PDA

View Full Version : info over Epiphone SG.



eline89
2 januari 2005, 19:04
Hoi gitaristen, ik zoek wat info over de Epiphone SG, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen... Wat ik graag wil weten is hoe veel kost hij? En of hij goed bespeelbaar is? Alvast bedankt.

Orpheo
2 januari 2005, 19:10
ik heb in den haag bij rockpalace wel s op verschillende sg's gespeeld. en sommigen vond ik heeeeeel lekker, en anderen echt matig.

maar ja, ik ben ook niet echt verzot op een sg.

hij kost ongeveer 400 euro, iets minder eigenlijk, maar precies weet ik t niet. als je 400 aanhoudt, heb je iig niet teweinig

kijk anders op www.dijkmanmuziek.nl (als ze m hebben, weet ik nie uit mn hoofd) www.rockpalace.nl (den haag) www.feedback.nl

dijkman is in amsterdam
feedback in rotterdam (en apeldoorn dacht ik)

maar de sg van epi is gewoon een fijn gitaartje, en imo geen miskoop

Ritch
2 januari 2005, 19:13
ik heb in den haag bij rockpalace wel s op verschillende sg's gespeeld. en sommigen vond ik heeeeeel lekker, en anderen echt matig.

maar ja, ik ben ook niet echt verzot op een sg.

hij kost ongeveer 400 euro, iets minder eigenlijk, maar precies weet ik t niet. als je 400 aanhoudt, heb je iig niet teweinig

kijk anders op www.dijkmanmuziek.nl (als ze m hebben, weet ik nie uit mn hoofd) www.rockpalace.nl (den haag) www.feedback.nl

dijkman is in amsterdam
feedback in rotterdam (en apeldoorn dacht ik)

maar de sg van epi is gewoon een fijn gitaartje, en imo geen miskoop

ook in utrecht :)

Orpheo
2 januari 2005, 19:30
ik heb in den haag bij rockpalace wel s op verschillende sg's gespeeld. en sommigen vond ik heeeeeel lekker, en anderen echt matig.

maar ja, ik ben ook niet echt verzot op een sg.

hij kost ongeveer 400 euro, iets minder eigenlijk, maar precies weet ik t niet. als je 400 aanhoudt, heb je iig niet teweinig

kijk anders op www.dijkmanmuziek.nl (als ze m hebben, weet ik nie uit mn hoofd) www.rockpalace.nl (den haag) www.feedback.nl

dijkman is in amsterdam
feedback in rotterdam (en apeldoorn dacht ik)

maar de sg van epi is gewoon een fijn gitaartje, en imo geen miskoop

ook in utrecht :)

merci, wist ik niet.

Bins
2 januari 2005, 19:57
Ik heb de g310 (met geschroefde hals), die vind ik niet super. Maar mijn collega uit de band vertelde mij dat een leerling van hem een nieuwe g400 (met gelijmde hals) heeft, en dat die echt stukken beter is.
Grootste probleem van mijn Epi vind ik dat hij heel cheap aanvoelt, en zelfs met nieuwe pu's nog steeds niet echt uit de verf wil komen.

Of hij goed bespeelbaar is kan je denk het beste zelf bepalen.

Edit: let wel dat je bij andere merken voor 400 wellicht meer gitaar voor je geld krijgt (Dean/olp/london city), tenzij je echt per se een sg vorm moet hebben (esp viper anders?)

ToTaL FaKe
2 januari 2005, 20:02
ik heb hem zelf ook getest de G400, maar ik denk tog dat je voor dat geld beter een Peavey wolfgang Qt Special kan kopen kosten 375 in duitsland.

eline89
2 januari 2005, 20:25
Oke hartstikke bedankt, maar ik ga toch gewoon voor een epiphone SG. Ik had trouwens in een boekje van Epiphone zien staan dat een Epiphone Sg ebony ( de kleur die ik wil hebben) 225 euro kost.... :???:

bat
2 januari 2005, 20:47
Dat is dan waarschijnlijk die bolt-on versie (met geschroefde hals dus.)

Daar moet je echt niet aan beginnen. Ik heb er ook ooit eentje gehad en die was zo instabiel als ik weet niet wat. Je hoefde nauwelijks kracht te zetten om de hals te bewegen.

De versies met gelijmde hals lijken me een gezondere investering. En inderdaad, kijk verder dan Epiphone, Dean maakt hele mooie dingen voor weinig.