PDA

View Full Version : pop/rock versterker



Relluhtank
2 januari 2005, 21:32
hey mensen ik zoek een versterker

waar je een pop en rock/metal geluid uit kan halen.

De clean sounds moeten lekker clean zijn maar wel warm

mijn gitaar is een Ibanez AXS32, dus met de warme sound lukt het, en de distorted sounds ook.

Ik had een Fender Dytona 90 watt uitgeprobeerd, maar die scheurde niet zo heel lekker


Ik heb nu een oude marshall versterrker met celeste 30 vintage speekers

het is de Marshall 100 watt twin reverb en nog wat letters

maar die klinkt niet helemaal clean en niet superwarm

welke versterker moet ik nemen

SilverFoo
2 januari 2005, 21:34
Voor goede clean: fender
Voor goede scheur en redelijke clean: marshall jcm

schizo910
2 januari 2005, 21:39
Voor beide: Koch :D

SilverFoo
2 januari 2005, 21:55
Ik ken koch niet :razz:

Maar voor goeie poprock doet een jcm combootje het toch ook wel goed?

Relluhtank
2 januari 2005, 22:05
Voor beide: Koch :D

maar koch is wel duur

okay ik heb nu zo'n 400 euro te besteden

hij moet zo'n 500 watt zijn

Wat vinden jullie trouwens van de line 6 spider, want dat wilde die winkelier van feedback mij aansmeren

ben79
2 januari 2005, 22:08
500W :o

Diedo
2 januari 2005, 22:10
Voor beide: Koch :D

maar koch is wel duur

okay ik heb nu zo'n 400 euro te besteden

hij moet zo'n 500 watt zijn

Wat vinden jullie trouwens van de line 6 spider, want dat wilde die winkelier van feedback mij aansmeren

500 watt --> zoek lekker verder... zullen we er 100 of 50 van maken?

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een 2e hands flextone III. doe zou je misschien wel voor een eurotje of 400 kunnen scoren, of niet?
de spider is veel minder dan de FlextoneIII. je hebt dan in ieder geval een heleboel geluiden waar je zeker goed mee uit de voeten kan.

je kan ook een PODxt overwegen en die in de return van je huidige versterker hangen.

Reel Big Fish
2 januari 2005, 22:11
Wedde dattie bij Busted wilt?? :seriousf:

Relluhtank
2 januari 2005, 22:12
Voor beide: Koch :D

maar koch is wel duur

okay ik heb nu zo'n 400 euro te besteden

hij moet zo'n 500 watt zijn

Wat vinden jullie trouwens van de line 6 spider, want dat wilde die winkelier van feedback mij aansmeren

50 watt --> zoek lekker verder... zullen we er 100 of 50 van maken?

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een 2e hands flextone III. doe zou je misschien wel voor een eurotje of 400 kunnen scoren, of niet?
de spider is veel minder dan de FlextoneIII. je hebt dan in ieder geval een heleboel geluiden waar je zeker goed mee uit de voeten kan.

je kan ook een PODxt overwegen en die in de return van je huidige versterker hangen.


SORRRRY CORRECTIE 500 euro maar zo'n 65 watt tot 80 watt :S

Relluhtank
2 januari 2005, 22:13
Voor beide: Koch :D

maar koch is wel duur

okay ik heb nu zo'n 400 euro te besteden

hij moet zo'n 500 watt zijn

Wat vinden jullie trouwens van de line 6 spider, want dat wilde die winkelier van feedback mij aansmeren

50 watt --> zoek lekker verder... zullen we er 100 of 50 van maken?

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een 2e hands flextone III. doe zou je misschien wel voor een eurotje of 400 kunnen scoren, of niet?
de spider is veel minder dan de FlextoneIII. je hebt dan in ieder geval een heleboel geluiden waar je zeker goed mee uit de voeten kan.

je kan ook een PODxt overwegen en die in de return van je huidige versterker hangen.


SORRRRY CORRECTIE 500 euro maar zo'n 65 watt tot 80 watt :S

oja wacht en een POD 2.0 kan dat ook??????

Reel Big Fish
2 januari 2005, 22:14
^^ zelfquotes zijn cool


Wedde dattie bij Busted wilt?? :seriousf:

Zie je? :roll:

Relluhtank
2 januari 2005, 22:34
Ik ken koch niet :razz:

Maar voor goeie poprock doet een jcm combootje het toch ook wel goed?

Misschien een stomme vraag,m aar een JCM combo die ist och van marshall en verrekte duur?

Punkrockerke
2 januari 2005, 23:42
^^ zelfquotes zijn cool

Wedde dattie bij Busted wilt?? :seriousf:
Zie je? :roll:
Als je niks zinnings te zeggen hebt, hou dan je bek! (+300 posts...hoeveel nuttige?)

Anyway, voor pop, rock én metal heb je wel wat diversiteit nodig. Speel je vaak covers? De Line6 Flextone is dan een goede oplossing. Wat je ook kan doen is zoeken naar een redelijk neutrale versterker, en dan de extra's uit pedaaltjes halen, maar dat kan soms duur uitkomen. Een JCM van Marshall zijn 3 versies van (800, 900 en 2000) Een 50W JCM 800 of 900 is zeker te vinden voor jouw bedrag. Probeer zoveel mogeljik uit, en zoek dan de 2ehands sites af...

P****Fred
2 januari 2005, 23:49
engl...? :D

The_RockeR13
3 januari 2005, 11:49
Koch :)

SilverFoo
3 januari 2005, 11:56
Ik ken koch niet :razz:

Maar voor goeie poprock doet een jcm combootje het toch ook wel goed?

Misschien een stomme vraag,m aar een JCM combo die ist och van marshall en verrekte duur?

Een JCM valt best wel mee, voor 400 euro kun je best wel een nette JCM combo scoren. Maar je moet jezelf ook afvragen of je iets met buizen wilt of niet...

Relluhtank
3 januari 2005, 12:46
Koch :)

maar KOch is toch neteduur???

JCM is 800 is toch een stackmodel????

Line6 flextone okay ik zal is kijken

Ik had trouwens ook gedacht aan een fenderversterker en dan een metalzone pedaaltje te kopen voor mijn solo's

is dat wat???

SilverFoo
3 januari 2005, 13:37
Als je perse een fender wilt kopen moet je voor je solo`s geen metalzone erbij doen. Koop dan iets van Carl Martin... zowieso niet echt een goede oplossing imo.

Een JCM800 heb je in stack en combo. Kijk eens hier: http://www.marshallamps.com/images/archive/archive.html

En koch is inderdaad te ver boven je budget maar er zijn zat andere alternatieven.

ieme
6 januari 2005, 14:41
marshall peavey engl

ga eens langs feedback.nl