PDA

View Full Version : Hihi-speakers, enkele vragen.



Jax
3 januari 2005, 09:48
Hee,

Ik heb hier nog twee goede hifi-speakers liggen, en wil deze dus aan mijn PC aansluiten. Nu heb ik twee vragen. Één is; Hoe kan ik het best de speakers aansluiten aan mijn PC. Want nu hebben ze een aantal kleine kabeltjes die voorheen aangesloten waren aan het centrale deel van de hifi -set. Moet ik hier een speciaal kabeltje voor kopen? Is het eigenlijk wel mogelijk?

Ten tweede, ik had ergens gelezen dat de speakers op oorhoogte moeten worden geplaatst, om het geluid zo goed mogelijk te horen. Ook mochten de speakers niet op de tafel/bureau/etc. rusten, omdat anders het geluid zou terugkaatsen van het hout. Ter verduidelijking , hier even een Paint-creatie :razz: http://www.xs4all.nl/~epedel/speaker.bmp
De groene lijnen geven het geluid weer dat rechtstreeks je oren in gaat, de rode lijnen stellen het geluid voor dat eerst wordt teruggekaatst door de tafel, en dan pas je oren in gaat.

In hoeverre is het een probleem als de speakers op een tafel rusten? Zijn speaker standaards echt noodzakelijk?