PDA

View Full Version : Zelf backing tracks maken



wille525
3 januari 2005, 10:17
Wat is de ideale tool voor het maken van backing-tracks al a Satriani.
Ik bezit een goede geluidskaart en kan zelf goed overweg met Reason, Adobe Audition en redelijk met Cubase, maar ik heb geen zin in om eerst 3 dagen bezig te zijn om een backing track te comperen voordat ik 'm eindelijk in kan spelen.
Ik heb Band-in-box geprobeerd, maar dat vind ik nogal knullig klinken.
Daarnaast heb ik Guitar Track Pro geprobeerd, maar het hele idee van dit programma ontgaat me...
Misschien Fruity Loops??

supermagneet
3 januari 2005, 10:20
ik denk dat het best is om een voor een mooie grote midi keyboard te sparen en dat dan te gebruiken met fruityloops, maar die koop je niet zomaar. Ik denk dat fruityloops het uitgebreidste is.

wille525
3 januari 2005, 10:30
Ik heb zelf een midi-keyboard... alleen als je met Reason een geschikte backing track wilt maken kost dat nogal wat moeite, omdat dit programma voornamelijk bedoeld is voor dance muziek. Een andere muziek-stijl is wel mogelijk, maar kost nogal wat moeite en ik wil in een redelijk snel tempo iets leuks hebben.

supermagneet
3 januari 2005, 10:41
nee met fruityloops is het geen 5 minuten werk, maar als je er de tijd genoeg voor neemt moet er zeker wel iets de moeite waard uit te halen zijn, zeker als je het programma goed snap.

schizo910
3 januari 2005, 10:42
Ik denk dat je nu eenmaal de tijd moet nemen om een goede en unieke backing track te maken. Een nummer valt of staat bij de basis. Een lead partij valt of staat bij de backing...

Robin Dorland
5 januari 2005, 18:05
Ik heb zelf een midi-keyboard... alleen als je met Reason een geschikte backing track wilt maken kost dat nogal wat moeite, omdat dit programma voornamelijk bedoeld is voor dance muziek. Een andere muziek-stijl is wel mogelijk, maar kost nogal wat moeite en ik wil in een redelijk snel tempo iets leuks hebben.

Reason is bedoeld voor dance/techno etc., maar kan ook prima voor andere doeleinden gebruikt worden hoor. Zeker met al die mooie klassieke instrumenten die vanaf 2.0 bij Reason zitten kun je leuke dingen doen.

En als je een goede backing wilt hebben moet je daar wel degelijk tijd in steken. Hebje daar geen zin in, dan moet je er ook niet aan beginnen en dan heb je de optie om de backings van anderen te gebruiken.

Raffel je toch iets snel af, dan klinkt het altijd knullig; met elk pakket.