PDA

View Full Version : Eko s-200



Ibanez
13 juni 2002, 20:21
Mijn vader heb heel goedkoop een eko s-200 gekocht. Klinkt best goed, en volgens mij is het wel een collecters item. Weet iemand hier iets van?. Hoeveel zou hij ongeveer waard zijn? Tis een semi-hollow body.

Wbremer
13 juni 2002, 20:33
EKO? Zuinig op zijn, voor de collector best wat geld waard. Heb zelf een 12 string Ranger. Gitaar van 40 jaar oud en men vroeg er vlot 800 piek (Guldens) voor, terwijl dat ding ooit 200 piek heeft gekost of zo.... Is het een Jazz model?
Kijk ook maar eens op Hamony-central.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wbremer op 2002-06-13 20:34 ]</font>

Ibanez
13 juni 2002, 21:48
Het is een jazz-model ja, maar ik kan niks vinden op harmony-central.

lars
13 juni 2002, 23:25
eko maakt tegenwoordig ook weer gitaren, budget series, die zijn niet veel waard, die echte oude mischien wel wat.

Dirk_Hendrik
14 juni 2002, 11:38
Naar mijn (nederige)mening wordt (opeen paar byzondere modellen na) Eko de laatste paar jaar een beetje uit verband gerukt. Sinds de Fenders en Gibsons zo collectable zijn geworden dat geen hond ze meer kan betalen is men naar andere merken gaan kijken en die gaan opblazen tot verzamelaarsobjecten. Eko, een Italiaans budgetmerk is daar één van. Hetzelfde geld voor "ons eigen" Egmond (meestal bagger IMHO) en het duitse Otwin. Onbegrijpelijk watvoor bedragen men daarvoor schijnt te willen betalen.

lars
14 juni 2002, 14:37
zoiezo het ophemelen van alles wat ouder is dan 20 jaar. vroeger maakte ze net zo goed ook wel eens troep. vintage troep, oke.

Dirk_Hendrik
14 juni 2002, 14:41
Ik weet er nog één!
Het is algemeen aanvaard dat alle strats van voor 1965 ontzettend verschrikkelijk goed waren en waanzinnig klinken.

Conclusie: Bij Fender was men op maandagochtend altijd vrij...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-06-14 14:42 ]</font>

Ic3gl0vE
17 juni 2002, 22:07
Op 2002-06-14 14:41, schreef Dirk_Hendrik:


Conclusie: Bij Fender was men op maandagochtend altijd vrij...



hahahah =)
maar zijn die egmond gitaren echt wat waard?

en vriend van me heeft ook zo'n oud ding en ik zou nie verwachten dat die meer dan €5 waard is,...
hmmmz *$$$*

Dirk_Hendrik
18 juni 2002, 19:31
Zet em voor de grap op marktplaats. Zal wel weer storm gaan lopen met wannabe gitaarverzamelaars. Vindt 5 Euro zelf wel wat veel.... eigenlijk :wink:

sash
18 juni 2002, 21:38
Op 2002-06-14 14:41, schreef Dirk_Hendrik:
Ik weet er nog één!
Het is algemeen aanvaard dat alle strats van voor 1965 ontzettend verschrikkelijk goed waren en waanzinnig klinken.

Conclusie: Bij Fender was men op maandagochtend altijd vrij...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2002-06-14 14:42 ]</font>


Toen wast nog niet van CBS, maar er zitten ook kutmodellen tussen, maar toch wil ik er ooit nog is eentje :grin:

Ibanez
19 juni 2002, 13:32
Hee jonges ik heb echt een cool nieuwtje: De collega van mijn vader is de zoon van de oprichter van egmond. 't klinkt ingewikkelt maar het is makkelijk. Dus ik ben via via kennis van de egmond oprichter!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-06-19 13:33 ]</font>

Echoes
19 juni 2002, 14:52
ik heb een semi-akoesische EKO tramp gitaar.
Best grappig ding, maar tis wel beetje een barrel :smile:
foto kun je zien op me site http://www.robiniscool.com of cu2.nl/echoes

sash
19 juni 2002, 15:17
leuk jazzding en ziet er op afstand leuk uit. Dichtbij misschien niet :grin:

Eko
24 juni 2002, 16:29
Ik diverse gitaren van dit merk( kijk m`n naam er maar op na)en speel op alles. Sommigen zijn zoals met alle gitaren uit die tijd zeer goed , sommigen zijn minder.
De C29 van mij ( kopie ES 325) speelt als een Gibson en klinkt ook zo, echter gekocht voor f400,-.
Op sommige veilingen bracht er zo een al enkele malen dit bedrag op.
Kan met een mindere economie echter razendsnel in elkaar klappen. Kijk dus uit met wat je wanneer koopt. Ik koop alleen wat ik zelf leuk vind om op te spelen, meer niet.
En ik heb een gitaar voor dagelijks gebruik , zeg maar zwaarder gebruik. De Eko`s worden dus met zorg en liefde bespeeld.

Spirit of Strings
13 oktober 2003, 17:22
ik heb een semi-akoesische EKO tramp gitaar.
Best grappig ding, maar tis wel beetje een barrel :smile:
foto kun je zien op me site http://www.robiniscool.com of cu2.nl/echoesLeuk, Echoes, die Tramp, ziet er op de foto goed uit! Ik heb een Tramp II, eigenlijk hetzelfde, maar dan met 2 elementen. Nieuw gekocht in 1975. In de jaren daarna grondig verkracht. Paar maanden geleden weer een beetje opgeknapt. Wist je trouwens, dat die elementen ook op de Vox-gitaren zaten? Zijn echt goed, als ze tenminste in goede staat verkeren.

roppie
13 oktober 2003, 18:46
iemand die ik ken heeft een eko kiwi

VOLKOMEN KUT!!!!!!

maar goed er zullen er ook wel zijn die goed zijn.

Kjiratsiekoedel
13 oktober 2003, 19:36
ik heb een EKO ranger 6 (akoestisch, niet te vernietigen rond-het-kampvuur gitaar)

ondertussen ook wel vintage, maar ik durf er nog geen €50 voor te vragen (nu wil ik hem ook niet kwijt)

hadv
14 oktober 2003, 01:06
kheb een Eko ranger 6 gehad, nieuw aangeschaft in ik meen 1976
veel jaren veel plezier van gehad
10 jaar geleden weggegeven aan een kind dat een 'western' wilde hebben (had jaren daarvoor al mijn afgeragde spaanse gitaar van 100 gulden (45 pleuri) gekregen) er begon intussen een barst in het bovenblad te komen
je ziet ze nog steeds, en ze worden nog steeds verkocht. vintage of niet
& zo'n 20 jaar geleden waren die eko 50-jaren 'plastic glitter' gitaren ongelooflijk in de mode, betaalden ze op een veiling grof meer voor dan die zooi ooit had gekost.
ieder z'n meug, het zijn altijd goedkope gitaren geweest, maar wel gewoon waar voor je geld

cas121
15 oktober 2003, 11:03
ik heb gitaar leren spelen op een eko uit de '60s, een beetje jaguar achtig geval. gevonden bij het grofvuil, heb hem destijds (8 jaar geleden ofzo) vrij snel doorverkocht voor 75 gulden...