zoekmachine aan de slag en je hebt ze zo hoor, hier en daar wat afdingen. Ze zijn gewoon niet meer waard, that's it.


http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7553766_Fender_Stratocaster_USA_1991_In_zeer_goede _staat_deze_1991_USA_made_Fender.html?start=30

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7525938_Fender_Stratocaster_USA_serienummer_Z01257 22_black_met_zeer_mooie_pearle.html?mode=tk&p=nl&q=fender&start=60


http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitaren-electrisch/7331138_Japanse_Fender_57_Reissue_Stratocaster_met _maple_hals_uit_midden_90er_jare.html?mode=tk&p=nl&q=fender&start=90


Ziezo, 10 minuten op 2dehands.nl en ook nog een jap voor 400 eurootjes!

groovyB3
3 januari 2005, 21:31
Duidelijk japanse strat. Een usa strat is niets vergeleken bij een jap.

e_lukather
3 januari 2005, 21:48
whoow men.. meningen verschillen nogal haha. Ik krijg nu toch een positief beeld van de japanse strat. Ik ga ze allebei even flink uitproberen.

Bedankt voor jullie medewerking

Robbert
4 januari 2005, 16:07
Ga je ze bij Kees Dee kopen? Dan heb je best wat speling met de prijs.. ;)

marc_o
4 januari 2005, 16:17
Duidelijk japanse strat. Een usa strat is niets vergeleken bij een jap.

Hou op man!! Jou moesten ze maar eens stevig Bannen hier :)

jaywalker
4 januari 2005, 16:32
ik heb ooit eens een jap incl koffer gekocht voor 250 :razz:

maar dat was meer omdat de verkoper geen idee had van de waarde van het spul.

marc_o
4 januari 2005, 17:24
Ik bedoel alleen te zeggen dat iedereen aan het zeiken is over de waarde van die Jappen, en in de regel (er zijn natuuurlijk uitzonderingen) zijn dat vooral de eigenaren zelf. Je kunt ze nog genoeg vinden en dan moet je ze kopen van mensen met een leven, dus niet van mensen zoals wij die de hele dag op het net aan het schooien zijn voor de laagste prijzen en die zelf de hoofdprijs overal voor willen hebben.
Die dingen hebben een bepaalde waarde en meer is het niet. dat wordt het ooit wellicht, maar daar heb ik toch wel m'n twijfels over.


Maar, wie ben ik? Een strat kostte in de 60-er jaren ook maar een paar honderd gulden en een ES-175 van Gibson kostte, zoals de naam al zegt 175 dollar.

groovyB3
4 januari 2005, 20:05
Duidelijk japanse strat. Een usa strat is niets vergeleken bij een jap.

Hou op man!! Jou moesten ze maar eens stevig Bannen hier :)

Tssss, zwier-lover :D

marc_o
4 januari 2005, 21:01
toetsenmannetje

e_lukather
6 januari 2005, 00:33
happy happy happy

t0n3h^
6 januari 2005, 00:58
Proficiat, een sunburst heb ik ook, een beetje afgezaagd, maar het blijft kicken :)...
Veel speelplezier :)

groovyB3
6 januari 2005, 01:31
Niks afgezaagd, sunburst is DE kleur voor Strats :)

Cubensis
6 januari 2005, 01:34
op strats vind ik sunburst niet supermooi, op les pauls daarentegen 8-) (niet de hele donkere S-bursts dan)
wel nette gitaar though

marc_o
6 januari 2005, 13:39
Niks afgezaagd, sunburst is DE kleur voor Strats :)


Was jij niet die jongen die er direct een poging op losliet het er weer af te schuren? :D

Quink
6 januari 2005, 14:49
Niks afgezaagd, sunburst is DE kleur voor Strats :)


Was jij niet die jongen die er direct een poging op losliet het er weer af te schuren? :D

:-D Idd, en toen dat niet naar tevredenheid werkte ging hij maar op een orgeltje spelen. :razz: