PDA

View Full Version : Ibanez AXS32



Relluhtank
2 januari 2005, 22:25
Kennen jullie deze gitaar

en wat vinden jullie de voor en nadelen van deze gitaar

ik wil em namelijk kopen

H.Manback
2 januari 2005, 22:53
Ik ben heel toevallig naar precies dezelfde op zoek geweest. Uiteindelijk ben ik voor een Ibanez Artist AR-300 gegaan, die wel zo'n 600/650 euro is.

Na de AXS32 te hebben getest ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik toch een hogere prijsklasse wilde hebben. Het geluid vond ik te donker en dof, en de body is zwaaaar uit balans. Sommigen zeggen een SG neck heavy te vinden, dit is er zeker weten 1. De nek hangt gewoon 45 graden naar beneden als je m loslaat. Verder vond ik m wel lekker spelen, maar omdat ie fabriek af wel heel erg slecht afgesteld was (fretbuzz was zo erg dat je zelfs geen noot kon pakken op de 1e fret op sommige snaren) ben ik er al helemaal vanaf gestapt.

Voor het geld is het misschien niet zo een slechte gitaar, de afwerking (los van de afstelling in de ene die ik getest had) is gewoon goed. Het geluid, tsja ik kon er niet echt vrolijk van worden, maar ik denk dat ik heel lang moet zoeken om een gitaar van 300 euro te vinden die wel goed klinkt.

Over het algemeen genomen, voor de prijs is het denk ik geen slechte, let wel bij feedback is ie belachelijk goedkoop. Adviesprijs is zo'n 450 euro, meesten hebben m voor 400, en bij feedback is ie 300.

Relluhtank
2 januari 2005, 23:09
Ik ben heel toevallig naar precies dezelfde op zoek geweest. Uiteindelijk ben ik voor een Ibanez Artist AR-300 gegaan, die wel zo'n 600/650 euro is.

Na de AXS32 te hebben getest ben ik voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik toch een hogere prijsklasse wilde hebben. Het geluid vond ik te donker en dof, en de body is zwaaaar uit balans. Sommigen zeggen een SG neck heavy te vinden, dit is er zeker weten 1. De nek hangt gewoon 45 graden naar beneden als je m loslaat. Verder vond ik m wel lekker spelen, maar omdat ie fabriek af wel heel erg slecht afgesteld was (fretbuzz was zo erg dat je zelfs geen noot kon pakken op de 1e fret op sommige snaren) ben ik er al helemaal vanaf gestapt.

Voor het geld is het misschien niet zo een slechte gitaar, de afwerking (los van de afstelling in de ene die ik getest had) is gewoon goed. Het geluid, tsja ik kon er niet echt vrolijk van worden, maar ik denk dat ik heel lang moet zoeken om een gitaar van 300 euro te vinden die wel goed klinkt.

Over het algemeen genomen, voor de prijs is het denk ik geen slechte, let wel bij feedback is ie belachelijk goedkoop. Adviesprijs is zo'n 450 euro, meesten hebben m voor 400, en bij feedback is ie 300.


precies ik weet niet maar ik had deze getest en ik vond em beter dan een epiphone lespaul serieus de nek vond ik juist heel begaanbaar en lekker spelen kon goed alle frets bereiken, in ieder geval ik vond em beter dan een SG zekers

kwa sound is ie wel wat aggressief

H.Manback
3 januari 2005, 01:19
De epiphone les pauls van die prijs vind ik ook eerlijk gezegd om te huilen... de afwerking van de exemplaren die ik heb gezien waren ver onder de maat, en het geluid was ook nog eens niks. Ik zou zeggen kijk ook naar wat een merk als Dean heeft in die prijsklasse, en misschien zelfs wat goedkoper. De kwaliteit is zeer goed, al zijn het natuurlijk geen luxe modellen :wink:. En vraag jezelf ook vooral af of je het een gitaar vindt die je ook echt goed genoeg vindt, niet alleen voor de prijs. Als je na een half jaar ofzo al weer genoeg er van hebt heb je wel mooi 300 euro door de plee gespoeld.

Relluhtank
3 januari 2005, 13:05
Mijn volgende gitaar wordt een Fender Strat

hoe komt het dat er zoveel fender strat's zijn, ze zien er echt allemaal het zelfde uit, hebben ze dan allemaal een ander geluid?

john.3001
3 januari 2005, 13:47
De epiphone les pauls van die prijs vind ik ook eerlijk gezegd om te huilen... de afwerking van de exemplaren die ik heb gezien waren ver onder de maat, en het geluid was ook nog eens niks.

Mmm, uit welk jaar waren die dingen? Tegenwoordig zijn ze echt wel puik hoor (alnico hummers, grovers, de hardware is een stuk beter en ze zien er tegenwoordig goed uit), hoewel ze op hun website nog steeds de oude modellen afbeelden :roll:

Ik was laatst in de gitaarwinkel en zag twee gibsons met scheve mounting rings :o en daarnaast hingen twee epi's die er gelikter uitzagen (okee, ik moet zeggen, die flame top is gewoon stukken beter bij de gibsons). Als je ze in een goede versterker plugt en je doet je ogen dicht (beetje rommelen met de settings en pedalen etc.), dan heb jij heel veel moeite om het verschil te horen tussen een epi en een gibson. De hals is misschien iets slanker, maar dat is een kwestie van smaak...

H.Manback
3 januari 2005, 14:27
Nou ik heb op een epi les paul custom gespeeld, bij staffhorst een maand of 2 geleden. Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk was hoor, vooral als je de prijs van 650 euro bekijkt. Geluid was niks bijzonders, hij had fretbuzz en de actie was nog geen eens zo goed afgesteld, vond m zelfs vrij hoog staan. Daarna een gibson les paul studio geprobeerd op dezelfde versterker, nou dat was toch een groot verschil. Perfect afgesteld, geen fretbuzz, en hij klonk ook nog eens een stuk beter.

Natuurlijk is het wel een stuk duurder, maar als we het gaan hebben over wat je voor het geld krijgt dan heb ik toch een betere optie gevonden in mijn Ibanez Artist AR-300, veel beter afgesteld, en ook nog een Super 58 pickups die ook in de artist zitten van 2500 euro. Veel levendiger geluid en naar mijn mening gewoon veel beter dan welke epi dan ook...

john.3001
3 januari 2005, 14:48
Nou ik heb op een epi les paul custom gespeeld, bij staffhorst een maand of 2 geleden. Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk was hoor, vooral als je de prijs van 650 euro bekijkt. Geluid was niks bijzonders, hij had fretbuzz en de actie was nog geen eens zo goed afgesteld, vond m zelfs vrij hoog staan. Daarna een gibson les paul studio geprobeerd op dezelfde versterker, nou dat was toch een groot verschil. Perfect afgesteld, geen fretbuzz, en hij klonk ook nog eens een stuk beter.

Natuurlijk is het wel een stuk duurder, maar als we het gaan hebben over wat je voor het geld krijgt dan heb ik toch een betere optie gevonden in mijn Ibanez Artist AR-300, veel beter afgesteld, en ook nog een Super 58 pickups die ook in de artist zitten van 2500 euro. Veel levendiger geluid en naar mijn mening gewoon veel beter dan welke epi dan ook...

Denk dat je een slechte hebt gehad dan... Was dat een nieuwe custom of niet? (want bij mijn gitaarwinkel hangen ook nog epi's uit 2000 enzo). Ik ben het wel met je eens over die artist, de hardware is wel okee => die pickups zitten geloof ik ook op dat Scofield model (dus dan zullen ze wel goed zijn). En ze zien er goed uit:

http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/AR300AM-1N-01.jpg

Wat betaal je voor zoiets?

ToTaL FaKe
3 januari 2005, 15:23
Maar de nieuwe Epiphone Les Paul Standaards die worden in Tjechie(of hoe je dat ook schrijft :razz: ) gebouwd, en die zijn egt wel goed hoor. Heb hem zelf ook getest, uiteindelijk tog maar voor een Ibanez S 470 dx qm gegaan weet niet waarom, want heb er spijt van gehad :-(

H.Manback
3 januari 2005, 16:41
Ik heb zelf de AR-300 in Honey Sunburst, en met koffer en al was ie 700 euro.

Hij is bij Musik-Produktiv nog goedkoper (579 euro) maar ik zit nogal ver daar vandaan (Hoorn)

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009851l.jpg

Verder heb ik geen idee van wanneer die epi precies was, kan me voorstellen dat ie niet van 2004 was, aangezien staffhorst zo'n geweldige winkel is :roll:

Had ook nog een epi les paul (studio geloof ik) geprobeerd bij dijkman, maar die was echt om te huilen. Waarschijnlijk ook niet een geweldig recent model, maar dat ze dat dan durfden te verkopen. Er zaten gewoon lijmresten (of iets anders wat op primer lijkt) van de frets op de toets. Misschien dat mijn mening over epiphone gebaseerd is op oudere modellen, maar van wat ik gezien heb kan ik niet zeggen dat ik epiphone goed vind of ten minste nog een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.