PDA

View Full Version : Prognose 2005 RACK veranderingen/toevoegingen?



ieme
2 januari 2005, 16:13
Prognose 2005 RACK veranderingen/toevoegingen?

line6 filter echt en mod pro units aan mn rack toevoegen.
Voodoolab GCX Guitar Audio Switcher looper voor effecten voor de preamp

De Pod pro gaat er uit, misschien een backup rack maar met een goed bod verkoop ik em...
De CAE vibe weet ik nog niet wat ik daarmee ga doen, tegen een goed bod verkoop ik em...

Wat verander jij aan je rack?

ieme
2 januari 2005, 16:15
Gas is in the air...

Jimi Hendrix
2 januari 2005, 17:06
Niets! :-D

kokeleko
2 januari 2005, 18:32
Voodoolab GCX Guitar Audio Switcher looper voor effecten voor de preamp

Wat doe je dan met die Mac in je rack, is dat niet dubbel??

ieme
2 januari 2005, 19:31
Voodoolab GCX Guitar Audio Switcher looper voor effecten voor de preamp

Wat doe je dan met die Mac in je rack, is dat niet dubbel??

GCX voor de preamp, mac na de preamp...
overdrives ervoor, delays/modlation erna...

BramVersteeg
2 januari 2005, 19:54
Aan m'n rack veranderen? Uhm, er moet eerst een goed rack komen ipv mijn 4 HE SKB :D .
Dan hang ik er 2 lades in voor wat pedalen. Ik heb verder nog een Power Conditioner nodig en een interface die ik zelf ga bouwen (de interface dan). Misschien komt er iets goedkopers ipv mijn G-Force en koop ik nog eens een gitaarsynth maar of dat al dit jaar is........................

morris
2 januari 2005, 20:17
Mijn Line6 ModPro gaat eruit (hint hint)
Twee BagEnd cabs S12d gaan eruit

Twee Engl 1x12 V30 komen erin,
TC 1210 komt erin
en de nodige PL powersupplies, interfacing etc...

en oh ja!
Die Naylor he?

ieme
2 januari 2005, 20:48
Mijn Line6 ModPro gaat eruit (hint hint)


you have a PM

ieme
2 januari 2005, 22:15
Mijn Line6 ModPro


Completely user definable MIDI Map

Betekent dit trouwens dat je bijvoorbeeld taptempo een CC nummer kan toewijzen?

vinni
2 januari 2005, 23:31
Oké.....mijn rackje voor 2005.

Ben hard bezig. Heb al een VHT 2/50/2 liggen en een ENGL E530.

Wat er nog bij "moet": (goh...wat hebben we het slecht in Nedeland!)

- Tweede ENGL E530
- ISP Decimator G
- Shockmount rack
- Rackroosters
- Furman powerconditioner
- 2 cabs 2X12" (ENGL / VHT / CAE) Weet het niet.....
- Evidence Audio bekabeling

(hmm....lijkt verdacht veel op een andere topic van Ieme :-D )

Wat verder....
Ach.....eerst maar eens dit....dan weer verder met testen.
(Eclipse lijkt wat....maar eerst testen dus)

Vinni

vinni
2 januari 2005, 23:33
Niets! :-D

Tja.....Hallo zeg! :-D

Fuck a duck......wat wil je met zo'n geweldige setup!

Vinni = jaloers


Vinni

BramVersteeg
3 januari 2005, 10:38
Oké.....mijn rackje voor 2005.

Ben hard bezig. Heb al een VHT 2/50/2 liggen en een ENGL E530.

Wat er nog bij "moet": (goh...wat hebben we het slecht in Nedeland!)

- Tweede ENGL E530
- ISP Decimator G
- Shockmount rack
- Rackroosters
- Furman powerconditioner
- 2 cabs 2X12" (ENGL / VHT / CAE) Weet het niet.....
- Evidence Audio bekabeling

(hmm....lijkt verdacht veel op een andere topic van Ieme :-D )

Wat verder....
Ach.....eerst maar eens dit....dan weer verder met testen.
(Eclipse lijkt wat....maar eerst testen dus)

Vinni

Hey Vinni, ben je eigenlijk al bezig met dat shockmount rack dat je wilde maken?

vinni
3 januari 2005, 18:49
Nou,

ben nog steeds bezig met de orientatiefase.
Heb al ergens een prijs opgevraagd om het te bouwen.
Werd iets van Eur 750. Vind ik dus teveel.

Heb al twee interessante artikelen gevonden waarmee ik wellicht iets kan.

Wat echter ook meespeelt......
Ik wil het zo goed mogelijk, maar dat betekent een shockmountrack van 12 HE op wielen. ......Da's fors!
Ik kijk dus of het allemaal niet wat minder kan zonder in te boeten op de kwaliteit. Doe ook niet echt wereldtournee's.

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik een shockmountrack bouw.
Penn heeft complete constructies en ook een soort rubbere ophanging.
Maar hoe je dit verwerkt tot een volwaardig rack?

De racken van Paul Lenders vind ik ook fantastisch met zo'n luik opening met kleine vlindersloten aan de voorkant. Ben wel benieuwd hoe je je apparatuur in zo'n rack plaatst.

Groet,
Vinni

ieme
3 januari 2005, 19:50
De racken van Paul Lenders vind ik ook fantastisch met zo'n luik opening met kleine vlindersloten aan de voorkant. Ben wel benieuwd hoe je je apparatuur in zo'n rack plaatst.

Groet,
Vinni

vanaf de achterkant, meestal kun je de binnenkant vanaf daar er uithalen, als ik een smallere voorkant gehad had, was dat ook voor mij zo geweest maar ik kan mn rack zowel voor als achter er zo los uitpakken.

srv-man
3 januari 2005, 20:41
Prognose 2005 rack...... 8-)

Dit jaar moet het maar eens goed voor elkaar komen. Ben nu meer dan tevreden over de basis (CAE3+ en VHT 2/50/2) en wil het niet al te groot maken. Dus:
- 1 xpost preamp fx, welke dat moet worden? Misschien G-Force, Eventide of whatever.
- en voor de preamp wat pedalen met een loopertje (heb de GRX4 inmiddels liggen).
- een behoorlijke midiswitcher (hoewel de FC50 best nog wel enigszins voldoet)
Misschien nog een mixertje en een powervoorziening erbij en dat moet het dan maar zijn.

BramVersteeg
3 januari 2005, 21:04
Nou,

ben nog steeds bezig met de orientatiefase.
Heb al ergens een prijs opgevraagd om het te bouwen.
Werd iets van Eur 750. Vind ik dus teveel.

Heb al twee interessante artikelen gevonden waarmee ik wellicht iets kan.

Wat echter ook meespeelt......
Ik wil het zo goed mogelijk, maar dat betekent een shockmountrack van 12 HE op wielen. ......Da's fors!
Ik kijk dus of het allemaal niet wat minder kan zonder in te boeten op de kwaliteit. Doe ook niet echt wereldtournee's.

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik een shockmountrack bouw.
Penn heeft complete constructies en ook een soort rubbere ophanging.
Maar hoe je dit verwerkt tot een volwaardig rack?

De racken van Paul Lenders vind ik ook fantastisch met zo'n luik opening met kleine vlindersloten aan de voorkant. Ben wel benieuwd hoe je je apparatuur in zo'n rack plaatst.

Groet,
Vinni

Hey Vinni,
je moet echt even op casecompany.nl kijken. 290 voor een 10HE shockmount case! Ik vrees dat ik die van mij daar ga kopen. Voor ruimte kun je eventueel ook een plaat op het achtersta rackprofiel maken en daar pedalen op maken. Dit zag ik op HRI en het leek me een erg goede oplossing. Hoef je niet zo'n mega rack en kun je er toch alles in kwijt.

Chiel
4 januari 2005, 16:46
Niet echt bijster veel veranderingen/wensen.

- Furman power conditioner (reeds in bestelling)
- Rocktron Xpression ipv Line6 ModPro (medio februari)

- Boss stempedaaltje
- Ernst Navigator

En met de laatste twee komt er uiteraard ook een geheel herziene versie van mijn pedalenbak aan :D.

Rack is verders perfect voor elkaar wat mij betreft. Road proof en startklaar opgesteld in een mum. Wellicht nog een case voor de BagEnds aangezien ze voortaan met z'n tweeën in de vrachtwagen mee mogen.

Chiel
4 januari 2005, 16:47
Niet echt bijster veel veranderingen/wensen.

- Furman power conditioner (reeds in bestelling)
- Rocktron Xpression ipv Line6 ModPro (medio februari)

- Boss stempedaaltje
- Ernst Navigator

En met de laatste twee komt er uiteraard ook een geheel herziene versie van mijn pedalenbak aan :D.

Rack is verders perfect voor elkaar wat mij betreft. Road proof en startklaar opgesteld in een mum. Wellicht nog een case voor de BagEnds aangezien ze voortaan met z'n tweeën in de vrachtwagen mee mogen.

vinni
8 januari 2005, 22:04
Hey Vinni,
je moet echt even op casecompany.nl kijken. 290 voor een 10HE shockmount case! Ik vrees dat ik die van mij daar ga kopen. Voor ruimte kun je eventueel ook een plaat op het achtersta rackprofiel maken en daar pedalen op maken. Dit zag ik op HRI en het leek me een erg goede oplossing. Hoef je niet zo'n mega rack en kun je er toch alles in kwijt.


Ben al bezig geweest met een firma over dat shockmount rack van Penn....Alleen het binnenrack kost Ca Eur 350 aan materialen.
Die racken van Casecompany zien er inderdaad (op het plaatsje) leuk uit voor die prijs. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uitzien. Was gisteren bij Musik Produktiv.....Daar hebben ze ook van standaardracken.....moah...Vooral de wielplaten vond ik slecht afgewerkt.
Nou ja....voor die prijs kan je overwegen een andere met de bijgeleverde wielen te maken.

Bedankt voor de info.

Groet,
vinni

Chiel
10 januari 2005, 17:59
Ik zie heel eerlijk gezegd niet zo direct het voordeel van een shock-mount case. Doe redelijk wat gigs op jaarbasis (ca. 80) en heb nog nooit problemen gehad met mijn standaard cases. Heb gewoon twee (3HE en 11HE) cases laten bouwen bij een case bouwer in het Oosten des lands. Super kwaliteit en lekker compact (niet zo absurd diep zoals de meeste standaard cases). Zolang ik nog geen wereld tournees doe waarbij mijn gear per boot of vliegtuig verscheept wordt blijf ik hier lekker mee spelen. Maar goed, da’s mijn mening :-? .

doncker
10 januari 2005, 23:04
Mijn prognose is mijn rack herdelen over 2 flightcase (3 en 6he). Alles mooi bekabelen, een mooi pedalboard maken voor mijn footcontroller en volume- en expressiepedalen. En nog een power conditioner erbij, wie kan me de beste prijs/kwaliteit aanraden, ben geen groot geld bezitter.

Mss komen er ook nog wel 2 2x12 kastjes ipv mijn 4x12 maar daar ben ik nog niet uit.

vinni
10 januari 2005, 23:38
Hee Chiel...
Ben tot dezelfde conclusie gekomen :-D

Dus wat heb ik gedaan.....
Ik heb nog een 12HE SKB rack.....daar heb ik zelf een wielplaat onder gemaakt en achterin een extra rackrail.

Voorlopig zal dit echt wel voldoen. En kost slechts Eur 100.

Als het klaar is post ik wel een fototje.....maar dat duurt nog even.

Groet,
Vinni

BramVersteeg
11 januari 2005, 12:09
Ik zie heel eerlijk gezegd niet zo direct het voordeel van een shock-mount case. Doe redelijk wat gigs op jaarbasis (ca. 80) en heb nog nooit problemen gehad met mijn standaard cases. Heb gewoon twee (3HE en 11HE) cases laten bouwen bij een case bouwer in het Oosten des lands. Super kwaliteit en lekker compact (niet zo absurd diep zoals de meeste standaard cases). Zolang ik nog geen wereld tournees doe waarbij mijn gear per boot of vliegtuig verscheept wordt blijf ik hier lekker mee spelen. Maar goed, da’s mijn mening :-? .

Je hebt wel gelijk Chiel. Wat echter wel handig is is dat als je een losse top gebruikt (zoals ik) je die makkelijker op je case kunt zetten (of je cab op je rack).

FrankS
11 januari 2005, 16:28
Ok, prognose 2005 == dubio voor frankie...

Net mn G-major verruild voor een Tonelab SE om strax weer een nieuwe fx-unit in mn rack te knallen. Getipt werd ik eens de replifex (ook betaalbaar gelukkig) te proberen, maarr.... dubio :

Eerst wat er nog in mn rack zit :

Engl E580
Engl 930/60

Vanwege gemakzucht tijdens de repetities ff de tonelab in de 930/60 geplugd en damn.. ver boven verwachtingen (nu ik het Deep-knopje van de 930/60 eindtrap er bij ingedrukt heb).

Dubio :

E580 verkopen : gevolg > kleiner rack (1 poweramp), plus tonelab dusch : lichter en makkelijkere gear en ik kan via mn endorsement een vette 7-snarige droomgitaar laten bouwen met fixe korting (en voor de E580 kan ik best wel wat vangen lijkt me). De E580 klinkt natuurlijk wel een "stukje" beter dan die tonelab maar pff ik twijfel echt.

of dus een fx-unit in mn Engl-rack er bij kopen weer en met de preamp door gaan en dan maar geen 'droomgitaar'. (op zich heb ik al 2 te gekke planken, maar toch..)

Ik ben nog van plan onze geluidsman advies te vragen, want die mag die Engl ook wel erg graag.

Dus tsja, veel nadenken en testen en kom evt. maar op met je tips...

BramVersteeg
11 januari 2005, 16:34
Als je tevreden bent moet je nooit iets verkopen. Krijg je later spijt van!
En ik ben wel benieuwd wat voor endorsement je dan hebt?

FrankS
11 januari 2005, 16:41
Als je tevreden bent moet je nooit iets verkopen. Krijg je later spijt van!
En ik ben wel benieuwd wat voor endorsement je dan hebt?
Jah dat is zo.. twijfel twijfel hehe..

Endorsement heb ik met Bo-El (www.huubboel.nl), heb nu een GG Classic (staat wel op mn site bij News) meegekregen. Hij is nu zn 1e ervaringen aant opdoen met het bouwen van 7-snarige modellen (ik geef verder geen info voordat ik misschien teveel vertel), maar die is dus ook weer helemaal te gek geworden (het prototype, er komen een paar kleine aanpassingen).

wimmeltje
11 januari 2005, 20:00
Als je tevreden bent moet je nooit iets verkopen. Krijg je later spijt van!
En ik ben wel benieuwd wat voor endorsement je dan hebt?
Jah dat is zo.. twijfel twijfel hehe..

Endorsement heb ik met Bo-El (www.huubboel.nl), heb nu een GG Classic (staat wel op mn site bij News) meegekregen. Hij is nu zn 1e ervaringen aant opdoen met het bouwen van 7-snarige modellen (ik geef verder geen info voordat ik misschien teveel vertel), maar die is dus ook weer helemaal te gek geworden (het prototype, er komen een paar kleine aanpassingen).

Speel jij veel met MArcel Coenen? Die heeft nu ook een endorsment bij Bo-el las ik op zijn site.

FrankS
11 januari 2005, 20:14
Als je tevreden bent moet je nooit iets verkopen. Krijg je later spijt van!
En ik ben wel benieuwd wat voor endorsement je dan hebt?
Jah dat is zo.. twijfel twijfel hehe..

Endorsement heb ik met Bo-El (www.huubboel.nl), heb nu een GG Classic (staat wel op mn site bij News) meegekregen. Hij is nu zn 1e ervaringen aant opdoen met het bouwen van 7-snarige modellen (ik geef verder geen info voordat ik misschien teveel vertel), maar die is dus ook weer helemaal te gek geworden (het prototype, er komen een paar kleine aanpassingen).

Speel jij veel met MArcel Coenen? Die heeft nu ook een endorsment bij Bo-el las ik op zijn site.
Haha goed gezien (we spelen niet erg vaak samen, maar feesten...hehe..) ;) Hij heeft mij over Huub getipt en Huub over mij :-D

LordRiffenstein
12 januari 2005, 07:50
Op het eerste zicht ging 2005 een kalm jaar worden maar helaas :razz:

Volgende plannen:

-Groter rack, waarschijnlijk 10HE op wielen
-Masotti Line mixer
-G-Major vervangen, mogelijk M-One + D-Two of mpx1 of???
-Herbekabelen met Mogami 2524
-Interfaces maken voor makkelijke setup

BramVersteeg
12 januari 2005, 12:03
Dat is toch niet zo'n enorm overdreven lijst?
Eigenlijk een nieuw rack en een andere FX-processor. En dan wat aanpassingen om het mooi en werkend te maken :razz:

LordRiffenstein
12 januari 2005, 12:07
Dat is toch niet zo'n enorm overdreven lijst?
Eigenlijk een nieuw rack en een andere FX-processor. En dan wat aanpassingen om het mooi en werkend te maken :razz:

Ik wou dat mijn vriendin er ook zo over dacht :oops: :???:

BramVersteeg
12 januari 2005, 14:52
:D moet je gewoon eerst een enorme lijst laten zien en zeggen dat die van vorig jaar was, en dan in kleine lettertjes de nieuwe lijst :razz:

LordRiffenstein
12 januari 2005, 15:08
:D moet je gewoon eerst een enorme lijst laten zien en zeggen dat die van vorig jaar was, en dan in kleine lettertjes de nieuwe lijst :razz:

Zij weet beter dan ik wat ik vorig jaar gekocht heb, foute boel zo'n boekhoudster in huis :o :-? :-D

BramVersteeg
12 januari 2005, 16:25
:D moet je gewoon eerst een enorme lijst laten zien en zeggen dat die van vorig jaar was, en dan in kleine lettertjes de nieuwe lijst :razz:

Zij weet beter dan ik wat ik vorig jaar gekocht heb, foute boel zo'n boekhoudster in huis :o :-? :-D

tsja, dan kan ik je ook niet helpen :wink:

vinni
14 januari 2005, 15:26
Zoals gezegd,

Heb een bestaand SKB rack voorzien van een wielplaat en achterin van extra rackrails.

Voorlopig ziet het er zo uit :

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0027.JPG

In het rack zit dus het volgende:
- VHT 2/50/2
- ENGL E530
- G-major
- GRX-4
- Pedalpower II
- Xotic RC Booster

op de vloer liggen :
- Ground Control
- RMC Wizzard wah
- Strobostomp

En tja....
Uitbreidingen....ach even tevreden zo (m.a.w. geld is op!)
Zie ook mijn wensen eerder in dit topic.

Groet,
Vinni

doncker
14 januari 2005, 15:47
Dat ziet er ook proper uit en volgens mij nog handelbaar ook. Alleen hoop ik dat er wat meer inkomt want nu vind ik het maar zielig met al die blind plates.

vinni
14 januari 2005, 17:35
Tja....

Op de groei gekocht hé!

Ben van plan om nog een tweede E530 te plaatsen en de bovenste drie He zijn gereserveerd voor Skrydstruyp apparatuur. (Powercenter, MR8 en LM35)

Groet,
Vinni

BramVersteeg
14 januari 2005, 18:30
Nice, mooie set. Maar er moet idd wel wat meer in komen. Waarom hang je er geen racklade in voor je pedalen?

srv-man
14 januari 2005, 22:40
Ziet er best goed uit Vinni, maar zo'n 12u SKB kist is toch veel te licht voor dat loodzware spul?

En is die 1700 euro aan Skrydstrup spul niet een beetje overkill? Volgens mij zit je te vaak op HRI :wink:

vinni
15 januari 2005, 02:00
Ehm.....een mens moet tevreden zijn.

Maar als je geen dromen meer hebt, kan je beter direct tussen 6 plankies gaan liggen :-D

En ja..... ik zit wellicht teveel op dit soort fora (toch goed nederlandsch?)
Daar wordt je wel wat hebberig van......GAS noemen we dat dan.
Aan de andere kant......je steek zoveel waardevolle informatie op!

Groet en speel ze!

Vinni

srv-man
15 januari 2005, 12:14
Nou, als je enige droom een vette gitaarrig is, dan raad ik je toch wat therapeutische sessies aan :wink:

Maar ik ken het, het gaat van kwaad tot erger, ik verkeer ook regelmatig in een GAS delirium.
En op die forums/fora/forae, whatever, als HRI vind je inderdaad een schat aan info. Dat had ik echt allemaal veel eerder moeten weten.

We zien je spullen veel verschijnen :-D

Keep posting,
Theo

LordRiffenstein
25 maart 2005, 22:09
Op het eerste zicht ging 2005 een kalm jaar worden maar helaas :razz:

Volgende plannen:

-Groter rack, waarschijnlijk 10HE op wielen
-Masotti Line mixer
-G-Major vervangen, mogelijk M-One + D-Two of mpx1 of???
-Herbekabelen met Mogami 2524
-Interfaces maken voor makkelijke setup

Zo, heb nog eens ff gecheckt en wat hebben jullie al uitgevoerd van de plannen?

-Mijn groter rack is er ondertussen, moeten enkel nog wielen onder.
-Het is dus niet de Masotti geworden maar een DMC Line Mixer (onderweg)
-G-Major wordt inderdaad vervangen door D-Two (al binnen) en MPX1
-Mogami is ook al binnen
-Interface gebeuren tijdens de bouw van het rack

Als extra heb ik sinds kort een DMC GCX voor mijn pedalen erbij dus das ook nieuwe

LordRiffenstein
26 maart 2005, 10:12
Bump

BramVersteeg
26 maart 2005, 10:52
Aan m'n rack veranderen? Uhm, er moet eerst een goed rack komen ipv mijn 4 HE SKB :D .
Dan hang ik er 2 lades in voor wat pedalen. Ik heb verder nog een Power Conditioner nodig en een interface die ik zelf ga bouwen (de interface dan). Misschien komt er iets goedkopers ipv mijn G-Force en koop ik nog eens een gitaarsynth maar of dat al dit jaar is........................

Ok dan, wat er van terecht is gekomen.
Ik ben momenteel bezig aan een groter rack dus dat komt wel goed.
Ik ben er uit dat ik (als ik mijn Power spully en GRX-4 aan de zijkant hang) alles in 1 lade kan stoppen. Een 2e is dus overbodig.
De power conditioner komt er snel aan (met dank aan LordRiffenstein :cool: ) en die interfaces ben ik ook van plan snel te gaan bouwen (heb al wat spullen ervoor en de rest komt er ook snel aan).
De G-Force is de deur uit en ik heb daarvoor in de plaats wat pedaaltjes gekocht. Of ik nog een extra 19" ga kopen betwijfel ik ten zeerste.
Ik ben dus redelijk trouw aan m'n plannen gebleven.

vinni
27 maart 2005, 00:15
Als extra heb ik sinds kort een DMC GCX voor mijn pedalen erbij dus das ook nieuwe

De switchblade is het dus niet geworden!
aah.....wat sneu!..

Maar je weet toch lord.....op den duur wil je die SB toch!
Waarom niet effe doorsparen?

Tja.....we willen allemaal het beste....maar ja geld he....

Zo heb ik nog een TC1210 op het oog :razz:

Maar goed....nog niet zoveel gesleuteld de eerste paar maande nvan 2005. Twee wintersportvakanties waren peperduur....ben dus blut.

Als dr war leuks is horen jullie het direct!

Vinni

LordRiffenstein
27 maart 2005, 10:21
De switchblade is het dus niet geworden!
aah.....wat sneu!..

Maar je weet toch lord.....op den duur wil je die SB toch!
Waarom niet effe doorsparen?

Tja.....we willen allemaal het beste....maar ja geld he....

Zo heb ik nog een TC1210 op het oog :razz:

Het is de SB niet geworden omdat ik hem gewoon overkill vind. Vet apparaat en ik had het geld maar ik heb al die toeters en bellen niet nodig, gewoon lekker wat delays en reverb in parallel en klaar.

Daniël_san
28 maart 2005, 12:41
Ik wil een V-twin 19'' versie. :)

Weet iemand een goedkope??

ToTaL FaKe
28 maart 2005, 22:02
Ik wil een V-twin 19'' versie. :)

Weet iemand een goedkope??

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=37600

mss kan er nog wat van de prijs af ofzow :-D

Chiel
29 maart 2005, 10:18
Zo, heb nog eens ff gecheckt en wat hebben jullie al uitgevoerd van de plannen?


- Pedalboard is klaar (incl. nieuwe tuner en midipedaal)
- Rack is compleet George L bekabeld.
- Gitaarzender is in de verkoop gezet.


Wacht nog op:
- powerconditioner (zou eraan komen van een PA boedel maar wacht ik nog steeds op).
- ben nog aan het orienteren welke pickups ik in mijn Schecter CET ga zetten ter vervanging van de EMG Lukather's. Iemand ideeën?????

BramVersteeg
29 maart 2005, 14:51
Hey Chiel, heb je al iets van Mario gehoord?

Raffel
29 maart 2005, 16:30
Prognose 2005 RACK veranderingen/toevoegingen?

line6 filter echt en mod pro units aan mn rack toevoegen.
Voodoolab GCX Guitar Audio Switcher looper voor effecten voor de preamp

De Pod pro gaat er uit, misschien een backup rack maar met een goed bod verkoop ik em...
De CAE vibe weet ik nog niet wat ik daarmee ga doen, tegen een goed bod verkoop ik em...

Wat verander jij aan je rack?

Waarschijnlijk Powerball eruit en mijn rack opvullen met Engl Pre/Poweramp. Misschien een ander rack (8HE) en dan een powerconditioner erbij + wireless. Weinig verandering wat het rack zelf betreft voor mij dus...

Chiel
31 maart 2005, 10:51
Zo, mijn veranderingen zijn van kracht :D .

http://www.noahonline.nl/webimg/front.JPG

Gezien Axess een flinke levertijd had (2maanden!!!) heb ik even een Nobels routertje aangeschaft. Werkt prima. Nu heb ik dus de Modpro tussen mijn gitaar en preamp zitten.
De Intellifex gebruik ik voor delay's en de Intellifex ltd voor reverb en chorus effecten.

http://www.noahonline.nl/webimg/back.JPG

Alles is nu bekabelt met George L's en 'it brought back the tone to my rig!' :P .

http://www.noahonline.nl/webimg/spaghetti.JPG

Enkel nog even de spaghetti onder in mijn rack fatsoeneren en dan zijn we weer voorlopig klaar voor het aankomende seizoen! 8-) .

Raffel
31 maart 2005, 13:59
inderdaad het lijkt wel carnaval in jouw rack :lol:

LordRiffenstein
31 maart 2005, 15:25
Hey Chiel,

ziet er erg goed uit en die Mod Pro pre-gain is gewoon lekker :-D

Oh, er is niets mis met een goeie spaghetti :razz:

BramVersteeg
31 maart 2005, 15:47
Mooi rack Chiel!
Jammer dat Axess zo'n lange wachttijden had voor de GRX-4's. Hoeveel HE is je rack eigenlijk?

skabouter
31 maart 2005, 15:48
dit weekend krijg ik een nieuwe 19" wireless, en mijn oude gaat eruit. zal een stuk netter staan, en hij word ook beter.

verder staat er nog steeds een racktuner op het verlanglijstje, maar ik heb net een Moog Theremin binnen, komende weken komt er een Korg MS2000 Synth, en meteen daarna koop ik een Penta Preamp. tja, mss daarna :)
maar ach, 2005 duurt nog wel even :)

ik merk wel dat ik gewoon heel blij ben met mijn (simpele) rackje, en mijn amp doet het geweldig. ik heb weinig gitaargas meer, ben nu veel meer studio/audio/sounds gericht aan het aankopen. gitaarrig is zga klaar :)

Chiel
31 maart 2005, 17:10
Mooi rack Chiel!
Jammer dat Axess zo'n lange wachttijden had voor de GRX-4's. Hoeveel HE is je rack eigenlijk?

Thanx, mijn rack is 9HE btw. Eigenlijk zou ik de VHT er nog bij kunnen proppen, maar het is een stuk handzamer (lichter!!) zo :) . tzt gaat het hele zaakie wel in een 10HE rack met een stolpcase, maar dat is ff wachten totdat we een nieuwe vrachtwagen hebben. Voorlopig moeten we ons spul nog even deels zelf vervoeren en dan zijn de afmetingen en het gewicht van je gear wel degelijk belangrijke issues :wink: .

robzilla
31 maart 2005, 17:36
Hoe bevalt die 1spot? Waar heb je hem vandaan?

:)

ruezzz
31 maart 2005, 18:59
Waar haal je de George L. kabels vandaan?
Ik moet ook nodig een en ander gaan reorganiseren.

(Op komst zijn een Korg SDD-3000 en een Digitech IPS-33B - als alles meezit...)

skabouter
31 maart 2005, 20:32
wil ik ook weleens weten. wat is de (beste) winkel voor George L ? en wat kosten de pluggen, en wat kost het snoer ?

morris
31 maart 2005, 22:13
JOEKBOKS!

Chiel
31 maart 2005, 22:23
Hoe bevalt die 1spot? Waar heb je hem vandaan? :)


Jukebox in Boekel idd 19,95 euro. Bromvrij en dik 1000mA :o . Werkt super :wink: .

Chiel
31 maart 2005, 22:46
Waar haal je de George L. kabels vandaan?
Ik moet ook nodig een en ander gaan reorganiseren.


'Jukebox in Boekel' of 'Erik van Haar'. Ik heb alles gehaald bij 'Musik Produktiv'. Jukebox was uit de voorraad :lol: . Bij MP had ik alles binnen 3 dagen binnen. Wel eerst ff mailen naar Jos Wentink (is een nederlandse werknemer bij MP) of alles op voorraad is. Check de site maar es ff voor de prijzen (www.musik-produktiv.de).

ruezzz
31 maart 2005, 23:06
Ik ben al vaste klant bij musik-produktiv, dus dat komt mooi uit.

(Als je een BTW-nummer hebt kun je in Duitsland vaak zonder BTW kopen, dat scheelt op het moment van de koop weer ff. Je kan het dan ook niet terugvragen natuurlijk, maar goed...)

ED BOB
1 april 2005, 00:25
Ik heb mijn rack en buizen-combo (engl sovereign) compleet van de hand gedaan ik heb nu dit....

http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta1.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta2.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta3.jpg

Ik moet zeggen, ik vind het helemaal geweldig!!! Voor het geld wat ik heb gebeurd voor mijn buizenbak en rackspullen heb ik nu met een beetje bijleggen 2 (2e hands) vetta's: één voor de band (top + 4x12 cab) en één combo voor thuis! Wat een luxe....en wat een waanzinnig geluid!!!

Ik was vroeger helemaal buizenfreak maar ben nu helemaal om...

Raffel
1 april 2005, 11:48
wel makkelijk :)

ED BOB
1 april 2005, 13:14
wel makkelijk :)

Idd geen heen en weer gesjouw meer tussen repetitiehok en thuis.
Thuis kan ik patches maken op mijn combo vervolgens opslaan op mijn lap-top en in het repetitiehok weer uploaden naar mijn top (shit, ik lijk zo wel een computerprogrammeur ipv gitarist :wink: )

Verder is zo'n setup natuurlijk snel opgebouwd en aangesloten.
Versterker neerzetten, gitaar inpluggen en klaar...!

BramVersteeg
1 april 2005, 13:20
wel makkelijk :)

Idd geen heen en weer gesjouw meer tussen repetitiehok en thuis.
Thuis kan ik patches maken op mijn combo vervolgens opslaan op mijn lap-top en in het repetitiehok weer uploaden naar mijn top (shit, ik lijk zo wel een computerprogrammeur ipv gitarist :wink: )

Verder is zo'n setup natuurlijk snel opgebouwd en aangesloten.
Versterker neerzetten, gitaar inpluggen en klaar...!

:P Dat is wel erg handig van dat progammeren zeg! Zijn de interne geluiden van beide versterkers dan hetzelfde? Het lijkt me dat die top meer mogenlijkheden heeft en die gebruik je dan minder als je het zo doet, maar het blijft handig.

Raffel
1 april 2005, 13:35
bovendien zal een 4x12 ook wel wat meer 'pump' hebben dan een combo :)

ED BOB
1 april 2005, 14:47
De combo en de top zijn kwa mogelijkheden en sounds identiek. De vermogens van de eindtrappen zijn echter verschillend, resp. 150 W en 300W. Verder heeft een 4x12" (gesloten) cab idd wat meer ballen en push dan een 2x12"open combo.

Nocki
8 mei 2005, 15:57
ik ben nu bezig voor het volgende:

http://people.zeelandnet.nl/nocki/1.JPG

alleen de cabs en het rack zijn nieuw. de rest heb ik eigenlijk al... :-)

vinni
8 mei 2005, 18:16
Ehh Nocki.....

Weet je het zeker ? :-D

Lijkt me behoorlijk frustrerend.....je bouwt een eigen 4x12 en amper twee maanden later wil je al weer wat anders.

B.t.w.....intresse in 4 nieuwe Celestions V30....3x gebruikt slechts...?

Vinni

ieme
8 mei 2005, 18:38
http://www.t-rex-engineering.com/graphics/pictures/2347_full.jpg

zoiets lijkt me nog wel wat...

Nocki
8 mei 2005, 18:47
:-) ja vinni het is erg frustrerend. maar we hebben er bijna allemaal last van he... ik wiljeouw speakers wel hoor. als er een 4x12 cab omheen zit met het uiterlijkvan een marshall 1960 :-)

Nocki
8 mei 2005, 18:53
:-) ja vinni het is erg frustrerend. maar we hebben er bijna allemaal last van he... ik wiljeouw speakers wel hoor. als er een 4x12 cab omheen zit met het uiterlijkvan een marshall 1960 :-)

skabouter
9 mei 2005, 00:21
ja, nocki, je setup is wel leuk. en ik dacht bijna even dat het perfect zou zijn. maar ik realiseer me nu dat je helaas geen stereo setup hebt. die mark is natuurlijk een normale top. toch wel jammer dan, als je een volledig 10he rack hebt, en 2 cabs............

verder is het heel gaaf ! geweldig dat die mark in je rack past ! als mijn framus dragon zou passen had ik het allang gedaan, alles in 1 rack !

FrankS
11 mei 2005, 15:43
Ik heb mijn rack en buizen-combo (engl sovereign) compleet van de hand gedaan ik heb nu dit....

http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta1.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta2.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta3.jpg

Ik moet zeggen, ik vind het helemaal geweldig!!! Voor het geld wat ik heb gebeurd voor mijn buizenbak en rackspullen heb ik nu met een beetje bijleggen 2 (2e hands) vetta's: één voor de band (top + 4x12 cab) en één combo voor thuis! Wat een luxe....en wat een waanzinnig geluid!!!

Ik was vroeger helemaal buizenfreak maar ben nu helemaal om...
Kun je proberen wat verschillen in sound te geven tussen je Engl en dit? Ik heb zelf ook een Engl-rack (E580 + 930/60). Dat rauwe en pure, wordt dat nog een beetje fatsoenlijk benaderd door die digitale 'zooi'? ;)
Nieuwsgierig naar.. Het ziet er iig wel erg gaaf uit ;)

FrankS
11 mei 2005, 15:44
Ik heb mijn rack en buizen-combo (engl sovereign) compleet van de hand gedaan ik heb nu dit....

http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta1.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta2.jpg
http://www.bandopbezoek.nl/pictures/vetta3.jpg

Ik moet zeggen, ik vind het helemaal geweldig!!! Voor het geld wat ik heb gebeurd voor mijn buizenbak en rackspullen heb ik nu met een beetje bijleggen 2 (2e hands) vetta's: één voor de band (top + 4x12 cab) en één combo voor thuis! Wat een luxe....en wat een waanzinnig geluid!!!

Ik was vroeger helemaal buizenfreak maar ben nu helemaal om...
Kun je proberen wat verschillen in sound te geven tussen je Engl en dit? Ik heb zelf ook een Engl-rack (E580 + 930/60). Dat rauwe en pure, wordt dat nog een beetje fatsoenlijk benaderd door die digitale 'zooi'? ;)
Nieuwsgierig naar.. Het ziet er iig wel erg gaaf uit ;)