PDA

View Full Version : slechtste strat kopie



biels
2 januari 2005, 18:53
ok gewoon uit nieuwschierigheid: wat vinden jullie nou de slechtste strat kopie?

Blijepanda
2 januari 2005, 18:58
Dit is misschien meer iets voor in Elektrische gitaren.

Anders Destium
2 januari 2005, 19:05
die van 7ender zijn echt lelijk, bah! :D

Azrael
2 januari 2005, 19:09
De Squiers zijn behoorlijk slecht natuurlijk :-D

abbys
2 januari 2005, 19:13
stagg, wie gaat lager?

Ritch
2 januari 2005, 19:14
rok axe :cool:

Squier4ever
2 januari 2005, 19:20
De Squiers zijn behoorlijk slecht natuurlijk :-D

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :-? :???: [/url]

Kitaarhiero
2 januari 2005, 19:31
ik ga voor AMUSE en SAMICK

prutspul.

Azrael
2 januari 2005, 19:37
De Squiers zijn behoorlijk slecht natuurlijk :-D

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :-? :???: [/url]

:-D Komt hard aan he? :-D

bat
2 januari 2005, 19:39
De Squiers zijn behoorlijk slecht natuurlijk :-D

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :-? :???: [/url]

:-D Komt hard aan he? :-D

't is dan ook behoorlijk ongenuanceerd...

Net zoiets als zeggen dat alle Ibanezzen behoorlijk slecht zijn. (heb ooit eentje in mijn handen gehad die echt slechter was dan de gemiddelde Squier Standard, dus...)

Maar er zijn inderdaad Squiers die behoorlijk slecht zijn.

Maareuh: The Animal?

wietse
2 januari 2005, 19:50
ik ga voor AMUSE en SAMICK

prutspul.

amuse oke maar samick?
ooit een duurdere samick geprobeerd? , die dingen zijn goed.
laatst een goedkope strat van ze onder handen genomen , speelde ook fantastisch na de afstelbeurt die ik hem had gegeven.


Maareuh: The Animal?

die ik heb is niet echt slecht , het geheim zit in goed afstellen , maar een goede gitaar zal het nooit worden , hoe lekker hij ook speelt.

stagg is tegenwoordig bijna het slechtse wat je kan krijgen vond zelfs een adonis beter aanvoelen dan stagg.
vroeger was egmond toch wel een dieptepunt in kwaliteit.

Wormaap
2 januari 2005, 19:51
Ik heb een Stagg Stratje van 89 euro gehad, en het enige wat ik daar wél fijn aan vond was de hals o_O

Bins
2 januari 2005, 20:05
Mijn eerste gitaar was een "Rockwood by Hohner" strat. Was 100 gulden geloof ik :) Die was behoorlijk crappy.

Hij heeft sindsdien een erg slechte refinish gehad met fluorgele gamma lak, en ik heb de kop verknalt met uitboren van de tuner gaten. Maar als ik ergens een cheape hals kan vinden ga ik er toch wat van proberen te maken, for old time's sake. (de body is geen multiplex ofzo, dus het kan erger)

Blijepanda
2 januari 2005, 20:10
Squier kan er nog mee door, samick ook nog wel; stagg absoluut niet.

ToTaL FaKe
2 januari 2005, 20:16
Stagg absoluut slechtste kopie....

squier valt egt wel mee, mijn squier standard is uit '93 en dies nog wel redelijk hoor.

Nielsvdam
2 januari 2005, 20:35
Een vriend van mij heeft ooit een applause fender kopie gekocht, dat was echt een heel slecht ding.

Wormaap
2 januari 2005, 20:43
Ben ik dan de enige die op een leuk spelende Stagg Strat heeft gespeeld? Of zijn er hier misschien mensen die roepen zonder gespeeld te hebben?
En nee, dit is niet als flame bedoeld maar het is gewoon iets dat vaak voorkomt :)

wietse
2 januari 2005, 20:58
Ben ik dan de enige die op een leuk spelende Stagg Strat heeft gespeeld? Of zijn er hier misschien mensen die roepen zonder gespeeld te hebben?
En nee, dit is niet als flame bedoeld maar het is gewoon iets dat vaak voorkomt :)
zoals ik al zei het geheim zit hem in goed afstellen , ook bij stagg , als dat goed gebeurt spelen ze wel goed , alleen de boel valt wat snel uit elkaar.

Shaggy
3 januari 2005, 07:53
Animal is ook een kutgitaar .. stagg is nog wel misschien beter


richwood anyone?

john.3001
3 januari 2005, 11:33
Gibson maakt ook behoorlijk slechte strat-kopieen, die gitaren lijken er niet eens op...

Stratman70
3 januari 2005, 11:46
Gibson maakt ook behoorlijk slechte strat-kopieen, die gitaren lijken er niet eens op...
Inderdaad zeg! Dit heeft niks maar dan ook NIKS meer met een Strat te maken.
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/lpcsvs%5b1%5d.jpg
:razz: :wink:

Bobbel
3 januari 2005, 11:55
hahaha nee! doe mij dan toch maar een stagg

SilverFoo
3 januari 2005, 12:01
Without a doubt: amuse

Flufster
3 januari 2005, 12:19
ik vind de yamaha pacifica ontzettend klote, maarja dat is mijn mening

H.Manback
3 januari 2005, 12:26
Rok Axe all the way!

Wat een prutding was dat zeg, volgens mij is ie van piepschuim ofzo, hij klinkt dood en als je m van een dak af gooit dan zeilt ie naar beneden...

martv
3 januari 2005, 12:31
De Sunn Mustang. Stond dan nog heel klein "by Fender" achter. Een strat kopie van de meest ranzige soort multiplex, leverbaar in zwart, zwart en zwart. Na een maand was de neck pocket al gescheurd. Het piepte en kraakte aan alle kanten als je de versterker een beetje opentrok. De hals was trouwens wel redelijk.

Stratman70
3 januari 2005, 12:36
Ondanks dat dit topic gaat over SLECHTSTE kopie, denk ik nog met veel weemoed terug aan mijn eerste electriek: de Morris strat kopie. Man man man, wat was dat een heerlijk ding: optisch zeer exact gekopieerd, alleen alles wat net wat kleiner, wat ik helemaal niet erg vond, totdat ik er andere elementen in wilde zetten. De body was multiplex, maar het was een geweldige gitaar.

Ritch
3 januari 2005, 12:59
wéér kletspraat... :roll:

Richwoodje
3 januari 2005, 14:05
richwood anyone?

Mijn beurt om boos te worden :evil: :evil: :razz:



ADONIS (wie nu nog lager biedt is echt goed :lol: )

Flufster
3 januari 2005, 14:11
Animal is ook een kutgitaar .. stagg is nog wel misschien beter


richwood anyone?

richwood zeker niet

Diedo
3 januari 2005, 14:14
ik ga voor The Animal...

ik had em bijna voor de lol uit het raam gegooid...
toch maar voor veel te veel geld weer verkocht :oops:

SilverFoo
3 januari 2005, 14:16
Richwood is zeker niet zo slecht. En squier trouwens ook niet. Een maat van me heeft een squier affinity stratje gekocht en dat ding speelt helemaal niet onaardig, voor een beginner zeker niet.

Daarnaast wordt er steeds minder echt slecht spul gemaakt....

Bigfoot414
3 januari 2005, 14:51
Rocket DeLuxe ooit van gehoord? Niet superslecht zoals Stagg, maar wel stukken slechter dan de gemiddelde Squier. Ik kreeg em samen met een Marshall 15 watter in een pakket.
In de loop der jaren heb ik em een beetje mishandeld, maar ik breek nu bijna geen snaren meer, wat in het begin wel anders was.

Neals
3 januari 2005, 15:32
ik vind de yamaha pacifica ontzettend klote, maarja dat is mijn mening

Die vind ik juist wel meevallen, enigste minpunt aan deze gitaar die ik kan noemen is dat het lijkt alsof het soldeerwerk door een 5-jarige is uitgevoerd, maar verder geen slechte gitaar.

Neals
3 januari 2005, 15:33
Sommige nepstrats zijn echt wel te doen, tis maar gewoon tegen de goede aanlopen.

Maar dingen zoals amuse, en merken die buiten de gitaar-shop worden verkocht, 2 woorden: afblijven!

sash
3 januari 2005, 15:39
Stagg en samick.

En dat ding van de Kijkshop

MazeMouse
3 januari 2005, 21:51
Dat kreng dat je bij die behringer pakketten krijgt...
Versterkertje is nog wel redelijkjes maar damn, die gitaar... dan nog liever stagg....

En over stagg kan ik niks zeggen over hoe het nu is en of ze allemaal zo zijn maar die ene die ik heb bespeeld (tja, uurtje testen)
Even afstellen...
Even pingelen akoestisch. (sustain wel goed, maar intonatie was klote, alsof de hele brug er verkeerd op stond)
Affijn, intonatie zo dichtbij mogelijk proberen te krijgen dan maar. (was nog zo enorm ernaast dat het standaard vals was zodra je akkoorden ging pakken)
Dan maar inpluggen en de losse snaren toch even beoordelen...
Zelfs zuiver open snaar gestemd kreeg ik er geen mooie nette zuivere toon uit (heerlijke elementen dus...)

SilverFoo
4 januari 2005, 11:31
2 woorden: afblijven!

Is dat niet 1 woord?!? :razz:


Maar je hebt idd gelijk....

AART
4 januari 2005, 23:50
squier is zeker niet slecht, vergelijkbar met die allergoedkoopste ibanezjes.

ik heb ooit een amuse in mijn handen gehad, en dat was echt de grootste prut die ik tot dan toe in mijn handen had gehad. :-?

ArpeggioKing
5 januari 2005, 01:51
De Marshall strat kopie; had een vriend van mijgekocht en was er heel blij mee maar het klonk echt als een rottend kadaver. Een dode kikker kan nog een mooier geluid voortbrengen als dat stuk remspoor. Maar then again is the animal ook verschrikkelijk.

BartL
5 januari 2005, 02:13
Vanmiddag op een Amuse strat kopie gespeeld. Die is gewoon (duidelijk zichtbaar) helemaal van kunststof...echt lol :)

turboblues
5 januari 2005, 02:13
Van mijn tweede gitaartje (Daytone stratcloon) herinner ik me uren stemplezier! En ik had nog niet eens een stemapparaatje. Zal er ook wel wat mee te maken gehad hebben. :) En de klank? Een scheerapparaat klonk vetter!

Spirit of Strings
7 januari 2005, 00:47
Ben ik dan de enige die op een leuk spelende Stagg Strat heeft gespeeld? Of zijn er hier misschien mensen die roepen zonder gespeeld te hebben?

Ja, da's een vervelend verschijnsel, dat je op allerlei gebieden tegenkomt. Men praat elkaar gewoon na. Het is goedkoop, DUS het is slecht. Stagg gitaren zijn voor hun geld zeker geen slechte gitaren, maar wel vaak slordig afgewerkt en afgesteld. Daar is de aanschafprijs ook naar. Als je een beetje verstand van zaken hebt, verbeter je zo'n Stagg gigantisch in één of twee uurtjes tijd en dan heb je voor een habbekrats een heel leuk gitaartje.

Amuse en The Animal zijn van veel mindere kwaliteit.

Sunn Mustang is een prima gitaar van te maken als je de elementen vervangt. Die zijn echt slecht en zeer microfonisch. De tremelo is van betere kwaliteit dan die van Squier en de gitaar heeft (akoestisch) een prima resonantie. Dat de gitaar alleen in het zwart zou zijn gemaakt, is trouwens flauwekul.

Kunnen we ook eens een keer onderscheid maken tussen de verschillende Squiers? Je hebt goede (Standard, Deluxe en Limited series) en minder goede (Affinity). Simpelweg: met een gouden logo zijn de betere, met een zwart logo zijn de mindere. Maar ook daarvoor geldt: daar betaal je ook gewoon naar.

Dick Wolkendeck
7 januari 2005, 10:26
Mijn eerste elektrische gitaar! Een heuse 1983 Hondo II, Yesssss, :lol:

Body van multiplex, uiteraard. En de brug, daar zat zo'n kapje overheen, een asbak, dacht ik. Ik speel vaak met mijn hand op de brug voor demping, dus hop, dat kapje eraf. wat zie je dan: zadeltjes ŕ la telecaster, maar dan met uitstekende schroeven!! nou ja, zeg. Dit is niet eens een kopie :-D

Dus die schroefjes afgezaagd en ingezaagd zodat je ze nog kan verstellen. En meteen de hals gescalopped, met een frees (aiaiaiaiaiai)... werkt wel, hoor. Ibanez single coil elementjes erin (uit die oude roadstar serie), tja... Beter, maar mooi is anders. En de kop, die was net als die jaren '70 fenders, zo'n grote. Vond ik ook maar raar, heb ik met de decoupeerzaag netjes bijgezaagd tot telemodel. :)

Toch tot 1990 op gespeeld... Gelukkig had ik ook nog een Egmond.

Als ik op vakantie ga, gooi ik hem achterin de auto, leuk om mee te oefenen, en gegarandeerd dat ze deze niet willen jatten :razz: .

Hendrix
7 januari 2005, 12:10
De slechste Strat-imitatie vind ik van Collins; een gitaartje van 140,- euro dat te koop is in Ibbeburen.
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3157001/sid/!18121995/quelle/listen

Kevin-D
7 januari 2005, 12:39
@ Flufster: Je vind de Yamaha Pacifica klote? Welke bedoel je?
Als je de 012 bedoelt snap ik het, en de 112 is 'wat is je smaak' geval, maar je noemt de hele serie. Nou wil ik jou wel een sop een Yamaha Pacifica 812 V (of W) zien spelen en dan zeggen dat die slecht is :o .
Iets specifieker zijn graag. (nee, ik heb geen Yamaha, maar ik weet wel dat de kwaliteit van de Pac. Series de hogere dan, super zijn, zeker vergeleken met Fender enz.)

Kevin-D
7 januari 2005, 12:40
@ Flufster: Je vind de Yamaha Pacifica klote? Welke bedoel je?
Als je de 012 bedoelt snap ik het, en de 112 is 'wat is je smaak' geval, maar je noemt de hele serie. Nou wil ik jou wel een sop een Yamaha Pacifica 812 V (of W) zien spelen en dan zeggen dat die slecht is :o .
Iets specifieker zijn graag. (nee, ik heb geen Yamaha, maar ik weet wel dat de kwaliteit van de Pac. Series de hogere dan, super zijn, zeker vergeleken met Fender enz.)

Kevin-D
7 januari 2005, 12:42
@ Flufster: Je vind de hele Yam. Pac. serie slecht? lijkt me stug. Iets specifieker zijn graag. een 012? of een 112? welke bedoel je?
Want als je 't over de hogere series hebt zoals de 812V en 812W enz, die kicken zelfs Fender ass, zéker kwa prijs/kwaliteit. Voor een schamele 650 euro, heb je dan maple, neck alder body, en Seymour duncan elementen, en Schaller tuners... (nee ben geen yamaha fan, maar weet dat 't zeer goede instrumenten zijn.)

Random_hero
7 januari 2005, 12:59
Zoals spirit of strings al zei, veel mensen praten elkaar hier na of het zijn van die puristen die alleen op vintage buizen versterkes spelen, maar dan álleen uit 1968, want voor minder doen ze het niet.

Squier maakt bijvoorbeeld ook best fijne gitaren (zeker gezien de prijs) alleen soms zit er een maandagmorgenmodel tussen, maar daar moet je opletten bij de aanschaf.
Persoonlijk vind ik Stagg dan weer wel klote, of tenminste 1 type waar ik een keer op gespeeld heb. Hij klonk gewoon bagger en viel onderhand uit elkaar...

Random_hero
7 januari 2005, 13:08
Zoals spirit of strings al zei, veel mensen praten elkaar hier na of het zijn van die puristen die alleen op vintage buizen versterkes spelen, maar dan álleen uit 1968, want voor minder doen ze het niet.

Squier maakt bijvoorbeeld ook best fijne gitaren (zeker gezien de prijs) alleen soms zit er een maandagmorgenmodel tussen, maar daar moet je opletten bij de aanschaf.
Persoonlijk vind ik Stagg dan weer wel klote, of tenminste 1 type waar ik een keer op gespeeld heb. Hij klonk gewoon bagger en viel onderhand uit elkaar...

Davidian
7 januari 2005, 19:04
omg 4 pagina's en niemand heeft linko nog gezegt? :-? :o

SilverFoo
7 januari 2005, 19:46
Nee, wat weet je van linko dan? Ken het hele merk niet :razz:

CowboyBebop
7 januari 2005, 23:21
same here, was da?

iwan
8 januari 2005, 13:38
al genoemd: Sunn Mustang "by Fender".

Zo slecht dat ik hem niet eens durf te verkopen.

Cubensis
8 januari 2005, 13:43
sash (groovyb3) heeft er zo een en beweerde pas nog dat ze net zoiets al tokai waren :) bullocks dus...

defecto
11 januari 2005, 14:46
Ik speel nogsteeds op mijn uber richwood en die is zeker niet slecht. Speelt super lekker en ik weet niet zeker want weet eigenlijk niks van hout, maar de body is volgens mij 'echt' hout. Een vriend had een london city ofzoiets gekocht, dat was echt heel slecht, of was dat nou die bas van een andere vriend? Hmm. Hij heeft iig een strat copy die als een veertje weegt en best wel slecht afgewerkt. En z'n lage E snaar breekt steeds door een braampje denk ik maar hij gaat maar niet naar de winkel met z'n gitaar en blijft snaren kopen :P Maar dat heeft natuurlijk niet veel met de kwaliteit van de gitaar te maken 8)

Svenson
27 januari 2005, 08:41
De Marshall strat kopie; had een vriend van mijgekocht en was er heel blij mee maar het klonk echt als een rottend kadaver. Een dode kikker kan nog een mooier geluid voortbrengen als dat stuk remspoor. Maar then again is the animal ook verschrikkelijk.

whahahahahaha, hulde voor je geluidsvergelijking. Als je hier ooit een filmpje of geluidfragment van hebt hou ik me aanbevolen.

Svenson
27 januari 2005, 08:41
De Marshall strat kopie; had een vriend van mijgekocht en was er heel blij mee maar het klonk echt als een rottend kadaver. Een dode kikker kan nog een mooier geluid voortbrengen als dat stuk remspoor. Maar then again is the animal ook verschrikkelijk.

whahahahahaha, hulde voor je geluidsvergelijking. Als je hier ooit een filmpje of geluidfragment van hebt hou ik me aanbevolen.