PDA

View Full Version : Hellup!! Met wie kan ik meespelen???



Fred-LP
2 januari 2005, 17:16
:roll: Wie kan mij helpen? Ik zit al een tijdje in m'n eentje te kloten met mijn gitaar en het wil maar niet lukken. :???:

Ik heb het al met twee "leraren" geprobeerd maar die vragen wat ik wil spelen en vervolgens gaan we een beetje solo zitten spelen. Goedbedoeld maar dan lukt het niet en heb ik er weer genoeg van.
Maar ik baal er wel van want ik wil het wel graag leren.

Ik ben op zoek naar iemand met wie ik, om te beginnen, een beetje akkoorden mee kan spelen. Soort van derde gitarist, dan heb ik een stok achter de deur om het volgende week wel te (moeten) kunnen. En, samen spelen is altijd beter, leer je meer van.

Wil wil mij helpen (durft de uitdaging aan)?

Bij voorbaat dank,

Fred

Ben 37 jaar, heb vervoer, woon in Spijkenisse (vlak bij Rotterdam) en heb een Epi Lp met Fender versterker.
Muzieksoorten: Rock- en popmuziek.

AART
4 januari 2005, 22:50
als je rond anhem zou wonen werd het makkelijker, maar misschien is het iig handig te vertellen wat je niveau nu is(welke nummers kan je spelen).

michielv
5 januari 2005, 12:27
Wat wil je bereiken? Wil je nummers van anderen kunnen spelen? Dat kun je eenvoudig zelf doen (tabs opzoeken, eindeloos met het plaatje meespelen).

Wil je jammen/improviseren? Dan zul je denk ik naast akkoorden, toonladders, progressies en dat soort dingen ook moeten leren luisteren. Luister naar wat een ander doet, vogel uit welk schema/progressie daar bij past en speel iets wat erbij past.

Wat ik een tijdje heb gedaan is met een oude 4-track een simpel riffje opnemen en dat steeds uitbreiden. Dus bijvoorbeeld riffje afspelen, riedeltje erover heen spelen, luisteren, "nee, da's nix" ;), riedeltje bleek leuker dan riffje dus nieuw riffje verzinnen enz. Met een gewoon cassette deck kan het ook: tapeje erin en mee laten lopen. Vooral lekker doorspelen.

Ik heb het momenteel nogal druk (kleine heeeeel binnenkort op komst) maar wil best eens een keer samen wat spelen. Desnoods speel ik voor "ritme box" (is zowiezo mijn favoriete rol op gitaar) en wekren we een paar partijen uit. Mag je zelf weten of je dat in wilt vullen met loopjes, akkoorden, riffjes enz. Ik woon in Barendrecht, ook voorzien van vervoer, axe & amp. Met hetzelfde plezier speel ik trouwens akoustisch ivm geluidsoverlast. Ben geen theoretisch wonder, meer een "zen-gitarist": als het goed klinkt is het goed en hoe het heet weet ik vaak niet ;)

Fred-LP
9 januari 2005, 13:14
Ik wil in ieder geval met een aantal mensen samen kunnen spelen, om te beginnen ritme leren spelen, akkoorden meespelen en dit uitbouwen naar soleren. Ik geloof dat zoiets een band genoemd wordt :-D .

Ik heb nu een boek van Loek van der Knaap "Speel blues en rock" met playalong CD. Hier zit ik lekker mee te rommelen en verdomd, het begint zelfs leuk te worden.

Het aardige is dat ik een M-Audio geluidskaart heb waar ik mijn gitaar in kan prikken zodat ik met de CD mee kan spelen.
Ik zoek alleen nog een goed programma om de gitaar mee op te nemen.

Als je MSN hebt kun je mij toevoegen en kunnen we een keer afspreken.

Groeten,

Fred