PDA

View Full Version : versterkers keuze en informati?



realdutchie
2 januari 2005, 15:26
ik wil een van de volgende versterkers aan gaan schaffen volgorde is ook volgorde van voorkeur zoals ik er nu tegenover st.
Wie helpt en heeft ervaring met onderstaande versterkers. Heb al veel info gelezen, maar diverse meningen spreken elkaar tegen. Zie commentaar.

1 Zoom fire 36 M (zou ruizen)
2 Roland cube 30 of 60 relatief weinig mogelijkheden
3 Behringer Vtone GMX 210 kwalitatief zwak
4 Behringer Vampire LX 112 Ook matige kwaliteit, langzaam met schakelen

Negative K3 fan
2 januari 2005, 15:30
mijn mening: niet lezen gewoon alle vier spelen, imo komt het a;ltijd daarop neer. ik heb al zovaak gehad dat ik dacht het ene te willen, maar dat ik door erop te spelen iets heel anders wilde.

exztreem persoonlijk voorbeeld, ik zat eerst te denken aan een twin reverb... na een dagje musik produktiv wilde ik een 5150!!!

matto
2 januari 2005, 18:07
Aan je lijstje te zien ben je een beginner(?), dan zou ik voor de Roland kiezen want weinig extras kunnen je dan ook niet afleiden van je spel.
en die Roland cubes kastjes klinken goed en zijn degelijk gebouwd.

realdutchie
2 januari 2005, 18:13
Beginner valt wel mee, maar speel niet in band, dus is puur voor thuisgebruik. Tevens wil ik niet meer uitgeven als 300 euro

birt
2 januari 2005, 18:40
ik zou zeggen geen behringer, daar heb ik nog niets dan slechts over gehoord (kwa betrouwbaarheid dan)

matto
2 januari 2005, 19:35
Ok! geen beginner dan zou ik toch gaan voor een lekker klinkend klein buizenversterkertje desnoods tweedehands.
Fender, Peavey, Laney,Marshall of iets van dien aard moet volgens mij wel te doen zijn en klinkt altijd lekker. :razz:

realdutchie
2 januari 2005, 19:46
Een buizenversterker zie ik niet zitten. In verleden te veel ellende van gezien. Buizen die kapot gaan en dan hier in de omgeving niet te krijgen zijn.
Wat ik gelezen heb is inderdaad dat Behringer niet betrouwbaar zou zijn. Maar wie heeft er echt ervaring mee. Meestal zijn die stukken die je leest niet die van de eigenaars maar van mensen die er geen een hebben en daardoor vooroordeel hebben. Ik heb alleen de Roland en Zoom gezien en gehoord. Vindt dat al moeilijke keuze, meer de 2 behringer's hebben ook interessante mogelijkheden. Vandaar mijn twijfel.

wietse
2 januari 2005, 19:56
2 Roland cube 30 of 60 relatief weinig mogelijkheden


ik meende dat die juist een heleboel mogelijkheden hadden , de cube 30 tenminste en dat is luid zat voor thuis.
de nieuwe cube 30 kan nog meer geloof ik.

birt
2 januari 2005, 20:32
Een buizenversterker zie ik niet zitten. In verleden te veel ellende van gezien. Buizen die kapot gaan en dan hier in de omgeving niet te krijgen zijn.
Wat ik gelezen heb is inderdaad dat Behringer niet betrouwbaar zou zijn. Maar wie heeft er echt ervaring mee. Meestal zijn die stukken die je leest niet die van de eigenaars maar van mensen die er geen een hebben en daardoor vooroordeel hebben. Ik heb alleen de Roland en Zoom gezien en gehoord. Vindt dat al moeilijke keuze, meer de 2 behringer's hebben ook interessante mogelijkheden. Vandaar mijn twijfel.

ik bedoel niet van "ik heb gelezen" maar eerder van "ik ken mensen die ervaring hebben met" :wink: