PDA

View Full Version : Mod/ Filter/ Echo pro



ieme
2 januari 2005, 16:09
Wie heeft ervaringen met de Mod/ Filter/ Echo pro?
Bevallen ze?
Positieve punten?
Negatieve punten?
Hoe gebruik je ze?


http://www.bradfernquist.com/images/rack.gif

Jimi Hendrix
2 januari 2005, 17:05
ik heb de modpro eens een middagje uitgeprobeerd bij fuckback, vond hem enigszins tegenvallen, de chorussen kwamen (in mono) niet echt over, klonk een beetje 'plat' en 'muf'. Volgens mij stond hij toen wel in serie (klote ad/da converters?).

ieme
2 januari 2005, 19:36
http://www.line6.com/getdata?table=articles_content&field=image_zip&id=197&name=dm4_pro.jpg
Tripps and the team wanted this custom piece to look just like a production unit and not some taped together garage jalopy. What they came up with was even better than anyone could have imagined. The DM4 Pro Rack has a custom designed analog path and full MIDI implementation with assignable controllers for every parameter for real-time, expressive control of the tone and drive knobs. They even had it laser etched with a special inscription for its new owner: Custom Built for the Edge.
http://www.line6.com/getdata?table=articles_content&field=image_zip&id=197&name=dm4_team.jpg



The main guitar sound throughout the new U2 single "VERTIGO" played by The Edge, was the result of the combination of the Line 6 DM4 stompbox, a vintage echo unit, a vintage '60s Telecaster and a vintage Fender Amplifier. This guitarist likes to work with cutting edge technology as well as vintage pieces.

-Dallas Schoo

ieme
2 januari 2005, 22:08
Completely user definable MIDI Map
Betekent dit trouwens dat je bijvoorbeeld taptempo een CC nummer kan toewijzen?

vinni
2 januari 2005, 23:23
Nee,
Dat betekent het niet....

Midimapping betekent (over het algemeen) dat een inkomend programchange nummer 10 op het apparaat prgramma 20 kiest.

Midi programchanges lopen van 0-127 of 1-128 (afhankelijk van het apparaat) een programchange komt binnen op het midikanaal dat je voor dat specifieke apparaat heb gekozen. In het apparaat heb jij dud ingesteld dat als midiprogramchange X wordt ontvangen dit program Y selecteerd op jou apparaat. Overigens kun je met Bankselect commando's (MSB/LSB) nog veeeeel meer prgramma's aansturen/ontvangen. Bij elk apparaat zit een midi-implementatie overzicht dat verteld wat je wel/niet kunt doen met midi.

CC (Controlchange) wordt inderdaad veel grbruikt om taptempo info te sturen aan een apparaat om b.v. met je voet de delaytijd te bepalen. Vaak is de CC waarde zelf instelbaar. Ook zijn er een aantal "vaste"afspraken. Zo is bijvoorbeeld CC 7 altijd de controller voor je volume en 11 voor je expressie.

Groet,
Vinni

LordRiffenstein
3 januari 2005, 07:43
Ik gebruik de Mod Pro in een loop van mijn GRX4 tussen gitaar en versterker momenteel. Als alles goed gaat koop ik in de loop van het jaar een Masotti mixer en dan komt hij in de loop in parallel. Ik gebruik hem momenteel vooral voor chorus en vibe maar soms ook trem en flanger.

ieme
3 januari 2005, 09:25
Nee,
Dat betekent het niet....

Midimapping betekent (over het algemeen) dat een inkomend programchange nummer 10 op het apparaat prgramma 20 kiest.

Midi programchanges lopen van 0-127 of 1-128 (afhankelijk van het apparaat) een programchange komt binnen op het midikanaal dat je voor dat specifieke apparaat heb gekozen. In het apparaat heb jij dud ingesteld dat als midiprogramchange X wordt ontvangen dit program Y selecteerd op jou apparaat. Overigens kun je met Bankselect commando's (MSB/LSB) nog veeeeel meer prgramma's aansturen/ontvangen. Bij elk apparaat zit een midi-implementatie overzicht dat verteld wat je wel/niet kunt doen met midi.

CC (Controlchange) wordt inderdaad veel grbruikt om taptempo info te sturen aan een apparaat om b.v. met je voet de delaytijd te bepalen. Vaak is de CC waarde zelf instelbaar. Ook zijn er een aantal "vaste"afspraken. Zo is bijvoorbeeld CC 7 altijd de controller voor je volume en 11 voor je expressie.

Groet,
Vinni

Maar je kan met bijvoorbeeld de echo pro het taptempo toewijzen aan CC81 of is dat een vast CC nummer bij Line 6?

LordRiffenstein
3 januari 2005, 13:32
Maar je kan met bijvoorbeeld de echo pro het taptempo toewijzen aan CC81 of is dat een vast CC nummer bij Line 6?

Er is een standard instelling maar je kan deze wijzigen. Je kan dan met een controller pedaal via je Big Foot de speed aanpassen, of een andere setting uiteraard.

Chiel
4 januari 2005, 23:15
Ik gebruik de ModPro inmiddels ook al een poosje. De effecten zijn prima met clean, maar te veel AD/DA toonverandering wanneer je de effecten met enigszins wat distortion gebruikt. Ik gebruik enkel de flanger en tremolo alle andere effecten doet mijn oude vertrouwde Intellifex beter.
Mijnsinziens is het in ieder geval wel een absolute must om de ModPro in een schakelbare loop te hangen.

Tubefreak
7 januari 2005, 18:05
Ik gebruik een Filter Pro sinds kort. Heb hem na mijn buffer hangen en voor de preamps. Het is een geinig ding die veel kan voor het geld! En zo gebruik ik het ook.

+/+ punten
* vele sounds
* programmeren
* instel mogelijkheden
* in/outputs
* geen adapter nodig

-/- punten
* matige pitch-tracking op synth sounds
* harde true-bypass niet is goed programmeerbaar
* geen volume programmeerbaar per patch

Maarten

tommy75
7 januari 2005, 19:20
Waar is die pro reeks nog te koop? Volgens een handelaar in de buurt wordt de reeks niet meer geproduceerd. Ik heb dan maar een mail naar line6 gestuurd, omdat ik daar op de site niks over terugvond, maar ze reageren blijkbaar niet.
Anyway, iemand een idee waar de echo pro te koop is?

Chiel
15 januari 2005, 19:29
Om meteen het topic maar eens wat leven in te blazen:

Zijn er Mod Pro bezitters die weten of je presets kan opslaan met de 'bypass mode' op 'aan'? Ik gebruik vooralsnog alleen program changes en dan komen er presets langs waar de Mod Pro gewoon zijn snuffert moet houden en dus in bypass moet staan. Jammer genoeg krijg ik het alleen niet voor elkaar om presets met de bypass mode op 'aan' op te slaan en de manual schrijft er niets over :( .

HELP!

BramVersteeg
15 januari 2005, 19:41
Om meteen het topic maar eens wat leven in te blazen:

Zijn er Mod Pro bezitters die weten of je presets kan opslaan met de 'bypass mode' op 'aan'? Ik gebruik vooralsnog alleen program changes en dan komen er presets langs waar de Mod Pro gewoon zijn snuffert moet houden en dus in bypass moet staan. Jammer genoeg krijg ik het alleen niet voor elkaar om presets met de bypass mode op 'aan' op te slaan en de manual schrijft er niets over :( .

HELP!

Ik heb geen idee of dit kan (ik heb nooit met zulke units gewerkt) maar heb wel gehoord dat ze erg tone sucken. Er vanuit gaande dat dat klopt en je er ooklast van hebt zou ik zeggen, hang 'm in een looper, dan ben je van dat probleem af. De GRX-4 is relatief goedkoop (230 dacht ik) en werkt als een droom.

LordRiffenstein
16 januari 2005, 08:36
Om meteen het topic maar eens wat leven in te blazen:

Zijn er Mod Pro bezitters die weten of je presets kan opslaan met de 'bypass mode' op 'aan'? Ik gebruik vooralsnog alleen program changes en dan komen er presets langs waar de Mod Pro gewoon zijn snuffert moet houden en dus in bypass moet staan. Jammer genoeg krijg ik het alleen niet voor elkaar om presets met de bypass mode op 'aan' op te slaan en de manual schrijft er niets over :( .

HELP!

Chiel,

ik heb het nl van je mailtje ook even bekeken en ik vermoed dat het gewoon niet kan. Hij lukte mij ook niet om de bypass op te slaan. MAar, hangt die Mod Pro dan niet aan je Masotti? Je kan die Masotti toch programmeren welk loop er gebruikt wordt of ben ik nou verkeerd?

Chiel
16 januari 2005, 14:11
... Je kan die Masotti toch programmeren welk loop er gebruikt wordt of ben ik nou verkeerd?

Nee dat heb je niet verkeerd, maar de Midi interface van de Masotti heeft kuren waardoor hij niet netjes meeloopt met de programma's. Waarschijnlijk een defecte eprom die ze mij z.s.m. toezenden. Maar tot die tijd dacht ik er even een oplossing voor te hebben door de Mod Pro te muten op de presets waarin ik hem toch niet gebruik.

ieme
31 januari 2005, 17:33
Got the Mod pro, 2 more to come! 8-)