PDA

View Full Version : Floormonitor ???



SilverFoo
2 januari 2005, 20:36
Voor de zang van onze band hebben we eigenlijk een floormonitor nodig, we doen het nu altijd nog over een gitaarversterker maar dat werkt ook niet echt optimaal. Nu moeten we eigenlijk een monitor kopen die aktief is (om rompslomp met extra versterkers etc.. te voorkomen). Nu zat ik eens eventjes te kijken hier en daar en het blijkt toch wel duur te zijn. Nu mijn vraag: op verschillende sites kom ik floormonitoren tegen met een speakon aansluiten (of xlr). Kun je hier niet gewoon de mic inpluggen zoals bij een gitaarversterker? We hebben namelijk een verloopstukje gekocht zodat onze mic (shure nog iets) gewoon in de gitaarversterker past. Zou zoiets (of soortgelijks) kunnen?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=27602&item=3863881687&rd=1

Alvast bedankt voor de reacties :)

Harry
2 januari 2005, 20:53
dit is alleen een speaker, zit dus geen versterker in. Als ik het goed zie.

schwalbe
2 januari 2005, 21:13
Speakon wordt alleen gebruikt tussen eindversterkers en luidsprekers, en de monitor van de link is idd passief.
Dat gaat dus niet lukken.

imlikeajungle
2 januari 2005, 21:19
Speakon wordt alleen gebruikt tussen eindversterkers en luidsprekers.

is niet waar, maar het boeit niet echt :D

SilverFoo
2 januari 2005, 21:21
Niet waar? Wel waar? Wat is het nou :???:

Jeroenvanhulsteijn
2 januari 2005, 21:36
mocht de versterker een speakon input hebben dan kun je een adapter kopen (xlr->speakon, jack->speakon). Wel even opletten of je male->female of female->male ofzo moet hebben. En je moet idd een actieve monitor hebben. Mss kun je ook een kleine basversterker proberen. Die gaan vaak ook over het hele freq bereik.

Reel Big Fish
2 januari 2005, 21:38
Ik zoek dus precies hetzelfde!!!

SilverFoo, als jij iets hebt, wil je het dan zeggen via een pb ofzo??

e_lukather
2 januari 2005, 21:46
Wij gebruiken Dynacords (powermate serie AM12) werkt perfect. Verder geen verstand van dat soort zaken. :)

SilverFoo
2 januari 2005, 21:50
Ik zoek dus precies hetzelfde!!!

SilverFoo, als jij iets hebt, wil je het dan zeggen via een pb ofzo??

komt in orde.....


iemand nog een idee voor een goedkope oplossing? :(

Jeroenvanhulsteijn
2 januari 2005, 22:03
deze zijn niet duur:

adv speurders.nl

SilverFoo
3 januari 2005, 11:54
Niet duur :o .... als ik de staatsloterij had gewonnen had ik ze meteen gekocht :(

SilverFoo
3 januari 2005, 11:57
Maar nu zie ik hier bijstaan: XLR aansluiting en jack aansluiting. Nu vind ik op ebay.de ook wel "cheapy" monitors die ook een XLR aansluiting hebben. Hoe zit dit dan precies? :???:

Wormaap
3 januari 2005, 13:55
XLR is een aansluiting die voor best veel dingen gebruikt wordt, zelfs voor lichttafels, en daar ga je ook geen microfoon insteken neem ik aan ;)
Wat jij zoekt is een powered- of aktieve monitor. Die hebben een versterker ingebouwd, en kun je dus rechtstreeks vanaf je mengpaneel hun signaal geven, en in sommige gevallen zelfs meteen een microfoon insteken, maar da's redelijk zeldzaam.
Verkijk je dus niet op de aansluiting die erop zit, dat zegt namelijk helemaal en totaal NIKS.

harrie-beton
3 januari 2005, 15:36
ik vind de zang het meest wezenlijke van een lied. Voor zang heb je toch een zangversterker nog, over een gitaarversterker klinkt het niet echt goed. (Ik heb alleen ervaring met zuiver gezongen zang)

Ik begrijp dat de budgetten klein zijn maar een 150 watt zangmonitor is goedkoper dan een gitaarversterker hoor.
Je kunt ook oefenruimtes huren waar een zang setje al aanwezig is. Misschien is het ook idee om in-ear te spelen. De koptelefoons daarvoor zijn 88 euro. Voor bassisten, drummers en gitaristen die ook zingen is in-ear minder geschikt. Je mist nogal wat laag.

Het meest prettig is de zang boxen op een statief op oorhoogte.
150 wel, niet minder.
http://www.feedback.nl/ heeft bijvoorbeeld 2 voor 99 euro per stuk.

SilverFoo
3 januari 2005, 16:07
Ja ok, maar dan moet je daar nog een versterker bij aanschaffen. Feedback had laatst een aktieve monitor voor slechts 60 euro (oudejaars uitverkoop ofzo). Nu uitverkocht, kan mezelf wel voor de kop slaan... :(

Reel Big Fish
3 januari 2005, 17:42
Poep dat meen je niet!!

Ik had ze gvd gemailt en ze zeiden dat ze niks hadden!!

Naja zeg!! :x