PDA

View Full Version : Opvallende strat brug?



Jax
2 januari 2005, 19:58
Zou iemand weten wat voor brug deze strat (http://www.xs4all.nl/~epedel/strat_foto.jpg) heeft?
Hij wordt verrkocht als een gewone Mexicaanse Fender, maar die hebben toch een heel andere brug? Of is dit een ander model Mexicaanse strat?

Bluesbreaker
2 januari 2005, 20:00
is een gewone vintage fender brug, maar er zit een ashtray overheen op deze foto

Jax
2 januari 2005, 20:01
O, en die zijn gewoon apart verkrijgbaar?

Bluesbreaker
2 januari 2005, 20:04
geen idee eigelijk, op ebay staan er wel een paar, maar alleen voor tele's

Ritch
2 januari 2005, 20:07
de fender bassen hadden van het begin van de productie tot de jaren zeventig ook meestal van die covers . nu hebben alleen de reissues die nog (strat, tele, p-bas en j-bas)

bat
2 januari 2005, 20:45
Vroeger deden ze nog niet aan palm-muten :-D

Het is dus een kapje over de brug heen. Bij de tele ging dat kapje nog over het element heen (wat voor een ander geluid zou moeten zorgen doordat er meer metaal om het element heen zat) maar bij de strat is dat (zoals op de foto te zien is) al niet meer het geval en lijkt het vooral bedoeld om onbedoeld palm-muten te voorkomen.

michielv
3 januari 2005, 08:23
Ik heb nog zo'n ding liggen alleen istie van een kopie en die brug was net 2 milimeter smaller dan een Fender formaat brug :(

Geen idee wat het merk is trouwens maar ik vond het wel stoer staan (als het gelukt was om die kap te monteren).

Stratman70
3 januari 2005, 09:32
Ik heb nog zo'n ding liggen alleen istie van een kopie en die brug was net 2 milimeter smaller dan een Fender formaat brug :(

Geen idee wat het merk is trouwens maar ik vond het wel stoer staan (als het gelukt was om die kap te monteren).
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb er ook nog ééntje liggen van een Morris Strat kopie. Ook net iets te klein.