PDA

View Full Version : Silent Poet - Schizo



schizo910
3 januari 2005, 00:23
Ik kwam net een nummer tegen dat ik een jaar of 5 geleden thuis heb opgenomen. Het was één van de eerste dingen die ik zelf opnam op een Fostex FD4. Ik schreef het nummer nadat mijn vader weer eens vroeg waarom ik toch altijd van die 'herrie' maakte. :D Anyways, ik schreef het dus voor hem, helaas is hij 3 jaar geleden op 1e Kerstdag overleden...

Inmiddels gebruik ik de FD 4 niet echt meer. Lang leve de computer. Het is de eerste opname die ik maakte met mijn 6120. Keyboard was een oud kreng, kweetniet meer wat voor een.

Just thought I'd share.

http://87.208.5.68/schizo-graphics/mp3/SilentPoet.mp3

Stratman70
3 januari 2005, 01:04
Ik vind het schitterend. Ik moest even aan het begin wennen aan de timing van de slagpartij, maar dat loste zich wel op. Het is muziek wat uit het hart komt en dat breng je ook goed tot uiting. Hierdoor is het muziek wat me meer raakt dan andere muziek die hier gepost wordt die bijvoorbeeld technisch gezien vele malen beter is, maar minder 'ziel' bevat.
Ik vond het mooi gezongen en de compositie is erg oké. De tekst is erg herkenbaar (positief bedoeld).

JorisBos
3 januari 2005, 01:38
vette stem zeg, erg emotioneel gezongen. Klinkt heel echt. Goed engels ook.

"i hope i am today what you have always been"

respect.

Azrael
3 januari 2005, 02:15
IK VIND HET GEWELDIG! ECHT WAAR DAT MEEN IK!

Ik ga dit nummer vaker draaien. Heb je nog meer mp3's die ik kan downloaden? Ik vind dit echt top! Er zit GEVOEL in!

8-)

Dit is mooi , simpel en gevoelig! Gevoel.........dat vind ik het allerbelangrijkste in muziek!
Ik vind je 10 keer beter dan al het technische gedoe dat men hier post!

schizo910
3 januari 2005, 09:40
Wow, bedankt zeg! Ja ik vind wat hier gepost wordt i.d.d altijd wel erg goed qua techniek en gitaar spel. Ik ben absoluut geen shredder :D Dat weerhoud me er soms wel van e.e.a. te posten. Het is gitaartechnisch gewoon minder interesant.

Ik ben ooit geitaar gaan spelen omdat ik liedjes wilde schrijven. Ik had en heb niet de ambitie om de 2e Satriani, Vai of Malmsteen te worden.

Ik zal eens kijken of ik nog wat ouder werk als dit kan vinden en er MP3-tjes van bakken. Blijf hier maar checken dan post ik ze binnenkort.

schizo910
3 januari 2005, 12:16
hierbij de tekst:

Silent Poet


I love to hear you tell
Your old little stories
'Bout when you were my age
in your own days of glory

It's so funny when you smile
like you're still a teen
And I wonder if I am today
what you have always been

But you're a silent poet
it's all up in your head
You're a silent singer
I'm so glad that you are here

We are so alike,
different in many ways
and I also dissagree
with almost anything you say

I want you to know I've had a great time
I want her to know we had a good time

I love to go fishing
just to talk to you
And I know that you are
feeling the same too

Cause you're the silent poet
it's all up in your head
You're the silent singer
I'm so glad that you are here
Cause you're the silent poet
it's all up in your head
You're the silent singer
I'm so glad that you're my dad

Bins
3 januari 2005, 13:00
Mooie stem dude!
Doet me een beetje aan Dinand van Kane denken, maar dan zonder dat overdreven gekreun wat ie altijd doet.

Axl Rose
3 januari 2005, 13:18
Erg mooi gedaan!!

Roy K.
3 januari 2005, 14:01
Brr net geluisterd en kreeg het vet koud! :D

Ritch
3 januari 2005, 14:43
mooi gedaan zeg!!

schizo910
3 januari 2005, 18:16
Bedankt voor de complimentjes! Ik bedenk net dat ik eigenlijk al een behoorlijke tijd niets nieuws heb geschreven. Op losse passages voor mijn band na. Ik ga binnenkort weer eens wat 'solo' materiaal opnemen... al die complimenten werken inspirerend :oops:

m^rton
3 januari 2005, 18:43
Erg mooi.

Ik vind de tekst ook erg goed, je hebt hiermee denk ik een mooi aandenken aan je vader.

Gert-Jan
3 januari 2005, 20:46
RESPECT 8-) 8-)

schizo910
4 januari 2005, 13:48
Bedankt allemaal... binnenkort meer :-D

Rope Skip
4 januari 2005, 16:00
wreet schoon ze!
daar zit wel iets in :-D :-D

AcousticFreak
4 januari 2005, 17:31
Die stem is zondermeer mooi! Maar ook de gitaartokkels mogen er zijn! Het past allemaal zuiver in elkaar. Wel jammer dat de zang soms wat teveel in de achtergrond raakt (op het moment dat de strings erbij komen).

Lekker 'layed-back' gezongen!

Ik benijd je trouwens best wel.. De stem èn de baan die ik wil hebben :P

Mezelf electrocutioneren zou ik persoonlijk dan weer niet doen.. 8-)

spanky_franky
4 januari 2005, 19:02
wah geweldig dit :o

toch wel iets unieks.. er is volgens mij niks vergelijkbaars op dit forum..

prachtig nummer en goed gezongen!

schizo910
5 januari 2005, 12:32
Bedankt! Ik ga dadelijk nog naast m'n schoenen lopen van al die complimentjes :razz: :wink: