PDA

View Full Version : [Gert-Jan] Just another Ballad



Gert-Jan
2 januari 2005, 21:48
Ik heb in Fruity 5 een backing gemaakt met wat drums, bass en stringetjes. Wat gitaar erbij en we hebben de zondagmiddag, die toch al verregend was, weer zinvol besteed (althans wat mij betreft, mijn vrouw denkt daar weer heel anders over :razz: :razz: ).

http://www.gjvanwijk.nl/jat6.mp3

Azrael
2 januari 2005, 22:17
Besteed die tijd dan aan je vrouw.....

Reel Big Fish
2 januari 2005, 22:23
Besteed die tijd dan aan je vrouw.....


WHAHAHAHAHA

wille525
2 januari 2005, 22:28
Echt goed man!!!

m^rton
2 januari 2005, 23:15
Echt geweldig!

Knap hoe je die backing hebt gemaakt, dat wil mij nooit zo lukken met fruity loops.

Wat heb je allemaal gebruikt? (gear)

JvD.
2 januari 2005, 23:19
dit heet dan tog jab, inplaats van jat ? (Just another Ballad)

mooi gemaakt!

JorisBos
3 januari 2005, 01:31
lekker hoor, zwaar muzikaal dit. ik word zelf altijd bang van dit soort tracks, maar je speelt het echt zeer gaaf in. complimenten!

AcousticFreak
3 januari 2005, 01:52
Ik wil voor de verandering wel eens opbouwende kritiek geven... maar ik vind het weer eens overweldigend wat hier gepost wordt! Misschien kunnen de experts fouten of onzuiverheden vinden???
Het zou zo op een of ander album in een platenzaak kunnen staan.. 'Relaxing Guitarsounds' o.i.d. :lol:

Hiervan wil ik wel meer horen!

Ik heb maar een mapje 'gitaarforum' aangemaakt onder mijn mp3 mapje... Fill it!

Gert-Jan
3 januari 2005, 07:35
Besteed die tijd dan aan je vrouw.....

:razz: :razz: LOL maare het gaat niet om de tijd die ik eraan besteed, maar meer om wat zij van het eindresultaat vindt.


@wille525: Bedankt

@m^rton: Thanks, de gear is een door Patrick Koopman gebouwde gitaar (gebaseerd op een Ibanez JS maar dan veeeeel mooier en beter) en een POD rechtstreeks de Roland VS1680-EX in.

@JvD. JAB ook goed

@JorisBos Waar hoef jij nou nog bang voor te zijn na de wijze woorden van Paul Gilbert 8-)

@AcousticFreak Ha ha, bedankt voor je gave reply.

Stratman70
3 januari 2005, 09:14
Rond begin jaren 90 (of eind 80?) kwamen er van die serie CD's uit van Synthesizer Greatest of zo iets dergelijks. En van dezelfde makers kwam ook zoiets uit van Guitar Greatest, waar nummers zoals Private Investigations (van de Dire Straits natuurlijk), Europe (van Santana), Tommy (Focus) etc. opstonden. Deze nummers klonken fabelachtig mooi, omdat ze met de nieuwste apparatuur allemaal opnieuw waren ingespeeld door (ik meen) David Hollestelle. Al die nummers ademde een bepaalde sfeer uit die ik hier ook proef. Daarom zou dit nummer zeker niet misstaan op zo'n CD. Het klinkt erg mooi. Je haalt echt alles uit die fruityloops, wat er uit te halen is. petje af. En het gitaarspel is ook weer erg netjes als altijd.

Mooie compositie, mooi geluid.

Gert-Jan
3 januari 2005, 09:30
Hey Stratman,

Dat is een mooi compliment! Bedankt.

schizo910
3 januari 2005, 10:06
Mooi! meer kan ik er echt niet van zeggen... tis gewoon mooi!

Ritch
3 januari 2005, 11:23
nice dude!!!

Ritch
3 januari 2005, 11:24
gewoon improvisatie of wel bepaalde richtlijnen op de melodieën?

MonkeyFace
3 januari 2005, 11:26
misschien een brutale vraag: maar zou je de backing ook online willen zetten...??? Ik heb best zin om op een backing als die mn creativiteit eens los te laten... het is een goede oefening, en dit is ook wel een HELE vette backing...

de gehele track is trouwens echt SUPER... ik wil MEERRRRRRR...!!!!

Gert-Jan
3 januari 2005, 12:16
@SteveLukather: Het meeste is impro. Soms laat ik een melodielijn wel terugkomen.

@MonkeyFace: Backing komt eraan..........

wille525
4 januari 2005, 00:03
Gert-Jan, ik ben ook opzoek naar backing tracks. Ik probeer ze nu te sprokkelen van internet en vaak zijn het maar kleine demo-stukjes.

Ik moet zeggen dat ik echt wel onder de indruk ben van je gitaarspel. Kon in eerste instantie niet voorstellen dat je een amateur-gitarist ben. Ik kan bijna geen fouten in je spel horen. Daarnaast zijn het ook nog gave nummers. Hier een voorbeeld van mijn gepiel:

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000158567_000009729_proj.mp3

Gert-Jan
4 januari 2005, 05:51
Hey Wille,

Das geen gepiel hoor :razz:

Ik ken dat stuk, dat is de backing van een duet van Steve Lukather en Lee Ritenour (althans die ken ik van DVD). OK jij wilt commentaar :-D

Je moet proberen om meer in de schemas te spelen. Je hanteert hetzelfde noten bereik (volgens mij pentatonisch) voor het hele stuk. Bijvoorbeeld tussen 1.07 en 1.30 kun je een heel ander schema kiezen waardoor het veel spannender wordt. Tip: zoek altijd eerst uit welke accoorden er gespeeld worden. Verder let op je tone, speel meer laid-back en gebruik meer vibrato (niet met de stengel maar met de vingers). Het geluid gaat dan meer "zweven".

Keep up the good work, stuur maar in zou ik zeggen!!!

Oh ja, backings maak ik om dezelfde reden liever zelf. Meeste stuff is pulp op het net. Bovendien kun je je eigen ideen uitwerken en met een bestaande backing word je toch in een hoek gezet.

spanky_franky
4 januari 2005, 19:33
hey Gert-Jan

dat klinkt erg vet, zowel de backing als de gitaar! de "Jat-serie" bevalt me sowieso erg goed!

gebruik je de drumsamples die bij FL inbegrepen zitten of andere?
zo ja welke, en zo nee heb je misschien iets van een link of kun je ze online zetten?

cheers,

Frank

Gert-Jan
4 januari 2005, 21:17
hey spank

Ik heb net volledig legaal :razz: :razz: fruity 5 gedownload. Daar zit een demo song bij die hele vette drums heeft. Die drums gebruik ik hier. Verder wat strings en gitaar, en natuurlijk de boo-bass.

Mazzel

Firebird
11 januari 2005, 12:55
Hey gert-jan,

mooi stukkie zeg! Heel mooi! Lekker geluidje ook...wat gebruik je?

Gert-Jan
12 januari 2005, 13:02
Hey Thanx

Check mijn website voor de gear.

abbys
13 januari 2005, 13:50
subliem